Ga naar inhoud
Vespaforum.be

mogelijk toch 'autokeuring' op motorfietsen !


josse

Aanbevolen berichten

Uit De Standaard

...

De Europese vereniging van motorfietsfabrikanten Acem wil EU-richtlijnen voor het keuren van bromfietsen en motoren. Als die Europese regel er komt, zullen ook in België, nu nog één van de weinige EU-landen waar bromfietsen en motoren aan een periodieke controle ontsnappen, gemotoriseerde tweewielers naar de keuring moeten, zoals nu al verplicht is voor vrachtwagens.

...

Volgens minister van Verkeer Etienne Schouppe (CD&V) zijn er echter geen concrete plannen voor de keuring van gemotoriseerde tweewielers in België. 'Dit is een van die voorstellen die regelmatig eens op de Europese agenda staan, maar daarom nog niet binnenkort gerealiseerd worden. Het is een van de gespreksonderwerpen in de werkgroep Motorrijders van de federale commissie Verkeersveiligheid, maar zolang die geen advies uitspreekt, blijft het een idee zoals er vele zijn.' (wwo)

...

volledige artikel te vinden op:

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... d=NB23JB01

Link naar reactie

ik ben fervent voorstander van een keuring naar Engels model (als er dan toch een keuring moet komen). Deze bestaat uit een controle van de verlichting en een remtest.

Als er iets zou komen naar Duits model zijn we flink gekloot. Al de niet-originele onderdelen moeten dan ook een TUV certificaat hebben.

Ik weet uit goed bron dat de MAG (motorcycle action group) de belangen van de motorrijder op dit vlak heel sterk verdedigd. Laat ons enkel hopen dat de groep scooters door hen niet over het hoofd wordt gezien door een gebrek aan scooterrijders onder hun leden.

Link naar reactie
ik ben fervent voorstander van een keuring naar Engels model (als er dan toch een keuring moet komen). Deze bestaat uit een controle van de verlichting en een remtest.

Als er iets zou komen naar Duits model zijn we flink gekloot. Al de niet-originele onderdelen moeten dan ook een TUV certificaat hebben.

Ik weet uit goed bron dat de MAG (motorcycle action group) de belangen van de motorrijder op dit vlak heel sterk verdedigd. Laat ons enkel hopen dat de groep scooters door hen niet over het hoofd wordt gezien door een gebrek aan scooterrijders onder hun leden.

Misschien moeten we dan allemaal lid worden van MAG zodat ze ineens overrompeld worden door scooteristen. We zijn immers een grote groep geworden de laatste jaren...

Link naar reactie

ik heb dit jaar nog een onderhoud met de voozitter van de MAG. Ik ga eens horen wat er gedaan kan worden en wat de voordelen kunnen zijn voor scooterrijdend België om zich lid te maken

Link naar reactie
ik ben fervent voorstander van een keuring naar Engels model (als er dan toch een keuring moet komen). Deze bestaat uit een controle van de verlichting en een remtest.

Als er iets zou komen naar Duits model zijn we flink gekloot. Al de niet-originele onderdelen moeten dan ook een TUV certificaat hebben.

Ik weet uit goed bron dat de MAG (motorcycle action group) de belangen van de motorrijder op dit vlak heel sterk verdedigd. Laat ons enkel hopen dat de groep scooters door hen niet over het hoofd wordt gezien door een gebrek aan scooterrijders onder hun leden.

Misschien moeten we dan allemaal lid worden van MAG zodat ze ineens overrompeld worden door scooteristen. We zijn immers een grote groep geworden de laatste jaren...

Iedereen hier zou al lang lid moeten zijn. Shame shame shame.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...