Ga naar inhoud
Vespaforum.be

R.e.s.p.e.c.t.


Cult

Aanbevolen berichten

Over RESPECT gesproken: In Mersea kwamen er veeeeeeeeel scooteristen naar Frans en mij met de mededeling RESPECT MAN dat wij naar mersea reden op onze gerestaureerde lambretta's met toeters en bellen , en ja in de vette regen.

Ik was eerst zwaar aan het twijfelen, maar uiterst blij dat ik het gedaan heb !

RESPECT om met elke oude scooter te rijden, dagelijks of niet.

Met een nieuwe is elke meeting een klein kunstje.

Met een oude is dat de weken voordien kopzorgen tot de dag je vertrekt, met de vraag "wie gaat er eerst in pan vallen".

Met een nieuwe scooter heb je die kopzorgen niet, en kan je dag in dag uit rijden, tanken en rijden en rijden, en rijden en rijden.

Met een oude scooter is dat koesteren , verzorgen , sleutelen , zorgen hebben maar achteraf een enormmmmmmmmmmmmmmmmmme voldoening.

En dat heb je niet met een nieuwe scooter.

Daarvoor RESPECT !!!!!!

Voor mij heeft een nieuwe scooter minder uitstraling, maar dat betekent niet dat scooteristen met nieuwe modellen minder zijn dan ons.

Trouwens ik rijd ook met een GT 200 om me snel te verplaatsen, dag in dag uit.

Zo ook Mgent, hij is een scooterist maar dan met een nieuwe scooter !

en daarvoor ook RESPECT !

Nieuwe scooteristen die recentelijk (lees laatste 3 jaar) een scooter hebben gekocht, omdat het een hype is, hebben minder meegemaakt en daarom is het vaak moeilijk te begrijpen voor de nieuwere onder ons.

De meeste MODS (scooterboys, scinheads, etcccc)die ik ken, zijn al vanaf hun 16e jaar met scooters bezig, en hebben bijgevolg een ander gevoel als ze weer eens op hun scooter kruipen.

En dat begrijpen mensen moeilijk die enkel een vespa rijden omdat het een hype is.

Mijn vader in ondertussen 65 jaar en heeft mij vroeger als kind bezig gezien, en heeft na lang overtuigen van mij, uiteindelijk een vespa GTS 250 gekocht.

En die mens amuseert zich te pletter.

Dus ook RESPECT voor deze mensen.

Ieder zijn ding, maar er zou meer RESPECT moeten zijn tussen scooteristen onderling.

Dan zouden deze antwoorden niet nodige zijn.

RESPECT

pewe

Link naar reactie

Ieder zijn ding, en respect voor ieders smaak, 't is niet omdat ik met ne nieuwe rijd, dat die oude vespa me niets doen.

Integendeel, daar ben ik al lang voor gevallen, ik wou er als 16-jarige ook al wel eentje maar mocht nie ;-), had destijds zelfs een lief met ne Vespa en 'k was zo trots als ne pauw als ik achterop mocht meerijden.

Maar omdat we enkel jaren geleden een betrouwbaar èn betaalbaar 2e vervoermiddel wilden voor dagelijks woon-werkverkeer en eentje waar we met 2 makkelijk op konden, zijn we voor de GTS gegaan, ondertussen is de liefde alleen nog maar gegroeid en is daar een PX bijgekomen en ik sluit niet uit dat er nog gaan bijkomen ;-)

Link naar reactie

Ik wil nog wel even wat toevoegen aan deze discussie, al vind ik het ook grote kolder. Wat ik wel even wil zeggen dat ik het eigenlijk ook vind dat er gewoon een duidelijk onderscheid mag zijn tussen de moderne en oude vespa's. Ik trek zelf eigenlijk meestal de grens tot de PK's en PX'en, maar dat komt vooral omdat ik deze types gewoon lelijk vind:P. Deze hebben iig nog wel grotendeels de oude techniek. Moderne vespa's zijn in mijn ogen gewoon te modern, qua uiterlijk en qua techniek. De moderne vespa's zijn ook meer gemaakt uit een retro-oogpunt en niet voorbordurend op het oude design(dat voornamelijk zo is ontstaan uit praktisch oogpunt). Er zit niet voor niets een duidelijke periode tussen de laatste pk en de moderne ET.

Anyway, volgens mij is de liefde voor de vespa pas echt als je er onvoorwaardelijk van houdt en dus ook de ongemakken (veel onderhoud, zo nu en dan pech) voor lief neemt en dus op een echte oldie rijdt. En niet zo'n pussy bent om dan maar een moderne te kopen met de gebruikelijke beargumentering, "want die gaan niet kapot" en "ik kan niet sleutelen".

Disclaimer: dit is een mening, ik respecteer en houd van jullie allemaal, voel je niet aangevallen. Iedereen heeft zo zijn eigen ideeen en jullie zijn vast allemaal lief.

Link naar reactie

Pewe, allemaal mooi wat je schrijft, maar ik ben helemaal geen zo'n verdraagzaam mens als jij. Diene Derrick mag nu stoppen! Het valt me wel op dat al die gasten die met een Piaggio rijden commentaar hebben op mods etc... Piaggiorijders weten niet wat het is om met een tweetact Vespa of Lambretta te rijden. Stanny the man heeft gelijk als hij het over de "sound of two stroke" heeft.

Ook al is dat niet de officiële definitie, voor mij is een 2-stroke een Vespa en 4-takt een Piaggio zonder meer, ook al hangt dat Vespa logo erop om marketing redenen, het is nu eenmaal een sterk merk.

Toch heb ik respect voor GTS'ers en LX'ers als Marc, het zijn net zo goed scooteristen als tweetacters dit zijn, maar ik heb geen respect voor dat zootje dat geen benul heeft van wat mods, suedes of skins zijn. Het mag nu echt stoppen met al dat gelul, zo van wat heeft Ska met scooters te maken? Woehaha!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...