Ga naar inhoud
Vespaforum.be

waarde rally200 uit 1973


dimi trip

Aanbevolen berichten

Beste liefhebbers allemaal...

Een vriend van me heeft al ongeveer 15 jaar een vespa staan in een schuur, altijd gedacht dat het een PX was. Nu ben ik eens mee gaan kijken, omdat ik geïnteresseerd was om hem eventueel over te kopen. Blijkt dat het een rally200 is uit 1973.

Ik zei hem dat die veel meer waard is dan hij dacht (ik wou niet profiteren van de situatie), maar uiteraard ben ik nu nog steeds (meer nog eigenlijk) geïnteresseerd om hem te kopen. Maar graag had ik eerst even hier gevraagd wat nu de waarde ongeveer is van zo'n vespa.

Ik weet dat het waard is wat de zot er voor geeft, maar daar ben ik niet in geïnteresseerd, gewoon de eerlijke prijs voor zo'n vespa. Dat kan ik dan laten lezen aan die vriend, om vervolgens eventueel iets af te spreken. Dan kan hij zelf zien of hij hem aan mij wil verkopen of misschien voor meer geld aan iemand anders.

De details van de vespa:

Origineel gelijkvormigheidsattest aanwezig (geen duplicaat)

Inschrijvingsbewijs aanwezig (belgisch)

De vespa staat zo'n 10 jaar stil, motor zit niet vast maar loopt niet. De meeste delen zijn voorhanden, maar sommige in slechte staat. Zadel lijkt niet echt meer te redden, roestige vering, enz... zoals je zou verwachten van een vespa die 10 jaar stilstaat

Het frame heeft op verschillende plaatsen zware reparaties ondergaan (de vloerplaat is vervangen door een ijzeren plaat, gewoon een rechte plaat dus, met blijkbaar een laag plamuur). Verder is de hele achterkant ook gerepareerd, waarbij naar het schijnt ook wel veel plamuur is gebruikt. De naad die midden over het frame loopt is achteraan voor het grootste deel weg. Vespa heeft ook niet meer de originele kleur, is overspoten geweest.

De motor lijkt voor het grootste deel compleet, maar blijkbaar scheelde er iets (of ontbrak er iets) aan de ontsteking. Dat zou origineel dus een elektronische ontsteking moeten zijn. Geen idee hoe moeilijk het is om daar nog stukken van te vinden.

Verder hebben we nu weinig kunnen zien, de vespa stond niet heel erg toegankelijk gestald. Maar dat zijn wel de belangrijkste dingen denk ik.

Wie eens een schatting wil doen aan de hand van deze gegevens, graag..

Groetjes,

Dimitri

Link naar reactie

Zo te lezen is het frame in zeer slechte staat en de motor niet compleet of femsatronic defect. Gezien de kostprijs voor een deftige restauratie en revisie van de motor zou ik zeker niet hoger gaan dan 1000/1500€. De gerestaureerde vespa zou je dan 3500/4000€ gekost hebben. ALs het frame te slecht is kun je beter alleen de motor overhouden, de rally 200cc- motoren zijn heel degelijk.

Misschien beter een paar foto's posten zodat we een duidelijker beeld hebben van de staat. Groetjes, nero.

Link naar reactie
minimum 2000 Eur

Da's er zwaar over, 2000 euro voor een niet draaiende vespa, met 'veel' werk aan de carressorie... zelf al is't een Rally.

1000 tot 1500 lijkt me wel fair.

Als de achterkant en de bodemplaat al werk gehad hebben zal de rest van 't frame ook al niet in al te beste staat zijn denk ik! En Rally's roesten terwijl je d'er op kijkt als ze niet goed onderhouden worden.

Link naar reactie

Zelfs 1000 euro is voor mij momenteel te veel (te veel projecten), en hoewel ik het spijtig zou vinden dat hij aan iemand anders verkocht zou worden, mogen geïnteresseerden altijd iets laten weten. Ik kan je wel in contact brengen met de eigenaar om eventueel eens te gaan zien, of voor een bod. Ik kan ook wel wat foto's laten maken, maar dat zal niet voor de eerste dagen zijn

Maar ik wil hem natuurlijk ook niet lastigvallen met 'geïnteresseerden' die gaan proberen voor zo weinig mogelijk die rally weg te halen. Ondertussen weet hij ook wel dat het iets waard is ;)

Groetjes,

Dimitri

Link naar reactie

1000€ vindt ik persoonlijk al te veel. Om een voorbeeld te geven, ne maat van mij heeft een gtr (lijkt op een rally maar 125cc) bij de Sam gekocht voor 1500€. Alles werkte van elektriciteit, rijdt heel vlot en frame was ook nog gezond met originele lak maw opstappen en rijden. Je moet het zelf maar eens overwegen maar je zal nog eens veel geld kwijt zijn vooraleer hij in orde is. 850€ max vindt ik voor een bekende een mooie prijs. Ik denk dat het frame niet meer te redden valt aangezien de vloerplaat al volledg vervangen is door een rechte plaat, waarde daalt enorm voor mij, ik laat hem staan. Je kunt het voor den blok en papieren doen voor 600€. grts

Link naar reactie

Voor 600 euro zou ik hem zeker niet laten staan uiteraard, maar eerlijk gezegd denk ik wel dat het frame nog gerestaureerd kan worden, tenminste als er nog nieuwe vloerplaten voor bestaan. Het achterste deel zou moeilijker zijn om in originele staat terug te krijgen. Wellicht zou daar een donor-frame voor aan te pas moeten komen (maar dat vinden... )

Link naar reactie

Ja, alles valt te repareren maar is dat die moeite allemaal waard? Je praat over een donorframe te zoeken, kan je dan niet beter naar een andere volledig gezonde rally op zoek gaan? Als je al 1000€ voor deze zou geven en dan nog eens pak weg 600€ voor een gezonder frame (als je deze al vindt)dan kan je pas beginnen slijpen en lassen.

Mijn gedacht; 600€ voor dit, 600€ voor een gezond donorframe zonder papieren(goedkoper), nummerke overzetten en voila. 1200€ en je kan starten met de restauratie.

grts

Link naar reactie

Miljaar, ben naarstig op zoek om mij een rally aan te schaffen (prachtige machientjes) maar met ne rotte kader kan ik niks doen, heeft niemand hier een deftige rally te koop staan? Of ene voor opmaak? Of chassis alleen en de motor van dimi erbij...

grts

Link naar reactie
@speedboy : dream on... een Rally-frame voor 600 euro in deze tijden ;-)

Wie zoekt die vindt, op ebay vind je er nog een hoop.

Is soms wel een eind rijden maar als iets héél graag wil dan heb je dat er vast voor over.

Meer dan 1000 zou ik voor deze in kwestie al niet geven.

Link naar reactie
@speedboy : dream on... een Rally-frame voor 600 euro in deze tijden ;-)

Nee, ge verstaat mij verkeerd. Ik geef niet meer dan 600€ voor een frame zonder papieren, vork, stuur, zijkassen enz. Anders mogen ze het in hun gat steken! Zou jij meer geven? Anders begin je bij de restauratie al met een te hoge prijs. Het is de laatste jaren met het internet begonnen dat de prijzen zo omhoog zijn gegaan, als er ene een belachelijke prijs vraagt en hij krijgt dat er nog voor door nen ezel, dan gaan ze allemaal deze prijzen hanteren. Nu beginnen de italianen het stilletjes aan ook al te kennen,vooral bij de primavera's.

grts

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...