Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Voor de duidelijkheid nog eens een vraag over curry - zie de


Primus primavera

Aanbevolen berichten

Mensen die hier commentaar geven op curry's spreken uit ervaring (en diegenen die nog gene curry van dichtbij hebben gezien en meespreken zijn zeveraars).

Ik heb er nog genen enkele gezien die 'gerestaureerd' is naar het origineel, en dát is juist het probleem. Vele scooteristen zijn puristen, en bekijken het ook zo. En dan is er nog een kwestie veiligheid/kwaliteit: ik heb persoonlijk nog geen ene curry gezien die motorisch/technisch perfect is. Ook die VBB daar: das een conversie naar 10", gemaakt op niet conventionele wijze...Excuseer, daar wens ik niet op te rijden.

Link naar reactie
deze jacht op"zogenaamde curry verkopers"loopt stilletjesaan de spuigaten uit,en zoals nu al een paar keer gebeurd op dit forum,worden ook onschuldige vespaliefhebbers de dupe van deze inquisitie.

Domi.

Awel da vind ik ook !

Velen hier op het forum denken dat ze Maria Theresia zijn en zitten hier maar te zeveren over curry not good, bad restauration, bla bla bla ...

Er zullen altijd wel goede en slechte restauraties zijn zeker zowel bij curry als spaghetti zoals er altijd ook gedupeerde en niet-gedupeerde zullen zijn ...

en dan die link van onze vriend sirjohnluke, die is hier zowat 1000x al gepost ofzo?

Pfff, vechten tegen de bierkaai, leave it guys !!!

Link naar reactie
Mensen die hier commentaar geven op curry's spreken uit ervaring (en diegenen die nog gene curry van dichtbij hebben gezien en meespreken zijn zeveraars).

bedoelde je mij?

ik rijd met een Lambretta die in één van die landen is gerestaureerd,niet mijn eigendom maar van een kameraad handelaar die me heeft gevraagd hem te roderen..dus ik heb er al ééntje van kortbij gezien..

Domi.

Link naar reactie
dan moet jij mij eens vertellen wat er mis is met een "niet-orgineel-onderdeel".

een vervangingscilinder van een imitatiemerk of DR of eender wat, is dan wel

een orgineel onderdeel? een claxon die geen 54euro kost, maar een kopie is en

20euro kost, is daarom slechter? Een curry met het orginele blok en overeenkomende

blok- en framenummers (in het boekje) blijft een goede Vespa!

klopt allemaal. het probleem begint echter bij "het origineel blok". In de meeste gevallen staat vermeld dat dit blok gereviseerd is, wel ik heb ondertussen al verscillende "curry" blokken open gezien en ook nog enkele op foto.

"reviseren" heeft in die kringen wel een heel aparte betekenis: eigen gebricoleerde ontstekingsmechanismen, rondellen die geknipt zijn uit colablokjes.

Nog een voorbeeldje: tijdens het aanhoren van een verkooppraatje van een "vespa" dealer werd mij vertelt dat op de originele vnb-blokjes zelfs de kleppen vernieuwd waren.

Sterk bezig denk ik dan

Voor mijn part verkoop je wat je wil maar kom aub niet af met "originele Italiaanse vespa" want dat zijn ze inderdaad allemaal, zeg gewoon eerlijk dat ze in Indonesië , Thailand of waar dan ook "gerestaureerd" zijn

Link naar reactie
Mensen die hier commentaar geven op curry's spreken uit ervaring (en diegenen die nog gene curry van dichtbij hebben gezien en meespreken zijn zeveraars).

bedoelde je mij?

ik rijd met een Lambretta die in één van die landen is gerestaureerd,niet mijn eigendom maar van een kameraad handelaar die me heeft gevraagd hem te roderen..dus ik heb er al ééntje van kortbij gezien..

Domi.

Ik spreek in het algemeen, én een Lambretta is geen vespa. Over lambretta spreek ik me ook niet uit: ik ken nog mensen die een Indisch chassis hebben, maar wél de restauratie hier hebben gedaan.

Link naar reactie
het gaat hier uit de hand lopen denk ik ...

ik vrees het ook - eneuh pas maar op want ik ken er een paar die zelfs rondrijden met gele rubbertjes aan hun pootjes

;)

goe bedoeld en grts frutsab

I know (goe bedoeld) ;-)

Maar met al da gedoe hier heb ik nog meer goesting om mijn geel pootjes onder mijn "italiaanse" vespa te steken :-)

Link naar reactie

Hoe kan je nu plots tégen het anti-curry gevoel zijn? We hebben hier toch al voldoende voorbeelden gehad van zieligaards die zich volledig in't zak hadden laten zetten, niet?

Prachtig gerestaureerd, bolt perfect, allemaal nieuwe onderdelen,..

