Ga naar inhoud
Vespaforum.be

twijfel over het vespa gevoel


sidvespa

Aanbevolen berichten

ik weet het het zal raar klinken maar na 20 jaar met de vespa is het dus zover de twijfel slaat toe ????

van de week vroeg mijn schoonbroer om mee zijn buell te gaan halen na zijn eerste onderhoud ,en daar in de garage stond hij dus waar ik over twijfel een

" harley davidson XR 1200 " en nu ben ik dus aan het twijfelen om alles te verkopen en deze te kopen . ik weet het klinkt zeer raar na 20 jaar maar het is zo ik zit dus vol twijfel en het houd mij dus echt al een paar dagen bezig

geef eens jullie mening

grtz sidvespa

Link naar reactie

Het is natuurlijk wel een heel mooie motor.

http://images.motorcyclecruiser.com/new ... +right.jpg

Ach, het is maar waar je je zinnen op zet. Er is voor de twee keuzes wel iets te zeggen, maar een Harley is natuurlijk iets meer "motor" dan een Vespa. Je kan er ook beter mee met het verkeer, in de meeste omstandigheden. Enige nadeel is natuurlijk de hoge prijs, maar als je je hele collectie verkoopt, moet het wel lukken, hé.

Moest ik het geld hebben, kocht ik er ééntje bij.

Link naar reactie

Volgens mij is het zo dat als de twijfel er komt je er in ieder geval geenzin meer hebt om met de vespa te rijden.En soms kan verandering zeker geen slecht doen.Gewoon voor- en nadelen eens bekijken en dan de knoop doorhakken. In ieder geval veel succes met het geen wat je ook doet.

Link naar reactie

Ik zou voor de motor gaan en nog 1 scooter overhouden, je kan desnoods de plaat inleveren van de scooter en hem later terug inschrijven, zo kost hij ondertussen geen geld. Als je dan toch niet meer op de scooter wil kun je hem nog verkopen. Met de prijzen van tegenwoordig is dat geen slechte investering.

Ik heb zelf 3 moto's en twijfel ook soms om de scooter weg te doen omdat ik te weinig kilometers doe, maar ik zou er toch spijt van krijgen.

Link naar reactie

Ik heb een HD en wat scooters. Heb ooit verschillende HD's gehad. De 1200 is een 'vreemde eend' in Harley land en lijkt me een leuke -andere- Harley. Ik zou ook proberen alles te houden én een HD bij te kopen. Mocht je scooters verkopen, laat maar weten, ik zoek er nog enkele.

Link naar reactie

Mijn mening?

Ga anders voor een 2e hands HD 883 R, lijkt heel goed op een XR1200, zo heb je geld over om een Vespa erbij te houden en heb je ook zo goed als geen afschrijving!

Een 883 heeft vermogen genoeg, je waait er toch af boven de 120 km/u...

Een Triumph Bonnie (of liever nog Thruxton) is ook de moeite als je in dat segment zoekt.

Ik heb vroeger ook eens mijn Vespa weggedaan en heb er altijd spijt van gehad.

Link naar reactie

Een 883R heeft 55pk en een XR1200 in de 90 dazcht ik. Wel een groot verschil. Een standaard 883 gaat ook maar van 0 naar 100 in 7 sec wat echt traag is voor een moto. Je kan wel wat verbeteren door een 2 in 1 uitlaat te steken met eenb dynojet carburatorkit, dan win je ongeveer 10pk.

Link naar reactie

ik zou je vespa's niet verkopen , als het een bevlieging is krijg je spijt , ma dan zijn u wespjes wrsnlk wel al verkocht en heb je dus pech...

ma dat is ieder zijn keuze .

grtz

Link naar reactie

Ik zou het niet doen,daar ga je spijt van krijgen. 1O jaar geleden heb ik ook alles weggedaan voor nen Sportster 1200, pittig Harleyke da wel maar wanneer je dat weer gewend bent is het veel geld voor geen extra plezier, sleutelen is een heel pak duurder (stukken), ik ben dan toch terug naar mijn scooters gegaan.Het is ook een heel andere mentaliteit daarom niet slechter maar geef me toch maar het scootermilieu.Als je dan toch de stap zet hou dan toch tenminste één scooter bij zoals Ex-scooterboy al zei.

Link naar reactie

Ik snap zeer goed dat het begint te kriebelen om naar een pk-monster over te schakelen.

Maar je juweeltjes wegdoen?

Volgens mij kun je dit het beste vergelijken met de sleur in een relatie. (hier een relatie van 20jaar)

Als je na 20 jaar uiteen zou gaan door de sleur, dan val je volgens mij in een put. De zekerheden ven de sleurrelatie vallen weg en je krijgt jong fris geweld in de plaats.

Hier heb je 1 voordeel, polygamie is niet strafbaar.

Zoals anderen al aangehaald hebben, waarom juist dit model?

Je kan voor veel minder geld een klassieker in huis halen met evenveel uitstraling en pit. Aan deze zul je ook nog moeten sleutelen, maar bij harley en buell is dit niet anders.

Link naar reactie

Een 883R kan je normaal rond de 5000€ in tweedehands kopen. Je kan ze ook vrij eenvoudig opvoeren. Een 1200cc conversie laten uitvoeren kost rond de 1500€. Met een andere uitlaat en een kleine carb tuning heb je dan een dikke 70 pk. Voordeel van een omgeboorde 883 t.o.v. een standaard 1200 is dat je kortere versnellingen hebt waardoor je sneller optrekt, je hebt wel wat verlies van topsnelheid maar 160 km/h met een dportster is ook niet echt leuk meer.

Link naar reactie

Nog eens mijn mening,

Een Harley koop je niet voor de prestaties, wel voor het gevoel, de prachtige afwerking, de looks, en de sound. Als je betrouwbare prestaties wil koop dan gewoon een Jap!

Een Buell is ook geen alternatief, dit is gewoon een opgefokte Harley, die gewoon wat sneller versleten is. Ik heb een vriend die z'n Buell met 30000 km's in de soep heeft gereden. Eigen schuld, veel te sportief mee gereden.

Wees gerust, als je van een Vespa komt zal een 883 meeeeer dan snel genoeg zijn.

Link naar reactie

Ik kocht vroeger enkel vinyl, ook al was de CD al in zijn volle glorie.

Maar dan zijn er veel groepen die geen vinyl meer uitbrengen maar enkel CD.

OK, je begint dan ook CD te kopen maar je mist iets ...

En dan zeg je f*ck en koop je terug (bijna) enkel vinyl en is "dat" gevoel

terug, dat gevoel dat onbeschrijfelijk is.

Zoals dat Vespa-gevoel, dat ... .

Leg je oor eens te luister bij FastPX !!!

Link naar reactie

Weette wa, verkoopt al uw scooters en koopt nen HD

maar dan moet ge wel nen spiegeleierenbuik kweken zodat ge

in de spiegel moet kijken om uw eieren te zien

laat maar weten wat ge weg doet want uw mening ligt toch al vast

Link naar reactie

voila dit is hem geworden toch een beetje naar de raad van bepaalde mensen hier op het forum geluisterd en niet alle bruggen achter mij verbrand

ik hoop voor mij dat ik de juiste beslissing heb genomen (voor mij dan toch)maar dat zal de toekomst uitwijzen

grtz sidvespa

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... 0256325439

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...