Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Deel restauratie Vespa 150 Misa


Vespappa

Aanbevolen berichten

Hij is inderdaad wel iets anders dan toen bij jou in de achtertuin. Er is veel werk in gaan zitten maar dan is er ook resultaat dus hoop ik op niet al te lange termijn een gerestaureerd ritje te kunnen maken.

Nu alleen het motorblok nog splitten en de lagers, en alle andere slijtage gevoelige onderdelen vervangen. Ben benieuwd wat tegen te komen. De motor liep opzich goed alleen wou niet stationair lopen wat je ook regelde bij de carburateur.

Hoe gaat het met jouw "juweeltje"? Maak je veel kilometers als er tijd voor is?

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hierbij een update van mijn restauratie project "er kan wellicht nog gereden worden deze zomer" :-)

* Ophanging opnieuw in elkaar gezet

* Nieuwe rubbers floorboard + lijsten

* Beenschildrand (hoe krijg je deze goed strak vast aan de bovenzijde waar ze over elkaar vallen??

* Kabelboom zit er weer in.

* Logo's ed moeten nog geplaatst worden.

Het begint wat te lijken.

1247479843-090.jpg

en

1247479867-620.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

ik heb ook zo'n randen gezet gehad op mijn PKtje. Ik heb gewoon heel netjes afgemeten wat het 'midden' is van beide helften die over elkaar komen en daarin, inclusief door het kader, een gaatje geboord. Dan met een verzinkt metaalplaatvijsje de delen op elkaar gespannen door die in het kader vast te draaien. Als ik het zo lees, dan lijkt het moeilijk, maar de essentie komt neer op: "Gewoon een vijs indraaien".

Link naar reactie

@Nero & Bart PK:

Laat ik inderdaad eerst het stuur maar eens monteren om te kijken wat je er nog van ziet. Vond het idee van Bart ook wel handig. Dan zit het er in iedergeval strak op.

Link naar reactie

yep, het enige dat ik er niet leuk aan vond is dat ik een gaatje moest maken in het kader... maarja had gezien hoe bij andere perfect gelakte vespa's, het niet afwerken van dat randje de hele look van de vespa onderuit haalde. Het staat zo slordig als dat niet netjes over elkaar komt...

Link naar reactie

Dank je Classicdriver... Heb zin om veel te doen maar kom gewoon tijd te kort daarom zal het nog wel even duren voordat de GL helemaal in elkaar zit. Ik hou jullie op de hoogte!

Hoe gaat het de VBB, al weer wat kilometers gemaakt?

Link naar reactie

Mooie restauratie, sjiek kleur ook met de glans erop.

Heb je veel mizerie gehad om uw nieuwe kabelboom erin te krijgen? Heb je een speciale techniek gebruikt om dit erin te krijgen? (aangezien ik op de foto's geen kabels zie veronderstel ik dat je deze niet doorgetrokken hebt met de oude kabels.)

Groeten

Link naar reactie

Eldiablo, ik heb er weinig moeite mee gehad. De oude kabels heb ik weer gebruikt maar wel in afwachting of dit gaat werken. Toen ik de Vespa kocht was de schakelaar defect dus op hoop van goede zegen.

Ben benieuwd naar uw Faro Basso!

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Allen, ik moet straks mijn stuurschakelaar van de Misa weer aansluiten. Aangezien de oude shakelaar kapot was toen ik de wesp kocht is het voor mij een raadsel welke knop waarvoor dient. Kan iemand mij hier meer over vertellen zie foto's:

1250756978-290.jpg

1250756978-31.jpg

1250756978-32.jpg

Link naar reactie

Hallo Sphinx, ik had een nieuw floorboard dus moest ik wel nieuwe gaten boren. Je kan naar mijn idee de lijsten op het floorboard leggen en als nog gaatjes bij te boren. Er komt tenslotte toch een rubber overheen en maakt het niet uit of er een paar gaatjes extra in de lijst zitten.

Succes... iemand al een tip mbt de bovenstaande fotos?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Goedemorgen Nero, hij starte na 4 keer kicken en liep!! Ik heb alles zo goed mogelijk aan proberen te sluiten en weet dat de killswitch in elk geval werkt. De rest moet nog aangesloten worden dus hoop deze week meer te kunnen vertellen.

Heb jij nog een stukje mogen sturen afgelopen weekend?

Vespappa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...