Joene Geplaatst: 4 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2008 Voila, de PX uitlaat steekt er onder! Rijdt echt lekker. Ga vanavond eens de top testen, maar ging verdomd vlot tot 70! Heb je de sproeiers ook laten aanpassen ? Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 4 september 2008 Delen Geplaatst: 4 september 2008 Voila, de PX uitlaat steekt er onder! Rijdt echt lekker. Ga vanavond eens de top testen, maar ging verdomd vlot tot 70! Heb je de sproeiers ook laten aanpassen ? Neen, hij vertelde me dat het niet nodig was. En persoonlijk ondervind ik ook niet meteen hinder van het niet vervangen van de sproeier. Hij is zeker niet terughoudend en gaat vlot vooruit! Link naar reactie
Joene Geplaatst: 4 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2008 Neen, hij vertelde me dat het niet nodig was. En persoonlijk ondervind ik ook niet meteen hinder van het niet vervangen van de sproeier. Hij is zeker niet terughoudend en gaat vlot vooruit! Dat zal best, alleen oppassen dat je voldoende smering blijft krijgen bij hogere snelheden, maw dat je motor dus niet te warm loopt doordat het mengsel (olie/benzine) misschien te arm kan zijn. Je kan dit eenvoudig zelf testen: je rijdt gedurende +/- 5 min aan volle snelheid, stopt en legt de scooter meteen stil als je bougie (uiteinde van de isolator) een mooi koffie met melk kleurtje heeft is alles prima. Wanneer de bougie met roet bedekt is, wijst dit op een abnormaal rijk mengsel of de luchtfilter is vuil. Een gevlekte isolator wijst op een slechte ontsteking (voortijdig), een te arm mengsel of een koelingsprobleem. zie ook: http://www.vespaforum.be/?p=59 Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 4 september 2008 Delen Geplaatst: 4 september 2008 Alé, dan zal ik vanavond misschien eens op zoek gaan naar mijn bougie... Gaat die "koffie met melk" kleur nadien weer weg? Omdat je zegt dat je meteen moet kijken... Link naar reactie
stanman Geplaatst: 4 september 2008 Delen Geplaatst: 4 september 2008 kleur van de bougie blijft, deze gaat niet weg, als je de sproeiers niet hebt aangepast is het ook niet nodig je mengeling aan,te passen. Rijd motor goed warm, laat hem dan stationair draaien, wel op zijn poot zetten, draai de gas volledig open, als de motor direct aanpakt zonder aarzeling, iets rijker zetten, dan opnieuw testen, van af het moment dat hij even stottert, als je de gas opendraait, terug iets armer en klaar Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 4 september 2008 Delen Geplaatst: 4 september 2008 kleur van de bougie blijft, deze gaat niet weg, als je de sproeiers niet hebt aangepast is het ook niet nodig je mengeling aan,te passen.Rijd motor goed warm, laat hem dan stationair draaien, wel op zijn poot zetten, draai de gas volledig open, als de motor direct aanpakt zonder aarzeling, iets rijker zetten, dan opnieuw testen, van af het moment dat hij even stottert, als je de gas opendraait, terug iets armer en klaar Dus ik blijf er gewoon af en normaal is het niets dat ik de sproeiers niet veranderd heb? Vanaf het moment dat ik ze wel verander kan er iets misgaan? Heb ik het zo goed verstaan? "als de motor direct aanpact zonder aarzeling"... .??? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 4 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2008 ok, bedankt voor alle feed-back laat ons maar bij het topic blijven want dit is eigenlijk meer iets voor de rubriek "Techniek" waar je deze info ook kan terugvinden. Ik weet het -, ik ben er mee begonnen ;-( Gr Jeroen Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 4 september 2008 Delen Geplaatst: 4 september 2008 @ El Toro Rosso; Wat ik ervaar met mijn "LML natuur" is dat het wel lukt om tot 80km per uur te komen met voldoende aanloop maar zodra de weg maar een beetje naar boven gaat valt die snelheid terug en kan ik met moeite 60 behouden. Hoe gaat dat nu bij u met uwe nieuwe pot bij een beetje bergop? Awel, daarvoor heb ik hem inderdaad vooral laten steken. Toen ik bergop reed haalde hij max 60 (50 met duozit)! Ik weet niet wet het nu geeft. Ik ga dat vanavond eens testen se, als ik van het werk naar huis rij kom ik verdacht vuile bergopjes tegen ;-) Wel dat vind ik nu vreemd dat een 125cc maar 80-90 gaat, mijn broer zijn PX is een 80 cc en die vlamt vlotjes 80 à 85 op de auto-kilometriek... We hebbe die px wel nog maar pas uit duitsland en ik weet niet of er aan gekieteld is of ni... Link naar reactie
