Ga naar inhoud
Vespaforum.be

px 200 motor onder VBB ???


Eros tomassetti

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om een px 200 motor op een vbb te zetten en toch mijn 8 inch wieltjes te kunnen behouden ?

graag had ik ook zo'n abbart uitlaat hierop geplaatst (iemand een mening over het geluid?)

Ik heb de 150cc motor nog maar ben aan het twijfelen tussen laten reviseren of een nieuwe motor kopen.

en heb niet echt de ervaring om hier de beste keuze uit te maken

alvast bedankt

greeetz

Eros

( ik doe mijn best zo snel mogelijk wat foto's van mijn project te plaatsen )

Link naar reactie

hallo, mits de nodige aanpassingen kan dat lukken, maar een abarth uitlaat combineren met 8inch wieltjes gaat mijn inziens niet lukken, bij het minste maneuver gaat de uitlaat de grond raken, jeanke

Link naar reactie

Moet wel lukken als je er veel werk insteekt maar ik zou toch 10 duim aanraden, je motor gaat met 8 duim veel te hoog in toeren gaan met warm lopen als gevolg ,je trekt goed op maar topsnelheid is lager.(of je moest heel de versnellingsbak veranderen) .

De remmen van 8 duim zijn ook zeer slecht om tegen 120km/u te rijden.

Link naar reactie

Ik heb ondertussen mijn t5 motor onder mijn VNB gestoken.

Ook met behoud van de 8 inch, vind ik persoonlijk mooier en behoud de verhoudingen van de scoot.

Maar heb nog wat werk om die rijdend te maken dus daar kan ik je nog geen raad geven.

De keuze voor een nieuwe of revisiemotor is een persoonlijke keuze waar voor mij vooral de financiële zijde doorslaggevend is.

Dat samen met de bedrijfszekerheid van een modernere px motor doet mij dus kiezen voor een 'nieuwe occasie' en geen 'revisie van een oldie' en liefst 8inch en geen 10.

Een abbarth uitlaat kies je voor zijn looks en klein beetje voor 'the sound', zeker niet voor zijn grondspeling en zijn prestaties.

Link naar reactie

Ik heb juist een px-motor op m'n vnb gestoken, een 125cc met een 150cc cilinder en piston. Ik vind het persoonlijk meer als snel genoeg op topsnelheid voor zo'n kleine bandjes. Het optrekken valt zeer goe mee!

Ik heb nog niet al te veel positiefs gehoord over de abarth uitlaat... zou het dus niet echt aanraden.

mvg

staun

Link naar reactie

Ik zou de keuze ook maken voor de bedrijfszekerheid maar had mij laten wijsmaken dat die abbartuitlaat die ik wel mooi vind 1 van de weinige opties was voor die 8 inch wieltjes die ik echt wel wil houden maar als ik de versnellingsbak moet laten veranderen kan ik miss beter op zoek gaan naar een oudere px motor en die laten reviseren ipv een niewe px motor te kopen en die te moeten opengooien. welke uitlaat zou een mooi alternatief zijn dan ?

geeeetz eros

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Ronkend geluid? Een scherp knetterend blikkedoos geluid wil je bedoelen zeker.

Link naar reactie

moet je niet enkel het tandwiel op de koppeling aanpassen voor het juiste toerental te behouden?

dit is toch zo als je een 125 of 150 ombouwt naar 8".

het is dus niet echt zo een grote klus. je kan dit ook laten doen in één van de vespa winkels waar ze ervaring hebben met oldtimer modellen. dit kost niet zoveel.

groeten

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Bij mijn px125 blok heb ik het tandwiel dat aan de koppeling zit vervangen van eentje met 21 tanden naar eentje met 22 tanden... (zou ook eentje van 22 naar 23 kunnen zijn). Dit zou genoeg moeten zijn. Het blok loop nu al bijna een jaartje zonder problemen. Topsnelheid ligt op de teller boven de 90, en hij trek zeer goed op.

Vergeet ook niet dat je andere remblokken zal moeten steken en een andere oliekeerring aan het achterwiel en nog een paar kleine dingen.

groeten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...