wenske Geplaatst: 6 juni 2009 Delen Geplaatst: 6 juni 2009 amaai ferm man ! doe zeer aande oge ! =D grtz wenske Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 6 juni 2009 Delen Geplaatst: 6 juni 2009 Ziet er goed uit, ik zie bovendien een erg leuke brommer in de schuur staan;) Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 7 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2009 Bedankt voor jullie leuke reacties! @ Laurus, dat rode brommerke eet rubber Link naar reactie
michiel200 Geplaatst: 13 juni 2009 Delen Geplaatst: 13 juni 2009 Zo, die is mooi geworden! Superkleur. Ik hou wel van een beetje glans. Origineel is de laklaag idd vrij dun en mattig. Lukt een moderne spuiter niet meer. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 13 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2009 Hij is inderdaad wel iets anders dan toen bij jou in de achtertuin. Er is veel werk in gaan zitten maar dan is er ook resultaat dus hoop ik op niet al te lange termijn een gerestaureerd ritje te kunnen maken. Nu alleen het motorblok nog splitten en de lagers, en alle andere slijtage gevoelige onderdelen vervangen. Ben benieuwd wat tegen te komen. De motor liep opzich goed alleen wou niet stationair lopen wat je ook regelde bij de carburateur. Hoe gaat het met jouw "juweeltje"? Maak je veel kilometers als er tijd voor is? Link naar reactie
michiel200 Geplaatst: 17 juni 2009 Delen Geplaatst: 17 juni 2009 Ik rij meestal op de P200. Makkelijker voor in Amsterdam qua snelheid, diefstal, beschadiging, remmem (schijf voor). De GS pak ik eigenlijk alleen voor clubuitjes. Overweeg om 'm te verkopen omdat ik er zo weinig op rij. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 13 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2009 Hierbij een update van mijn restauratie project "er kan wellicht nog gereden worden deze zomer" :-) * Ophanging opnieuw in elkaar gezet * Nieuwe rubbers floorboard + lijsten * Beenschildrand (hoe krijg je deze goed strak vast aan de bovenzijde waar ze over elkaar vallen?? * Kabelboom zit er weer in. * Logo's ed moeten nog geplaatst worden. Het begint wat te lijken. en Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 juli 2009 Delen Geplaatst: 13 juli 2009 De beenschildranden mooi strak overeen krijgen is niet evident, maar als je voorlicht gemonteerd is zie je dit (bijna) niet meer. Heel mooi project! Groetjes, nero. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 22 juli 2009 Delen Geplaatst: 22 juli 2009 ik heb ook zo'n randen gezet gehad op mijn PKtje. Ik heb gewoon heel netjes afgemeten wat het 'midden' is van beide helften die over elkaar komen en daarin, inclusief door het kader, een gaatje geboord. Dan met een verzinkt metaalplaatvijsje de delen op elkaar gespannen door die in het kader vast te draaien. Als ik het zo lees, dan lijkt het moeilijk, maar de essentie komt neer op: "Gewoon een vijs indraaien". Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 24 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2009 @Nero & Bart PK: Laat ik inderdaad eerst het stuur maar eens monteren om te kijken wat je er nog van ziet. Vond het idee van Bart ook wel handig. Dan zit het er in iedergeval strak op. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 24 juli 2009 Delen Geplaatst: 24 juli 2009 yep, het enige dat ik er niet leuk aan vond is dat ik een gaatje moest maken in het kader... maarja had gezien hoe bij andere perfect gelakte vespa's, het niet afwerken van dat randje de hele look van de vespa onderuit haalde. Het staat zo slordig als dat niet netjes over elkaar komt... Link naar reactie
Classicdriver Geplaatst: 24 juli 2009 Delen Geplaatst: 24 juli 2009 Prachtig resultaat. Nu nog verder afwerken en laat dan de foto's maar komen. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 28 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2009 Dank je Classicdriver... Heb zin om veel te doen maar kom gewoon tijd te kort daarom zal het nog wel even duren voordat de GL helemaal in elkaar zit. Ik hou jullie op de hoogte! Hoe gaat het de VBB, al weer wat kilometers gemaakt? Link naar reactie
eldiablo Geplaatst: 30 juli 2009 Delen Geplaatst: 30 juli 2009 Mooie restauratie, sjiek kleur ook met de glans erop. Heb je veel mizerie gehad om uw nieuwe kabelboom erin te krijgen? Heb je een speciale techniek gebruikt om dit erin te krijgen? (aangezien ik op de foto's geen kabels zie veronderstel ik dat je deze niet doorgetrokken hebt met de oude kabels.) Groeten Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 30 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2009 Eldiablo, ik heb er weinig moeite mee gehad. De oude kabels heb ik weer gebruikt maar wel in afwachting of dit gaat werken. Toen ik de Vespa kocht was de schakelaar defect dus op hoop van goede zegen. Ben benieuwd naar uw Faro Basso! Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 Allen, ik moet straks mijn stuurschakelaar van de Misa weer aansluiten. Aangezien de oude shakelaar kapot was toen ik de wesp kocht is het voor mij een raadsel welke knop waarvoor dient. Kan iemand mij hier meer over vertellen zie foto's: Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 20 augustus 2009 Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 @ Vespapa: Heb je te treeplank lijsten opnieuw gekocht? Heb er ook nieuwe gekocht, maar deze komen niet overeen met de gaten van de originele lijsten. Heb je deze bestelt via internet? Heb je de originele gaten behouden? Groetjes. Sphinx Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2009 Hallo Sphinx, ik had een nieuw floorboard dus moest ik wel nieuwe gaten boren. Je kan naar mijn idee de lijsten op het floorboard leggen en als nog gaatjes bij te boren. Er komt tenslotte toch een rubber overheen en maakt het niet uit of er een paar gaatjes extra in de lijst zitten. Succes... iemand al een tip mbt de bovenstaande fotos? Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 21 augustus 2009 Delen Geplaatst: 21 augustus 2009 Waar heb je ze gekocht vespappa? Thanks Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2009 Vespaclassicparts.be Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 5 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2009 Nog een kleine "weekend" update! Het regent hier pijpenstelen dus een proefrit zal er helaas wel niet inzitten... starten moet wel lukken hoop ik. Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 5 september 2009 Delen Geplaatst: 5 september 2009 Ziet er echt prachtig uit!!! Groetjes Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 september 2009 Delen Geplaatst: 6 september 2009 Mooi! Heb je de problemen met de lichtschakelaar kunnen oplossen, en vooral, heb je hem kunnnen starten? Wel niet vergeten om de bougiekop op zijn plaats te steken...) Groetjes, nero. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 7 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2009 Goedemorgen Nero, hij starte na 4 keer kicken en liep!! Ik heb alles zo goed mogelijk aan proberen te sluiten en weet dat de killswitch in elk geval werkt. De rest moet nog aangesloten worden dus hoop deze week meer te kunnen vertellen. Heb jij nog een stukje mogen sturen afgelopen weekend? Vespappa Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.