Vespappa Geplaatst: 4 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2008 Mag ik voorstellen dat je, als je toch volledig gaat restaureren, je het frame eerst laat zandstralen voordat de nieuwe bodemplaat eronder gelast word. Zo is de binnenkant van de framekoker ook mee gezandstraald. Ik heb in't verleden ook nog een stuk ijzer profiel tussen de framekoker net onder het balhoofd en de achterkant met de tankruimte met een paar puntlassen vastgemaakt aan het frame zodat het frame niet kan torsen tijdens transport of bij het zandstralen. De laspunten hiervan zijn na het lassen van de nieuwe bodemplaat makkelijk te verwijderen en weg te werken voor het spuiten. @speedracer! Ja ik laat het frame eerst compleet stralen en in de epoxy zetten om vervolgens de nieuwe bodemplaat eronder te lassen. Zal het frame met twee man dragen om het torsen te voorkomen. To be continued! Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 10 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2008 Hier nog een update met een foto van een (klein) ontdekt gat boven de ophanging. Helaas is het bijna door tot aan de wielkast. Is dit nog te repareren door middel van vakkundig laswerk? Op de foto is het niet heel goed zichtbaar... "http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/11/10/1226350651-420.jpg' alt='1226350651-420.jpg'> "". Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 8 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2008 Hallo Allen, Mijn Misa is terug van de straler en kwam er gelukkig redelijk strak uit. Er moet nog wel behoorlijk wat geplamuurd en geschuurd worden maar daar leren we weer van. Oordeel zelf zou ik zeggen voor zover dat lukt met een foto. Heeft iemand nog tips over plamuren en schuren (welke materialen en volgorde??) "http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/12/08/1228747065-120.jpg' alt='1228747065-120.jpg'>"" Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 8 december 2008 Delen Geplaatst: 8 december 2008 Heb je al op deze link met ontzettend veel bruikbare info gekeken? Link naar reactie
Dakke Geplaatst: 12 februari 2009 Delen Geplaatst: 12 februari 2009 Ziet er zeer netjes uit! Mij staat er juist dezelfde klus te wachten met men GL ... :-) Groeten, Koen Link naar reactie
Gast apj Geplaatst: 12 februari 2009 Delen Geplaatst: 12 februari 2009 knap werk ! toch goed dat je hem volledig restaureert. Had toch niet veel zin om hem "origineel" te laten zou zoiezo verder gaan roesten. En misschien zou hij/ zij niet meer deftig te restaureren zijn als je er nog lang mee wacht ? ciao ! Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 12 februari 2009 Delen Geplaatst: 12 februari 2009 sterk bezig grtz Link naar reactie
Joene Geplaatst: 12 februari 2009 Delen Geplaatst: 12 februari 2009 knap hoe jij weer leven geeft aan je Misa, chapeau ! ben erg benieuwd naar het eindresultaat Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 13 februari 2009 Delen Geplaatst: 13 februari 2009 knap "staalt"je werk (what's in a name) hopelijk evenveel rijplezier als van het restaureren succes en grts - frutsab Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 2 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2009 Kan iemand mij nog een goeie tip geven hoe de holle ruimte te coaten (de tunnel > ruimte tussen floorboard) Ik heb de randjes wat omhoog staan en wil graag dit goed coaten omdat hier vaak water in/onder blijft staan. De Vespa is nog zo goed als kaal en nog niet gespoten. Het moet dus een middel zijn waarop straks wel een laklaag hecht. Hoe hebben jullie dit opgelost? Vespappa Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 17 mei 2009 Delen Geplaatst: 17 mei 2009 Dat dingetje wat je over hebt hoort tussen de as die je schommelarm met de voorvork verbindt. