Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. Teveel vernieuwen voor alle zekerheid is toch ni ideaal zonder aanpassingen. Groetjes, nero.
  3. 't Was nog iets meer. De aftermarket hendel was minder diep uitgeboord vermoed ik waardoor de hendel , zelfs met 2 rondelen vast kwam te zitten. Heb dan maar de bout onderaan wat ingekort. Alles zou nu moeten functioneren. Groetjes, nero.
  4. Die zit er standaard in. Is er eentje om te vermelden in de top 5 van het verkloten van een dag... De bout die de versnellingshendel bovenaan op zijn plaats houdt was te hard aangespannen, of beter er ontbrak(en) 1 of meerdere rondel(en). De motor hoefde er zelf niet van onder, laat staan volledig uiteen. Maar weer een lesje bijgeleerd. Bedankt voor het meedenken, gedeeld leed is half leed zekers. Groetjes, nero.
  5. om zo een dingen te vermijden is alles even "droog" monteren en een tweedelige krukaslager aan vliegwielkant gebruiken ideaal
  6. Veer en balletjes zijn de oude, maar waren nog mooi rond. Speling op de tandwielen was er bijna niet. Mogelijk heb ik me gemist met de tandwielen. De motor staat weer op het statief, ben benieuwd... Alvast bedankt voor de hulp! Groetjes, nero.
  7. een nieuw kruis gaat wel wat straffer , maar zelfs zonder olie moet je kunnen schakelen. speling tandwielen gecheckt , en of of ze wel juist zitten en niet omgekeerd ? ook nieuwe veer en balletjes ?
  8. Bedankt Nero voor de nuttige raadgevingen.
  9. Nee, heb hem met veel moeite in en uit versnelling gekregen toen de motor op de stand stond (niet draaiend). Dacht dat het met draaiende motor beter zou lukken. Kon het kruis wel op de as hertrekken (ging vrij vlot) zonder de tandwielen. Ik vermoed dat een te laag oliepeil niet de oorzaak kan zijn? Groetjes, nero.
  10. ook niet manueel aan de selector zelf ?
  11. Alles opnieuw gemonteerd, kabels aangesloten en wat blijkt... krijg de motor niet in versnelling. Niet in 1ste en niet in 2de versnelling. Heb een BGM-schakelkruis (BGM6555) gestoken en vraag me nu af of dit de oorzaak is. Alles opnieuw demonteren en motor open smijten zekers? Groetjes, nero.
  12. Bij 10" wielen heb je 2 soorten remschoenen, diegene die draaien op 1 as (meestal de remschoenen vooraan) en dewelke die op 2 aparte assen draaien (achteraan). Meet ook de breedte van de remschoenen op, die kan ook verschillen. Groetjes, nero.
  13. Bedankt Nero Bedankt voor de info maar voor de GVLA1T vind ik niets terug.
  14. Bij scootercenter of Sip scooter. Groetjes, nero.
  15. Hallo, Ik ben eigenaar geworden van een Vespa GL 150 van het jaar 1959. Graag had ik geweten waar ik de remschoenen voor en achter kan bestellen. Grt
  16. Gisteren
  17. De lijnen lagen dus ver uiteen als dit klopt... Groetjes, nero.
  18. De laatste 2 decennia heeft Piaggio drie Vespa-productielocaties: Pontedera, met productie bestemd voor Europa en Amerika; Vinh Phuc, in Vietnam, dat het Verre Oosten en een deel van Indië bedient, en de Baramati-fabriek in Indië, waar Vespa's voor de Indische en Nepalese markt worden geproduceerd. De allerlaatste Vespa PX productie vond plaats in Vihn Phuc in Vietnam (eigen Piaggio site) voor de hele wereldmarkt en had helemaal niks met LML te maken (behalve dan LML zich van Europese copyright-wetgeving geen fluit aan trok).
  19. Michel_V

    Misa catalogus

    We hebben nog wat gevonden. misa foldertjes. En het “U” model werd hier junior genoemd. 🤔
  20. https://nl.blog.scooter-center.com/lml-vor-dem-endgueltigem-aus/
  21. De eerste editie kan ik nu ook toevoegen. 👍
  22. Als ik het me nog goed herinner werden de onderdelen van de laatste PX'en en LML's in dezelfde fabriek geproduceerd maar op een verschillende lijn. En de PX'en werden dan in Italie geassembleerd. Groetjes, nero.
  23. Afgelopen week
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...