Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pinasco 2 Transfer 177 Kit


mr160

Aanbevolen berichten

die kits kun je natuurlijk niet vergelijken als de alu versie voor 3 poorts carters.

Maar in ieder geval een goed alternatief!!

Ben ook benieuwd naar het resultaat!

gr nico

Link naar reactie
  • 5 weken later...

hey!

ik wou net de kit bestellen op sip, maar die is daar niet in voorraad, dus riskeer ik het niet (anders misschien een half jaar wachter of zo).

nu heb ik wel gezien dat je deze kit hebt in aluminium, en in gietijzer. ik zou voor de gietijzeren gaan, want goedkoper en lijkt me minder fragile. Zou ik toch voor de aluminium kit gaan? 't is voor m'n px125

vuren maar ! ! !

Link naar reactie

en VNB VBB,VBA,VGLA,VGLB,GT

Link naar reactie
hey!

ik wou net de kit bestellen op sip, maar die is daar niet in voorraad, dus riskeer ik het niet (anders misschien een half jaar wachter of zo).

nu heb ik wel gezien dat je deze kit hebt in aluminium, en in gietijzer. ik zou voor de gietijzeren gaan, want goedkoper en lijkt me minder fragile. Zou ik toch voor de aluminium kit gaan? 't is voor m'n px125

vuren maar ! ! !

volgens mij zoek je deze:

http://www.sip-scootershop.com/Products ... NASCO.aspx

is inderdaad ook uit voorraad, en bestaat in aluminium en gietijzer

indien je niet meteen van plan bent om (buiten de cilinder) andere aanpassingen te maken, dan zou je best voor de ijzeren gaan.

Een kleine uitleg staat erbij op de SIP site

Link naar reactie

qua vermogen zijn de gietijzeren pinasco 177's identiek aan de DR177. Maar er zijn veel meer mogelijkheden met de pinasco omdat de sementen en de zuiger van veel hogere qualiteit zijn. Het bovenste segment is een L-ring (of Dykes ring) die gaat niet flutteren bij hoge zuigeracceleratie(hoge toeren dus) . Het onderste segment is een gewoon dun segment.

De vorm van de uitlaat is wel bagger voor je segmenten, die 2 wengbrouwen/uitlopertjes bovenaan de uitlaatpoort geven de segmenten een schok elke keer als ze de uitlaatpoort passeren.

De alu is een soft race cilinder die je kan gebruiken om sportief op de baan te rijden. Met wat bewerkingen maak je er een vlotte circuit cilinder van.

De alu versie is wel slijtvaster en vastloperbestendiger omdat hij een chroomcoating heeft en aluminium kan meer warmte kwijt.

ciao

Link naar reactie
hey!

ik wou net de kit bestellen op sip, maar die is daar niet in voorraad, dus riskeer ik het niet (anders misschien een half jaar wachter of zo).

nu heb ik wel gezien dat je deze kit hebt in aluminium, en in gietijzer. ik zou voor de gietijzeren gaan, want goedkoper en lijkt me minder fragile. Zou ik toch voor de aluminium kit gaan? 't is voor m'n px125

vuren maar ! ! !

de aluminium cilinder is net minder fragiel dan de gietijzeren.

De alu heeft nl een ncasil coating welke veeeeeel harder is dan gietijzer.

Ook qua koeling zit je bij aluminium beter

Link naar reactie
hey!

ik wou net de kit bestellen op sip, maar die is daar niet in voorraad, dus riskeer ik het niet (anders misschien een half jaar wachter of zo).

nu heb ik wel gezien dat je deze kit hebt in aluminium, en in gietijzer. ik zou voor de gietijzeren gaan, want goedkoper en lijkt me minder fragile. Zou ik toch voor de aluminium kit gaan? 't is voor m'n px125

vuren maar ! ! !

de aluminium cilinder is net minder fragiel dan de gietijzeren.

De alu heeft nl een ncasil coating welke veeeeeel harder is dan gietijzer.

Ook qua koeling zit je bij aluminium beter

Pinasco gebruikt geen nicasil, alleen chroomcoatings.