Orginele motorblok..

moet toch geweldig zijn als je er zo een kan kopen voor minder dan € 2.000 ?!

curry, spaghetti, whatever ... als de scoot voldoet aan wat vokal107 zegt en ze ziet er tof uit, waarom dan niet ?

Omdat een prachtige, en perfect gerestaureerde vespa met allemaal nieuwe onderdelen niet KAN voor 2.000€ ...

Tenzij dat je 5 wrakken bij elkaar laat lassen in een sweatshop in Azie waar minderjarigen uitgebuit worden.

Nog een interessante site voor de zichzelf verklaarde anti-anti-curry helden: http://www.thevespawizard.com.au/the_black_vbb.htm

Link naar reactie
Hoe kan je nu plots tégen het anti-curry gevoel zijn?

Ralph, versta me niet verkeerd. Ik ben niet TEGEN het anti-curry gevoel maar ik ben het beu dat er hier telkens opnieuw over geleuterd wordt.

Er staat naar mijn inziens nu wel voldoende info over curry op dit forum en telkens wordt er toch een nieuw topic over gestart. En daar ben ik tegen.

Zoals ik al zegde, laat ons ophouden om Maria Theresia uit te hangen.

Link naar reactie

@joene: Maar dat is niet tegen te gaan: je kunt geen nieuwe topics, noch nieuwe gebruikers (zoals de curry handelaar in dit topic) tegenhouden (ook al is het voor de 100ste keer); en ik kan me voorstellen (vind het zelfs logisch) dat een pro-Curry reply een anti-Curry antwoord tot gevolg heeft - dat dat in weer een nieuw topic gebeurd kun je niets aan doen.

Pfff, vechten tegen de bierkaai, leave it guys !!!

Liever niet - juist omdat het steeds terugkomt verdient het aandacht; we hebben het niet over een forum-troll die je dient te negeren, maar over een actueel probleem.

1 currytopic met een informatieve openingspost waarnaar verwezen kan worden zou misschien handig zijn, maar heeft als gevolg dat een moderator elk topic dat over Curry gestart wordt, of in een Curry discussie verzand moet verwijzen en locken; een in een zelfregulerend forum kan dat niet echt.

Link naar reactie
@joene: Maar dat is niet tegen te gaan: je kunt geen nieuwe topics, noch nieuwe gebruikers (zoals de curry handelaar in dit topic) tegenhouden (ook al is het voor de 100ste keer); en ik kan me voorstellen (vind het zelfs logisch) dat een pro-Curry reply een anti-Curry antwoord tot gevolg heeft - dat dat in weer een nieuw topic gebeurd kun je niets aan doen.
Pfff, vechten tegen de bierkaai, leave it guys !!!

Liever niet - juist omdat het steeds terugkomt verdient het aandacht; we hebben het niet over een forum-troll die je dient te negeren, maar over een actueel probleem.

1 currytopic met een informatieve openingspost waarnaar verwezen kan worden zou misschien handig zijn, maar heeft als gevolg dat een moderator elk topic dat over Curry gestart wordt, of in een Curry discussie verzand moet verwijzen en locken; een in een zelfregulerend forum kan dat niet echt.

ok, ik snap het

(ik zal trachten dit soort topics niet meer te lezen want ze zijn niet goed voor mijn gezondheid ;-) )

Link naar reactie
@joene: bovenstaande is mijn mening dan he; ik wil niemand forceren ofzo :)

hey, mij forceer je niet zo snel hoor ;-) ... en ik respecteer jouw mening

Gr, Jeroen

Link naar reactie
na al wat hier over geschreven is?? wie durft er nu nog voor uitkomen dat hij/zij daar mee rijdt? het is beter voor die mensen dat ze niks zeggen en genieten van hun scooter waar ze zeker fier op zijn,want op't forum liggen ze op de loer om deze scooters en eigenaars met de grond gelijk te maken..

het voorbeeld is nu aan de gang op "vraag en aanbod" met de VBB van Tibo...

Domi.

Dat zou nu echt het laatste zijn waar ik zou van wakker liggen,wat ze zeggen over curry (ik mag toch liever zoetzuur).

Ik ken mijn currylammy en heeft mij na 10000km dagelijks gebruik op kleine 2 jaar nog niet in de steek gelaten, ene kick en da bakske loopt als een naaimachien!Ik heb wel preventief bepaalde onderdelen vervangen,dan pas weet je echt wat je in uw handen hebt. Zouden jullie met al dat strooizout en vettigheid bij sneeuw en regen met jullie top gerestaureerde scooters elke dag naar het werk rijden? Ik denk het niet. Met deze: ik kom er gerust voor uit dat ik er mee rij,IK RIJ!(dat is voor mij het belangerijkste).

greets

Link naar reactie
Zouden jullie met al dat strooizout en vettigheid bij sneeuw en regen met jullie top gerestaureerde scooters elke dag naar het werk rijden? Ik denk het niet.

Ik denk het wel anders geraak ik niet op mijn werk. ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...