Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Budgetproject GLA 150 '60


Laurus

Aanbevolen berichten

Knap gedaan, alleen ben ik bang dat je vespa niet enorm goed bestand zal zijn tegen de tand des tijds.

Je had beter een potje nadenkit gekocht (10 EUR of zo) en alle naden binnenin een goede beurt gegeven, want op de foto's is te zien dat in de naden geen lak zit, daar roest een gestraald chassis dus onmiddellijk...

Maar verder heel knap gedaan!

Welke firma heeft de poedercoating voor je gedaan?

Link naar reactie

Remschakelaars:

Heel eenvoudig...

Als er een batterij inzit is je schakelaartje MEESTAL eentje dat sluit bij het remmen.

Als er geen batterij voorzien is ,is je schakelaartje MEESTAL eentje dat opent bij het remmen.

Ik dacht dat jouw scooter hetzelfde electrisch schema heeft als een VBB.Dus je moet een schakelaartje hebben dat sluit wanneer je remt.

Groetjes

Alex

Link naar reactie
Knap gedaan, alleen ben ik bang dat je vespa niet enorm goed bestand zal zijn tegen de tand des tijds.

Je had beter een potje nadenkit gekocht (10 EUR of zo) en alle naden binnenin een goede beurt gegeven, want op de foto's is te zien dat in de naden geen lak zit, daar roest een gestraald chassis dus onmiddellijk...

Maar verder heel knap gedaan!

Welke firma heeft de poedercoating voor je gedaan?

Ik weet niet of je gelijk hebt, tussen de naden op de foto's zit straalgrid, dit lag nog onderin het frame. Maar in principe wordt hij overal met poeder gedekt, ook tussen de naden. Ik geloof namelijk dat je frame elektromagnetisch wordt geladen en dat het frame dan de deeltjes aantrekt, hierdoor zouden de naden dus ook bedekt moeten worden. Maar ik kan alsnog wel bepaalde naden is dicht smeren.

In ieder geval bedankt voor de complimenten! Ik heb ondertussen al zo'n 3 tot 4000km probleemloos gereden maar overweeg een px150 blok aan te schaffen en deze licht op te voeren. Verder ben ik juist blij dat ik hem heb laten coaten, er zijn namelijk al een paar momenten geweest waarbij ik wel heel blij was dat het "maar" gepoedercoat is en dat er geen lak op zit van plusminus 1000e...

Edit: gepoedercoat in Badhoevendorp.

Link naar reactie

Het is idd. zo dat het kader en de poederlak door een elektrische lading door elkaar aangetrokken worden, maar toch (dit weet ik uit ervaring) "kruipt" die poedercoating ZEKER niet tot in alle plooien en naden.

Ik heb al het een en het ander laten poedercoaten en dit was telkens het geval.

Maar voorts is een poedercoating een leuk alternatief en best sterk.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gister een PX200e gekocht en naar huis gereden. Wat een verschil zeg! Jeetje, dat gaat toch wel een stuk beter dan mn gl:P Hij is echt uber gaar maar technisch nog helemaal top, start goed, rijdt goed en remt echt top. Echt een groot verschil. Ik vind het bijna zonde om het blok er onder uit te halen:P

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Alle verdere plannen met deze GL gaan niet door want ik heb hem ingeruild voor een origineel nederlandse Gs 160 Series 1... Binnenkort dus waarschijnlijk een nieuw topic over een GS160:):)

Veel kans dat dat dan ene originele Belgische is, want de meeste Nederlandse GS'en werden geimporteerd uit de MISA-assemblage in Belgiƫ...

Link naar reactie
Veel kans dat dat dan ene originele Belgische is, want de meeste Nederlandse GS'en werden geimporteerd uit de MISA-assemblage in Belgiƫ...

Ja, oke, maar ik bedoel dat hij voor het eerst in Nederland te naam is gesteld dus met origineel Nederlands kenteken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...