Eros tomassetti Geplaatst: 1 augustus 2008 Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 Is het mogelijk om een px 200 motor op een vbb te zetten en toch mijn 8 inch wieltjes te kunnen behouden ? graag had ik ook zo'n abbart uitlaat hierop geplaatst (iemand een mening over het geluid?) Ik heb de 150cc motor nog maar ben aan het twijfelen tussen laten reviseren of een nieuwe motor kopen. en heb niet echt de ervaring om hier de beste keuze uit te maken alvast bedankt greeetz Eros ( ik doe mijn best zo snel mogelijk wat foto's van mijn project te plaatsen ) Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 1 augustus 2008 Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 hallo, mits de nodige aanpassingen kan dat lukken, maar een abarth uitlaat combineren met 8inch wieltjes gaat mijn inziens niet lukken, bij het minste maneuver gaat de uitlaat de grond raken, jeanke Link naar reactie
2T Geplaatst: 1 augustus 2008 Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 Moet wel lukken als je er veel werk insteekt maar ik zou toch 10 duim aanraden, je motor gaat met 8 duim veel te hoog in toeren gaan met warm lopen als gevolg ,je trekt goed op maar topsnelheid is lager.(of je moest heel de versnellingsbak veranderen) . De remmen van 8 duim zijn ook zeer slecht om tegen 120km/u te rijden. Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 1 augustus 2008 Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 Om 120 te rijden moet je die PX200 motor toch al goe opvoeren. 100km/h op 8" is al zeer gevaarlijk. Link naar reactie
designo Geplaatst: 1 augustus 2008 Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 Ik heb ondertussen mijn t5 motor onder mijn VNB gestoken. Ook met behoud van de 8 inch, vind ik persoonlijk mooier en behoud de verhoudingen van de scoot. Maar heb nog wat werk om die rijdend te maken dus daar kan ik je nog geen raad geven. De keuze voor een nieuwe of revisiemotor is een persoonlijke keuze waar voor mij vooral de financiële zijde doorslaggevend is. Dat samen met de bedrijfszekerheid van een modernere px motor doet mij dus kiezen voor een 'nieuwe occasie' en geen 'revisie van een oldie' en liefst 8inch en geen 10. Een abbarth uitlaat kies je voor zijn looks en klein beetje voor 'the sound', zeker niet voor zijn grondspeling en zijn prestaties. Link naar reactie
staun Geplaatst: 2 augustus 2008 Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 Ik heb juist een px-motor op m'n vnb gestoken, een 125cc met een 150cc cilinder en piston. Ik vind het persoonlijk meer als snel genoeg op topsnelheid voor zo'n kleine bandjes. Het optrekken valt zeer goe mee! Ik heb nog niet al te veel positiefs gehoord over de abarth uitlaat... zou het dus niet echt aanraden. mvg staun Link naar reactie
Eros tomassetti Geplaatst: 2 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2008 Ik zou de keuze ook maken voor de bedrijfszekerheid maar had mij laten wijsmaken dat die abbartuitlaat die ik wel mooi vind 1 van de weinige opties was voor die 8 inch wieltjes die ik echt wel wil houden maar als ik de versnellingsbak moet laten veranderen kan ik miss beter op zoek gaan naar een oudere px motor en die laten reviseren ipv een niewe px motor te kopen en die te moeten opengooien. welke uitlaat zou een mooi alternatief zijn dan ? geeeetz eros Link naar reactie
Paesano Geplaatst: 27 april 2009 Delen Geplaatst: 27 april 2009 Een sito+ uitlaat heeft een mooi ronkend geluid en zeker op een px motor. Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 27 april 2009 Delen Geplaatst: 27 april 2009 Ronkend geluid? Een scherp knetterend blikkedoos geluid wil je bedoelen zeker. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 27 april 2009 Delen Geplaatst: 27 april 2009 neeje, ronken doet mijne sito+ ni... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 28 april 2009 Delen Geplaatst: 28 april 2009 de T5 die SIP heeft omgebouwd voor de 200 klinkt anders wel netjes Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 28 april 2009 Delen Geplaatst: 28 april 2009 moet je niet enkel het tandwiel op de koppeling aanpassen voor het juiste toerental te behouden? dit is toch zo als je een 125 of 150 ombouwt naar 8". het is dus niet echt zo een grote klus. je kan dit ook laten doen in één van de vespa winkels waar ze ervaring hebben met oldtimer modellen. dit kost niet zoveel. groeten Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 27 mei 2009 Delen Geplaatst: 27 mei 2009 En welke primaire overbrenging raden degene met ervaring hier, dan aan. Om een px 125 blok op 8inch te zetten Alvast bedankt Mvg Felice Link naar reactie
staun Geplaatst: 30 mei 2009 Delen Geplaatst: 30 mei 2009 Bij mijn px125 blok heb ik het tandwiel dat aan de koppeling zit vervangen van eentje met 21 tanden naar eentje met 22 tanden... (zou ook eentje van 22 naar 23 kunnen zijn). Dit zou genoeg moeten zijn. Het blok loop nu al bijna een jaartje zonder problemen. Topsnelheid ligt op de teller boven de 90, en hij trek zeer goed op. Vergeet ook niet dat je andere remblokken zal moeten steken en een andere oliekeerring aan het achterwiel en nog een paar kleine dingen. groeten Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.