Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Type en framenummer.


hub88

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Een 20 tal jaar geleden heb ik met de hulp van een aantal personen een oude Vespa gerestaureerd maar nooit ingeschreven.
Ik zou dit nu willen doen maar heb geen papieren en het framenummer is onleesbaar. ( weggeschuurd :-( )
Ik zou een procedure willen opstarten bij het BFOV om de motorfiets als oldtimer in te schrijven maar daarvoor
heb ik minstens type, framenummer en jaartal nodig.

Gegevens
- Vermoedelijk bouwjaar 1963
- Belgische motorfiets
- Type ( volgens vorige eigenaar) GL ?
- Origineel stak er een 150 of 160 cc motor in. Deze is vervangen door een PX125. De originele motor heb ik niet meer.
- 10 inch wielen

Daarom roep ik jullie hulp in om aan de hand van bovenstaande info en de foto's
a) te bepalen welk type dit is en van welk jaar
B) welke range van framenummers voor dit model gebruikt werd.

Aan de hand van deze info zou ik er dan zelf een framenummer inslaan en om dan vervolgens de papieren aan te vragen.


Alvast bedankt

IMG_20170605_172617302-EFFECTS.jpg

IMG_20170605_171202490_HDR.jpg

IMG_20170605_171223596_HDR.jpg

IMG_20170605_171243155.jpg

IMG_20170605_172552450.jpg

IMG_20170605_172711168.jpg

Link naar reactie

een framenr zelf slaan is redelijk (zeg maar heel) illegaal. Dat zal ook BFOV u vertellen. Een voertuig zonder chassinr krijg je volgens mij ook op geen enkele legale manier terug op de weg hier in België

Link naar reactie

Er zijn manieren om het chassisnummer terug zichtbaar te krijgen met een zuur dat het staal etst/oxideert.

Omdat de microstructuur verandert is waar 't metaal samegedrukt werd tijdens 't inslaan van 't originele serienummer wordt 't serienummer (tijdelijk) zichtbaar tijdens 't etsproces.

zie http://www.practicalmachinist.com/vb/gunsmithing/raising-serial-number-203569/ of zoek eens op Nital Etch.

De politie moet u hierbij ook kunnen helpen... maar 't risico is dan dat er een serienummer bovenkomt dat al in gebruik is (papieren in't verleden verkocht of gestolen voertuig)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...