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 17 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2009 Hierbij een update van mijn GL restauratie. Heb het frame plus alle andere delen in de spuitplamuur laten zetten. Vervolgens kwam er tot mijn verbazing toch nog een aantal lelijke plekken naar voren. Heb nu deze plekken weer bijgewerkt zover als het kon. Nu alle delen met korrel 400 schuren en dan kan alles naar de spuiter. Hieronder een aantal foto's: Het motorblok is nu ook gedeeltelijk ontdaan van stator, vliegwiel en andere accesoires. Ik wil de helften glasparelen in mijn compacte straalcabine om het blok vervolgens weer in elkaar te zetten. Bij het in elkaar zetten van de ophanging voor na spuiten kan ik de volgende onderdelen alleen niet helemaal plaatsen?? Kan iemand mij een tip geven waar dit thuis hoort.. het verkeert niet in mooie staat maar heb het onderdeel nog niet nieuw kunnen vinden bij een Vespaclassicparts.. Wat ik me herinner kwam het uit de ophanging van het voorwiel zie onderste foto? Ik wil de Vespa in GS 15005 laten spuiten of in grijs (muis) De originele kleur is azzurro mett en weet dat dit de beste kleur zou zijn gezien de originaliteit maar vind het niet mooi dus.. welke kleur? Vespappa Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 17 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2009 Ok weet iemand waar het (koperen plaatje thuis hoort?) Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 17 mei 2009 Delen Geplaatst: 17 mei 2009 Ik bedoel het koperkleurige plaatje(vermoed dat het geen koper is;)) Dat ringetje dat er bij zit hoort op dat koperkleurige plaatje en zo tussen je voorvork en schommelarm. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 18 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2009 Dank je Laurus! Iemand ook nog tips voor een nieuwe KLEUR? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 18 mei 2009 Delen Geplaatst: 18 mei 2009 kleur is nogal persoonlijk; veel plaatjes bekijken en zelf verzinnen wat je mooi vindt... Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 18 mei 2009 Delen Geplaatst: 18 mei 2009 Ik heb laatst een GL mosgroen geverfd. Die is erreg vet geworden! Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 21 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2009 Mm mosgroen zal het wel niet worden. Denk toch 15005 (GS) zilver of muisgrijs. Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 21 mei 2009 Delen Geplaatst: 21 mei 2009 Schoon om dat hier te volgen, echt een chic bakske. Moest het mijne vespa zijn, ik zou echt voor het origineel kleur kiezen. Maar elk zijn goesting. Of een special metaalkleur staat ook super op dat model. ZIlver of donkergrijs zal zekers ook mooi zijn. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2009 Zo staat het frame + alle delen nog in de spuitplamuur... . En dan huup huup Vespa truuk... ... En nu tijd maken om de gehele Italiaanse droom weer op te bouwen! Eerst nog wat onderdelen bestellen aangezien dit toch niet geheel opgebouwd kan worden met verweerde en roestige schroeven... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 5 juni 2009 Delen Geplaatst: 5 juni 2009 ola, sjiek kleurke ! goe bezig en nog veel suc6 met de opbouw ! Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 5 juni 2009 Delen Geplaatst: 5 juni 2009 Ik vind die moto anders ook wel leuk Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 6 juni 2009 Delen Geplaatst: 6 juni 2009 Mooi hoor, tjezis wat een bling lak! Je blijft die voorvork maar herspuiten ;P Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 6 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2009 Thanks voor de reacties! Het is wel een lak geworden met meer glans dan ik wou. Helaas kreeg de spuiter het niet voor elkaar om het matter te krijgen maar dit misstaat haar ook niet. Grt Vespappa Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 6 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2009 Eindelijk weer iets verder gekomen met de Misa. Gisteren samen met een goeie vriend de nieuwe stukken ingelast zodat de Vespa straks geplamuurd naar de spuiter kan. Heeft iemand nog een tip waar de Max Meyer of vergelijkbare lak te bestellen? Heb nu 4 leveranciers gebeld bij mij in de buurt maar geen restultaat. [imgatt] [imgatt] [imgatt] Vespappa Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.