Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Toyota=Tokloota


De Nice

Aanbevolen berichten

moet even m'n frustratie kwijt. Toen ik daarnet met de vesp tussen de benen naar huis bolde, stond ik mooi te wachten aan het sorteervak links om af te slaan (Boterlaarbaan te Deurne, ter hoogte van Marco motors). Tegenover mij een Toyota die dus ook links moest afslaan (maar dan naar de andere kant natuurlijk). Die paljas vond blijkbaar dat hij geen plaats genoeg had om af te slaan (en stond wss al even gefrustreerd te wachten), dus keek hij me recht in de ogen en nam zijn bocht zodanig dat hij opzettelijk mijn zijkant achteraan kon aantitsen om vervolgens door te rijden en dus vluchtmisdrijf te plegen ! Ik wist niet waar ik het had, zo verstomd van zijn provocatieve handeling ! Even wilde ik hem achterna rijden om god weet ik wat te doen met die man. Toch beslist om me opzij te zetten toen de vrachtwagenchauffeur die achter mij stond aan te schuiven gebaarde dat hij het had gezien. Die man gaf me zijn gegevens en de nummerplaat van de Toyota. Hij vertelde me dat hij dit soort dingen dagelijks meemaakt.Ik heb de schade opgemeten en het meerendeel kan er afgehaald worden, is eerder verf van de tegenligger. Er is 1 kras die dieper is en dus zal bijgeverfd moeten worden... pff zulke mensen moesten ze ineens van de baan halen ! Waarom ik dit relaas hier neertyp, geen idee :) So beware of the black Toyota Avensis !

Link naar reactie

aiii ... dat zijn rottige dingen om mee te maken

het enige wat je kan doen, en dat moet je onmiddellijk doen (vandaag nog dus) is onmiddellijk aangifte gaan doen bij de politie voor de aanrijding met vluchtmisdrijf. Je hebt een getuige, en verf van de aanrijder op je vespa, dus je staat ijzersterk.

met vluchtmisdrijf wordt niet gelachen, dus hij zal het zowiezo bekopen.

Wacht echter niet te lang om aangifte te doen, want hoe langer je wacht, hoe zwakker je zelf staat.

ik ben benieuwd naar de afloop...

Link naar reactie
De nummerplaat mag je hier natuurlijk ook altijd "per ongeluk" achterlaten.

Ik begrijp niet goed waar deze suggestie vandaan komt ... als het de bedoeling is om "wraak" te nemen helpt dat niemand. Laat de politie haar werk doen ... in een geval als dit waarbij het slachtoffer zowel een getuige heeft als de nummerplaat van de dader komt dat echt wel in orde zonder dat wij allemaal politieagentje of wraakengel moeten uithangen. Want dat gaat alleen in denilson zijn nadeel werken.

Link naar reactie

aangifte doen en de verzekering op de hoogte stellen. Als je rechtsbijstand hebt, daar gebruik van maken. Als je lid bent van de MAG, dan kun je ook hun raadsman contacteren.

Soit, doet me denken aan die pipo die mij van de baan reed op de A12. Een jaar later nu en eindelijk heb ik zekerheid dat er een proces van komt, nu de gerechtelijke achterstand afwachten (+- 1.5 jr) en dan zien we wel verder.

met nr-plaat, getuige en zichtbare schade, heb je volgens mij een goede kans.

Link naar reactie

Ik heb eens precies hetzelfde meegemaakt. Ik werd ook ontzettend woedend en ben achter die gast aan gereden. Uiteindelijk in gehaald en tot stoppen gedwongen... Toen gegevens uitgewisseld om aan de verzekeringsellende te beginnen. (Ook al was er haast geen schade)

Link naar reactie
Ik heb eens precies hetzelfde meegemaakt. Ik werd ook ontzettend woedend en ben achter die gast aan gereden. Uiteindelijk in gehaald en tot stoppen gedwongen... Toen gegevens uitgewisseld om aan de verzekeringsellende te beginnen. (Ook al was er haast geen schade)

Wel dat houdt me tegen, die verzekeringsellende en al het gedoe errond. Ik heb 1 kras(je) en daar kan ik nog mee leven , zeker als je weet dat m'n Vespa dagelijks een bende Joodse leerlingen per fiets moet overleven op de parkeerplaats voor t werk. Soit, alleen al om zijn degoutante houding zou ik het wel moeten doen natuurlijk...

Link naar reactie

Inderdaad... Voorig jaar is er 1ne tegen mijnen auto gereden toen we hadden afgesproken om after-beiaard met de Fox te gaan eten.

Aangifte bij de politie heeft dikke 2 uur geduurt, aangifte bij verzekering een dikke 10 minuten, daarna rechtstreeks naar de carrosserie en bestek en afspraak voor herstelling ook een goei kwartiertje. Binnen de 2 weken was mijne wagen gerepareerd, en ik heb van de verzekering nog 3 brieven gehad waarvan ik er 1 moest invullen en terugsturen.

Maar, die gast moest deze week voorkomen voor vluchtmisdrijf. Ik heb zelf geen schadevergoeding ge-eist, 't zal al duur genoeg zijn voor dien tette.

Gewoon aangeven. Die gast speelt met uw leven door tegen jouw Vespa te rijden. Als gij valt en daardoor onder een auto sukkelt, is het meestal eerst je hoofd dat eronder zit. Pijnlijk...

Aangeven, en laat de politie de rest doen!

Link naar reactie
Ik heb 1 kras(je) en daar kan ik nog mee leven

Daar gaat het niet om Denis, 't is om't principe. Met deze houding mag die gast niet ongestraft wegkomen.

Mike.

Zoals Mike zegt, volgende keer dat die gast vluchtmisdrijf pleegt is't misschien met gewonden en zonder getuigen...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...