Er is wel degelijk een verschil tussen chroom en nicasil. Chroom = chroom, NiCaSil= Nikkel, Cadium en Silicium. Op nicasil kan je verchroomde zuigerveren gebruiken wat de slijtage sterk verminderd. Dit kan niet op chroomcoating, chroomcoatings zijn net zoals nicasil zeer slijtvast maar veel vastloperbestendig dan nicasil.

ciao

Link naar reactie

ik dacht juist wel dat pinasco nikasil gebruikt.

alle de mijne toch...

gr nico

http://www.officinatonazzo.it/cilindro-pinasco-175cc-alluminio-canna-nikasil-p-11752.html

Link naar reactie
ik dacht juist wel dat pinasco nikasil gebruikt.

alle de mijne toch...

gr nico

http://www.officinatonazzo.it/cilindro-pinasco-175cc-alluminio-canna-nikasil-p-11752.html

Dat is een wijdverspreid misverstand. Nicasil is goud(/geel)kleurig en chroom, (euh) chroomkleurig. Pinasco= chroom. Malossi 210, falc, quattrini = nicasil.

ciao

Link naar reactie

toch raar dat men bij de firma pinasco zelf het wel over nikasil hebben.

tjen...

Link naar reactie
hey!

ik wou net de kit bestellen op sip, maar die is daar niet in voorraad, dus riskeer ik het niet (anders misschien een half jaar wachter of zo).

nu heb ik wel gezien dat je deze kit hebt in aluminium, en in gietijzer. ik zou voor de gietijzeren gaan, want goedkoper en lijkt me minder fragile. Zou ik toch voor de aluminium kit gaan? 't is voor m'n px125

vuren maar ! ! !

de aluminium cilinder is net minder fragiel dan de gietijzeren.

De alu heeft nl een ncasil coating welke veeeeeel harder is dan gietijzer.

Ook qua koeling zit je bij aluminium beter

Pinasco gebruikt geen nicasil, alleen chroomcoatings.

Er is wel degelijk een verschil tussen chroom en nicasil. Chroom = chroom, NiCaSil= Nikkel, Cadium en Silicium. Op nicasil kan je verchroomde zuigerveren gebruiken wat de slijtage sterk verminderd. Dit kan niet op chroomcoating, chroomcoatings zijn net zoals nicasil zeer slijtvast maar veel vastloperbestendig dan nicasil.

ciao

dus zoals ik zei, beter dan staal

Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Even een oud topic bovenhalen:

mr160, heb je je ontstekingstijdstip gewijzigd? In de "instructies" zegt men het tijdstip op IT te laten staan, wat in mijn geval 22° is. Ik heb de carbu een upgrade gegeven van 20/17 naar 20/20, en de uitlaat is een SIP Road. Sowieso leek het mij al aangewezen om met die Road het tijdstip lichtjes te wijzigen, vb naar 20°. Ook wordt aangegeven om een bougie graad 9 te gebruiken, dit lijkt me misschien te koud?

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Nog een bump: ik ondervind wat problemen met het "finetunen" van de motor na installatie van de kit. Ik heb momenteel volgende set-up:

- ontstekingstijdstip aangepast naar 20° BTDC (standaard = 22°)

- carb = SI20/20D, main jet 110 op dit moment

- SIP Road uitlaat

- P200 luchtfilter, waarbij ik 2 gaten heb geboord boven de respectievelijke sproeiers

- bougie = NGK B8HS

Ik slaag er echter niet in om de Vespa in relanti te laten draaien zonder het gas open te trekken, hij sterft langzaam uit. De choke opentrekken levert niks op. Starten is geen probleem en de benzinetoevoer is ook in orde.

Ik heb er nog geen rit mee gedaan, omdat ik ze eerst in neutraal wil kunnen laten draaien.

Iemand enig advies?

Link naar reactie

Hoe groot is je stationare sproeier?

Denk ook dat je hoofdsproeier wat te nauw is, en mogelijk ga je beter naar een iets grotere carbu (24-24) als dit tenminste mogelijk is op een sprint-blokje.

Zou er toch ook eens mee rijden, dan ga je snel ondervinden wat je moet aanpassen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...