ticce Geplaatst: 12 augustus 2008 Delen Geplaatst: 12 augustus 2008 Mijn koppelingskabel springt steeds kapot, om de twee maanden moet ik hem weer vervangen. Met wat kan dit te maken hebben? Te strak, niet strak genoeg,... Het is nu niet zo' n groot probleem maar als de kabel springt onderweg dan moet ik zonder koppeling rijden en dat kan niet goed zijn voor de schakelkabels, denk ik dan. Ciao, ticce Link naar reactie
JJP Geplaatst: 12 augustus 2008 Delen Geplaatst: 12 augustus 2008 Ik denk dat je kabel ergens langs 'schuurt' waardoor deze op een gegeven moment zover doorgesleten is dat ie breekt. Loop je kabels dus een langs en kijk of ie ergens niet lekker zit. Tis niet zozeer vervelend voor je schakelkabels alswel voor je blok. Maar als je op het juiste toerental schakeld kan het goed gaan. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 13 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2008 nee hij springt vlak aan de koppelingshendel. Het schakelen lukt dan wel maar het is niet optimaal voor het blok maar ook niet voor het zicht... Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 augustus 2008 Delen Geplaatst: 13 augustus 2008 Probeer eens met op het einde van de gaine een geleidertje te steken, ttz. een "hoedje" met een versmalling . Dit verhindert dat de kabel aan het eindpunt tegen het stuur schuurt en zo afbreekt. Dt stukje vind je in elke deftige motorzaak waar men ook kabels verkoopt. Groetjes, nero. Link naar reactie
Eddy Bee Geplaatst: 18 augustus 2008 Delen Geplaatst: 18 augustus 2008 Ik heb nog een bijkomend vraagje, Heb een VBB 125 gekocht maar de gain van de ambriage zit tot aan de hendel. Ik zie ook enkel de zwarte gain en geen enkel ringetje zoals bij een fietsrem. Kan ik die gain gemakkelijk ergens terug achter krijgen of moet ik hiervoor het stuur opengooien? Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 augustus 2008 Delen Geplaatst: 18 augustus 2008 Je moet de kabel uit de gaine trekken. Als je kabel nog goed is achteraan kan je hem hergebruiken, anders moet je een nieuwe kopen. Demonteer de koplamp en eventueel de snelheidsmeter en trek de de gaine terug tot aan het licht (gedeelte dat in de hendel zit). Steek de kabel van aan de hendel in het stuur, steek er een "hoedje" over (zoals eerder beschreven) en steek de kabel dan verder in de gaine tot hij er achteraan de vespa uit komt (nieuwe kabel eerst invetten). Trek de hendel an de koppeling (aan de motor) een deel vooruit en maak je eindstukje dan vast. Regel de koppeling nog wat bij en je kan weer rijden... Groetjes, nero. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 18 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2008 OK merci, ik zal het eens proberen. Link naar reactie
Zhe Goofy Geplaatst: 8 oktober 2008 Delen Geplaatst: 8 oktober 2008 Heb blijkbaar hetzelfde probleem. Heeft iemand een link of foto's hoe je de gaine juist moet monteren aan het stuur? Of hoe zo'n hoedje eruit ziet? Thanks! Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 8 oktober 2008 Delen Geplaatst: 8 oktober 2008 uwe buitenkabel da kapot is ? Link naar reactie
Zhe Goofy Geplaatst: 8 oktober 2008 Delen Geplaatst: 8 oktober 2008 Heb zo een vies gevoel van wel ja. Moet ergens een knak in zitten. Ambriage kabel was ergens halverwege versleten. Maar nu heb ik ook gezien dat de gaine niet vasthangt aan het schakelhandvat. Link naar reactie
Zhe Goofy Geplaatst: 9 oktober 2008 Delen Geplaatst: 9 oktober 2008 Juist ambriagekabel geplaatst...breekt toch wel geen stuk af zeker van de schakelhendel...pfff! Frustratie alom!!! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.