Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Budgetproject GLA 150 '60


Laurus

Aanbevolen berichten

Mijn naam is Laurens de Rijke, ik ben 20 jaar en student. Hierbij mijn "budgetprojectje". Wat houdt dat voor mij in? Eigenlijk komt het er op neer dat ik alleen de noodzakelijk technische onderdelen vervang zoals: kabels, lagers, kabeboom enz. Technisch moet hij weer perfect worden. Estetisch is van minder zorg.

Ik heb er daarom ondanks wat deukjes voor gekozen om de scooter te laten poedercoaten. Het resultaat valt echt niet tegen, alleen de voorkant is wel iets minder strak qua plaatwerk dan verwacht.

De scooter zal ik opbouwen met de onderdelen die er al op zaten, dus er komt geen splinter nieuwe koplamp, achterlicht, zadel enz op.

Ik kocht de scooter in onderdelen, helaas was de vorige eigenaar al begonnen met opknappen. De originele rode lak is daarom verloren gegaan:(

P160508_20.51%5B02%5D.JPG

P020508_16.50.JPG

spa0612km7.jpgspa0611gv9.jpg

Het hoogst waarschijnlijk gereviseerde blokje, is door de vorige eigenaar lopend onder een scooter vandaan gehaalt. Ik ben van plan om hier voorlopig niks aan te doen. Het liefst in de toekomst een keer een p200 blokje.

Vespa%20GL%20005.JPG

Hier wat losse onderdelen, voorvorkje enz.:

P020508_16.51.JPG

Toen het voorvorkje en de spullen laten coaten, voorvorkje zit ondertussen weer bijna in elkaar:

P160508_20.50.JPG

Photoshopje gemaakt van hoe ik hem voor ogen had, ik weet nog niet of het doorgaat:

Kleur%20copy.jpg

En de vespa terug van de coater! Hij is alleen wat minder strak dan gehoopt. Achterkant is eigenlijk helemaal strak, alleen het beenschild is wat minder strak qua plaatwerk. Op de foto's is het haast niet te zien:p Ik had er even wat onderdeeltjes op gezet om te kijken hoe het er uit ziet. Het bevalt me wel:)

GL%20gecoat%21%20002.JPG

GL%20gecoat%21%20003.JPG

GL%20gecoat%21%20004.JPG

Onderkant in de antisteenslag gezet:

GL%20gecoat%21%20006.JPG

Woensdag even flink wat spullen inkopen en beginnen met de opbouw!