pascal Geplaatst: 4 september 2008 Delen Geplaatst: 4 september 2008 ter info : top met sito+ en aanpassingen sproeiers en luchtfilters is 90/u, ook met passagier (al duurt het dan wat langer). trekt vlot op tot 70-75/u, wat een goede en comfortabele kruissnelheid is, 90 is al niet echt aangenaam meer. Link naar reactie
speely Geplaatst: 4 september 2008 Delen Geplaatst: 4 september 2008 @ El Toro Rosso: je top zal nu tussen de 85 à 90 km/u liggen hij gaat wel een beetje terugvallen bij goed bergop tot 70 à 75 ? (dit is alleszins mijn ervaring) Dit is ook ongeveer wat ik merk met die van mij. Nu terugvallen naar 70 in een groot verschil met hoe het origineel was (40-45) Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 5 september 2008 Delen Geplaatst: 5 september 2008 gisteren onderweg naar huis nog wat fotokes getrokken van mijn bella Rosso: (Staan in het groot op mijn Picasa-album (profiel)) Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 5 september 2008 Delen Geplaatst: 5 september 2008 dien tekst in da spiegeltje is da origineel? Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 5 september 2008 Delen Geplaatst: 5 september 2008 Jep, origineel ;-) Link naar reactie
brabo007 Geplaatst: 5 september 2008 Delen Geplaatst: 5 september 2008 Staat ook op een spiegel van mijn Harley D,ik moet er ook al jaren om lachen! Link naar reactie
silver px 125 Geplaatst: 5 september 2008 Delen Geplaatst: 5 september 2008 Heeft er iemand zo een retro groene? Link naar reactie
kristofd Geplaatst: 6 september 2008 Delen Geplaatst: 6 september 2008 heeft greenbull gene? Link naar reactie
silver px 125 Geplaatst: 7 september 2008 Delen Geplaatst: 7 september 2008 ok gevonden bij zijn profiel Link naar reactie
tjubix Geplaatst: 1 oktober 2008 Delen Geplaatst: 1 oktober 2008 natuurlijk, die mooie rooie uit Aalst met 1.000 km op de teller en al nieuwe uitlaat ? Hopelijk eh, heb hem deze ochtend binnengedaan voor onderhoud en nieuwe uitlaat. Da gaat mij daar een noot kosten eh :-) Voila, de PX uitlaat steekt er onder! Rijdt echt lekker. Ga vanavond eens de top testen, maar ging verdomd vlot tot 70! Iemand een idee hoeveel een nieuwe gewone PX uitlaat kost? En de Sito en Sito+ ? Bedankt, ik denk trouwens dat de meesten hun indiase mug wel sneller willen laten rijden ;-) Een wesp is wel wat anders dan een mug! Link naar reactie
Joene Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2008 Een wesp is wel wat anders dan een mug! Wat bedoel je hier eigenlijk mee ? Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 1 oktober 2008 Delen Geplaatst: 1 oktober 2008 Een wesp is wel wat anders dan een mug! Wat bedoel je hier eigenlijk mee ? Waarschijnlijk bedoeld hij dat er in India meer muggen zijn dan wespen. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2008 interessant zeg Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 1 oktober 2008 Delen Geplaatst: 1 oktober 2008 check www.sip-scootershop.be voor de uitlaatprijzen voor u fruitvliegske Link naar reactie
Joene Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2008 check www.sip-scootershop.be voor de uitlaatprijzen voor u fruitvliegske @ Tjubix: voilà en af en toe is googlen kan ook wel eens helpen Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 1 oktober 2008 Delen Geplaatst: 1 oktober 2008 Voila, langpootmug Link naar reactie
arnev Geplaatst: 1 oktober 2008 Delen Geplaatst: 1 oktober 2008 Nu nog geen bezitter, maar morgen wel (Van een grijze) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.