pascal Geplaatst: 15 januari 2005 Delen Geplaatst: 15 januari 2005 heb me vandaag een pot polyesterplamuur op de kop getikt. als ik het goed voorheb, schuur ik de gaten en builen goed op, en ook de onmiddellijke omgeving ervan (de 3-5 cm errond) en gebruik ik die polyester om de grootste gaten en builen te dichten ? en na het opschuren en opnieuw plamuren een fijnere plamuur ? of gebruik ik voor kleinere putjes en builen meteen een fijnere plamuur ? als iemand een online handleiding voor plamuren weet staan, laat maar weten. alvast bedankt voor de tips ! Link naar reactie
josse Geplaatst: 15 januari 2005 Delen Geplaatst: 15 januari 2005 een bult wegplamuren... gaat niet lukken. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 15 januari 2005 Delen Geplaatst: 15 januari 2005 Juist, zoiets, en na de fijne plamuur spuitplaamuur, dat helpt alle laatste kleine schuurkrassen weg te helpen, opschuren met een 1000 à 1200 grid naat voor de spuiten, ontvetten en klaar is kees... Link naar reactie
maurice Geplaatst: 15 januari 2005 Delen Geplaatst: 15 januari 2005 http://www.autoschrauber.de/art/000045/spachteln_und_schleifen.htm Link naar reactie
barry Geplaatst: 15 januari 2005 Delen Geplaatst: 15 januari 2005 Als ge wat hulp nodig hebt. Kom maar eens af, ben bezig met oude Volvo te plamuren. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 16 januari 2005 Delen Geplaatst: 16 januari 2005 cool, da moet iemand mij leren... nen bult weg plamuren! Link naar reactie
pascal Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 voor de tips aan de serieuze mensen. en aan diegenen die "bult" lezen waar ik dat niet geschreven heb een cursus begrijpend lezen gewenst ;-) een buil en een bluts is hier in Gent nog altijd iets anders dan een bult. Link naar reactie
Sergeant Stroker Geplaatst: 16 januari 2005 Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Amazone ? Ik heb bij mij thuis ook zoiet staan. Ben nog op zoek naar een nwe voor- & achterbumper. Link naar reactie
josse Geplaatst: 16 januari 2005 Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Hier in Antwerpen, heb je een ferme bult op kop staan als je een buil hebt ! Link naar reactie
svendnv Geplaatst: 17 januari 2005 Delen Geplaatst: 17 januari 2005 probeer de bluts eerst er uit tehalen en gaten dicht telassen en dan kan je beginnen met uwe plamuur,of volg eerst een kursis dan leer je de kneepjes van het vak. gaten dicht plamuren is miserie achter af als er vocht achter in kamt kun je de plamuur op straat gaan zoeken en barst heel rap. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 17 januari 2005 Delen Geplaatst: 17 januari 2005 yep, en vezelplamuur is goed voor een diepe bluts, schuurt ook enorm moelijk, daar moet je toch nog een laagje gewone plamuur over zetten Link naar reactie
barry Geplaatst: 17 januari 2005 Delen Geplaatst: 17 januari 2005 oude 245 van '78. ex-brandweer Is wel nog wa werk aan. Weet misschien een adreske waar ge Amazone stukken kunt vinden. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 19 januari 2005 Delen Geplaatst: 19 januari 2005 ach jongens, men moet de bluts met de buil nemen (Antwerps spreekwoord) je kan natuurlijk altijd info vragen als je zo'n pot plamuur koopt. als je die plamuur gebruikt, mag je geen maand meer wachten om je scooter te (laten) spuiten. Die plamuur neemt nl vocht op waardoor er dus vocht onder je verf zou kunnen zitten wat voor blaasjesvorming zorgt. als je grote vlakken moet plamuren bedenk dan dat een scooter trilt en als de bevestiging niet goed is de plamuur er terug kan afdonderen of scheuren of barsten, zelfs na het verven plamuur werkt goed bij kleiene deuken, dus eerst zoveel mogelijk uitdeuken voor je begint te plamuren mijn mening?: een gat in een carrosserie kan je beter dichtlassen en dan afwerken met plamuur, als je het gewoon zou dichtsmeren valt die plamuur er vroeg of laat terug uit. gaten en plastiek ed zijn zeer goed te dochten met vezelplamuur Link naar reactie
pascal Geplaatst: 19 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2005 echte gaten zijn er niet in het frame, en het zijn kleine putjes hier en daar, en een deuk in het voorspatbord (die rechtgetrokken/-geslagen moet worden). wil gewoon herspuiten en wil het meteen goed doen en eerst alles strak zetten. Link naar reactie
Sergeant Stroker Geplaatst: 19 januari 2005 Delen Geplaatst: 19 januari 2005 Buiten de bumpers heb ik niks vandoen. In holland kan je ze nieuw krijgen maar die mannen willen denk ik een maand op mijn kosten op verlof gaan. Link naar reactie
barry Geplaatst: 19 januari 2005 Delen Geplaatst: 19 januari 2005 Ja die gasten weten goed door te vragen. Soms kunnen ze bij de Volvo-garage wel aan goeie tweedehands stukken komen. (hier in Gent kunnen ze dat toch) Anders: www.auto-herbruik.be maar dat zijn meestal slopers, alhoewel je daar soms nog schoon stukken kunt vinden. Kijk ook eens op: www.volvo240.be die hebben soms ook stukken voor amazones. Link naar reactie
Luc Geplaatst: 19 januari 2005 Delen Geplaatst: 19 januari 2005 Vroeger nog stukken gaan halen voor een Amazon bij Booij in Dikkele-Zwalm. http://www.swedishcarclub.be/adverteerders/booij.jpg Bericht bewerkt (19.01.2005 | 13:23) Link naar reactie
Sergeant Stroker Geplaatst: 20 januari 2005 Delen Geplaatst: 20 januari 2005 Merci aan beiden voor de tips, mijn madam heeft echter vanmorgen ons VW-181 juweeltje tegen een andere weggebruiker geparkeerd. Weet dus weer waar m'n geld aan kwijt te raken. grtz Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.