sigmund Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Hallo, Mijn GTS125 van 2009 gaat bij volle gas (zoals in youtube filmke niet boven de 35) , wanneer ik lichtjes gas geef haal ik met moeite nog 60. Af en toe knalt de uitlaat. Bougie , bougiekabel en carbu zijn reeds vervangen maar het probleem blijft. Iemand een idee wat dit kan zijn ? Filmke: https://www.youtube.com/watch?v=XdllPU48O8Q&feature=youtu.be Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Onstekingstijdstip staat goed? Klepstelling goed? Brandstoftoevoer is goed? Afstelling van de carburateur is goed? Link naar reactie
ePit Geplaatst: 18 februari 2017 Delen Geplaatst: 18 februari 2017 controleer je luchtfilter eens of die niet helemaal dicht zit met stof en olie. Want naast brandstof en vonken op het juiste moment heb je ook zuurstof nodig. Als je uitlaat knalt heb je zeker brandstof genoeg... Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 19 februari 2017 Delen Geplaatst: 19 februari 2017 Heb je je carterdeksel er al af gehad en naar je variorollen en geleiders gekeken. Het lijkt in het filmpje dat de rolletjes/geleiders niet lekker meer werken, waardoor de vario ook z'n werk niet meer kan doen. Een gedetaileerde uitleg over de werking van de vario kan je hier vinden: http://www.scooterhulp.com/howtos/10089-transmissie-van-de-scooter-werking-rollen-v-snaar-controleren.html Link naar reactie
sigmund Geplaatst: 26 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2017 Had niet gezien dat jullie nog gereageerd hadden , mes excuses...Het probleem is in ieder geval nog niet opgelost Wat ik tot hier toe heb gedaan: - Nieuwe carbu - nieuwe filters -nieuwe ontsteking stator , coil , bougiekabel en bougie - variorollen gecheckt (zijn 1 jaar oud) Na dit alles blijft het probleem , ik heb de compressie dan eens gemeten en deze was 1:8 , in het boekje staat 1:12 Ik heb dan nieuwe Piston en cilinder gestoken , kleppen heb ik gewoon nagekeken (met blote oog) en die rubbere klepdichtingen vervangen Timing heb ik afgesteld zoals in boekje staat op de krukas op de '4G' en op het vliegwiel me da pijltje... echter compressie blijft 1:8 en vespa trekt redelijk goed op tot 35 per uur om dan weer slecht te rijden , als ik van in begin voluit gas geef , haal ik zelfs geen 20 Vespa is van 2009 en heeft 47000km Iemand nog een idee ? Link naar reactie
sigmund Geplaatst: 26 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2017 12 minuten geleden, sigmund zei: Had niet gezien dat jullie nog gereageerd hadden , mes excuses...Het probleem is in ieder geval nog niet opgelost Wat ik tot hier toe heb gedaan: - Nieuwe carbu - nieuwe filters -nieuwe ontsteking stator , coil , bougiekabel en bougie - variorollen gecheckt (zijn 1 jaar oud) Na dit alles blijft het probleem , ik heb de compressie dan eens gemeten en deze was 1:8 , in het boekje staat 1:12 Ik heb dan nieuwe Piston en cilinder gestoken , kleppen heb ik gewoon nagekeken (met blote oog) en die rubbere klepdichtingen vervangen Timing heb ik afgesteld zoals in boekje staat op de krukas op de '4G' en op het vliegwiel me da pijltje... echter compressie blijft 1:8 en vespa trekt redelijk goed op tot 35 per uur om dan weer slecht te rijden , als ik van in begin voluit gas geef , haal ik zelfs geen 20 Vespa is van 2009 en heeft 47000km Iemand nog een idee ? Link naar reactie
ePit Geplaatst: 1 juli 2017 Delen Geplaatst: 1 juli 2017 Dit lijkt op een motorrevisie: Cylinder laten honen en overmaatse piston en nieuwe segmenten steken en je hebt weer de originele compressie en prestaties... Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 Je kleppen sluiten nog goed af ? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.