josse Geplaatst: 4 december 2008 Delen Geplaatst: 4 december 2008 Uit De Standaard ... De Europese vereniging van motorfietsfabrikanten Acem wil EU-richtlijnen voor het keuren van bromfietsen en motoren. Als die Europese regel er komt, zullen ook in België, nu nog één van de weinige EU-landen waar bromfietsen en motoren aan een periodieke controle ontsnappen, gemotoriseerde tweewielers naar de keuring moeten, zoals nu al verplicht is voor vrachtwagens. ... Volgens minister van Verkeer Etienne Schouppe (CD&V) zijn er echter geen concrete plannen voor de keuring van gemotoriseerde tweewielers in België. 'Dit is een van die voorstellen die regelmatig eens op de Europese agenda staan, maar daarom nog niet binnenkort gerealiseerd worden. Het is een van de gespreksonderwerpen in de werkgroep Motorrijders van de federale commissie Verkeersveiligheid, maar zolang die geen advies uitspreekt, blijft het een idee zoals er vele zijn.' (wwo) ... volledige artikel te vinden op: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... d=NB23JB01 Link naar reactie
Gette Geplaatst: 4 december 2008 Delen Geplaatst: 4 december 2008 ergens kan ik die redenering wel begrijpen. Ik hoop enkel dat ze net zoals bij auto's een duidelijk onderscheidt gaan maken tussen oldtimers... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 4 december 2008 Delen Geplaatst: 4 december 2008 ik ben fervent voorstander van een keuring naar Engels model (als er dan toch een keuring moet komen). Deze bestaat uit een controle van de verlichting en een remtest. Als er iets zou komen naar Duits model zijn we flink gekloot. Al de niet-originele onderdelen moeten dan ook een TUV certificaat hebben. Ik weet uit goed bron dat de MAG (motorcycle action group) de belangen van de motorrijder op dit vlak heel sterk verdedigd. Laat ons enkel hopen dat de groep scooters door hen niet over het hoofd wordt gezien door een gebrek aan scooterrijders onder hun leden. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 4 december 2008 Delen Geplaatst: 4 december 2008 ik ben fervent voorstander van een keuring naar Engels model (als er dan toch een keuring moet komen). Deze bestaat uit een controle van de verlichting en een remtest.Als er iets zou komen naar Duits model zijn we flink gekloot. Al de niet-originele onderdelen moeten dan ook een TUV certificaat hebben. Ik weet uit goed bron dat de MAG (motorcycle action group) de belangen van de motorrijder op dit vlak heel sterk verdedigd. Laat ons enkel hopen dat de groep scooters door hen niet over het hoofd wordt gezien door een gebrek aan scooterrijders onder hun leden. Misschien moeten we dan allemaal lid worden van MAG zodat ze ineens overrompeld worden door scooteristen. We zijn immers een grote groep geworden de laatste jaren... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 4 december 2008 Delen Geplaatst: 4 december 2008 ik heb dit jaar nog een onderhoud met de voozitter van de MAG. Ik ga eens horen wat er gedaan kan worden en wat de voordelen kunnen zijn voor scooterrijdend België om zich lid te maken Link naar reactie
rvd Geplaatst: 4 december 2008 Delen Geplaatst: 4 december 2008 ...Als er iets zou komen naar Duits model zijn we flink gekloot... 'We' ... niet allemaal toch? Link naar reactie
josse Geplaatst: 4 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2008 Ik ben alvast lid van de MAG sinds vorig jaar. Link naar reactie
Chris Geplaatst: 4 december 2008 Delen Geplaatst: 4 december 2008 ik ben fervent voorstander van een keuring naar Engels model (als er dan toch een keuring moet komen). Deze bestaat uit een controle van de verlichting en een remtest.Als er iets zou komen naar Duits model zijn we flink gekloot. Al de niet-originele onderdelen moeten dan ook een TUV certificaat hebben. Ik weet uit goed bron dat de MAG (motorcycle action group) de belangen van de motorrijder op dit vlak heel sterk verdedigd. Laat ons enkel hopen dat de groep scooters door hen niet over het hoofd wordt gezien door een gebrek aan scooterrijders onder hun leden. Misschien moeten we dan allemaal lid worden van MAG zodat ze ineens overrompeld worden door scooteristen. We zijn immers een grote groep geworden de laatste jaren... Iedereen hier zou al lang lid moeten zijn. Shame shame shame. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 4 december 2008 Delen Geplaatst: 4 december 2008 MOETEN? Op den duur kunt ge u van 1000 en 1 dingen lid maken. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 5 december 2008 Delen Geplaatst: 5 december 2008 ...Als er iets zou komen naar Duits model zijn we flink gekloot... 'We' ... niet allemaal toch? enkel indien al uw scooters 100% origineel zijn ben je gerust dan he Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.