hub88 Geplaatst: 6 juni 2017 Delen Geplaatst: 6 juni 2017 Beste forumleden,Een 20 tal jaar geleden heb ik met de hulp van een aantal personen een oude Vespa gerestaureerd maar nooit ingeschreven.Ik zou dit nu willen doen maar heb geen papieren en het framenummer is onleesbaar. ( weggeschuurd :-( )Ik zou een procedure willen opstarten bij het BFOV om de motorfiets als oldtimer in te schrijven maar daarvoorheb ik minstens type, framenummer en jaartal nodig. Gegevens- Vermoedelijk bouwjaar 1963- Belgische motorfiets- Type ( volgens vorige eigenaar) GL ?- Origineel stak er een 150 of 160 cc motor in. Deze is vervangen door een PX125. De originele motor heb ik niet meer.- 10 inch wielenDaarom roep ik jullie hulp in om aan de hand van bovenstaande info en de foto'sa) te bepalen welk type dit is en van welk jaar welke range van framenummers voor dit model gebruikt werd. Aan de hand van deze info zou ik er dan zelf een framenummer inslaan en om dan vervolgens de papieren aan te vragen.Alvast bedankt Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 6 juni 2017 Delen Geplaatst: 6 juni 2017 En wat als blijkt dat dat zelf ingeslagen framenummer al bezet is? Link naar reactie
hub88 Geplaatst: 6 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2017 Af te stemmen met het BFOV. Andere suggesties om op de baan te kunnen zijn welkom. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 6 juni 2017 Delen Geplaatst: 6 juni 2017 een framenr zelf slaan is redelijk (zeg maar heel) illegaal. Dat zal ook BFOV u vertellen. Een voertuig zonder chassinr krijg je volgens mij ook op geen enkele legale manier terug op de weg hier in België Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 juni 2017 Delen Geplaatst: 6 juni 2017 Met een beetje goede wil kan ik al 0130 lezen achteraan. Voorzichtig opschuren en het nummer komt wel tevoorschijn. Tenzij het nummer reeds "overklopt" is, Dan heb je nog een groter probleem. Groetjes, nero. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 6 juni 2017 Delen Geplaatst: 6 juni 2017 Er zijn manieren om het chassisnummer terug zichtbaar te krijgen met een zuur dat het staal etst/oxideert. Omdat de microstructuur verandert is waar 't metaal samegedrukt werd tijdens 't inslaan van 't originele serienummer wordt 't serienummer (tijdelijk) zichtbaar tijdens 't etsproces. zie http://www.practicalmachinist.com/vb/gunsmithing/raising-serial-number-203569/ of zoek eens op Nital Etch. De politie moet u hierbij ook kunnen helpen... maar 't risico is dan dat er een serienummer bovenkomt dat al in gebruik is (papieren in't verleden verkocht of gestolen voertuig) Link naar reactie
hub88 Geplaatst: 7 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2017 Bedankt voor jullie suggesties. Ik ga dan toch trachten om het bestaande frame nummer te achterhalen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.