Vespaesano83² Geplaatst: 23 juni 2008 Delen Geplaatst: 23 juni 2008 Beste Vespisti, Ik heb mijn PX eindelijk in orde gekregen met de papieren en het GVA. Vrijdag de plaat gekregen en natuurlijk meteen opgeveist. Ik ben zaterdag fijn gaan toeren en natuurlijk wou ik zondag wou hetzelfde gaan doen. Probleem zondagmiddag : vespa weigert te starten. Ik dus beginnen zoeken naar oorzaken: Naftkraantje staat open : Ok Choc is uitgetrokken : Ok Beveiliging staat af: Ok hmmm...nog eens proberen , aantal malen kick starten met en zonder gas geven, resultaat : niets. Dan maar lopend in 2de... hier was het raar dat hij wel wou starten maar precies niet kon, dus resultaat: niets. Mogelijke problemen nagegaan ; bougie poetsen en kijken of die nog stroom krijgt. Ja dat was ok, voldoende stroom maar er zat wel veel benzine op. deze voormiddag dan maar de carburateur gepoetst en met perslucht uitgeblazen. Deze zag er tip top in orde uit...maar wat ons opviel was dat de benzine aanvoer continu naft kreeg doorgepompt terwijl het kraantje dicht stond, m.a.w. de carburateur liep vol met benzine. Zou het probleem aan de naftkabel of het kraantje kunnen liggen.Zo ja, waar vind ik dat en hoe kom ik daar het beste aan? of kan het zijn dat ik platte baterij heb? zo ja, waar vind ik de batterij bij de PX? Een voorlopig teleurgestelde vespaesano. Link naar reactie
vespolia Geplaatst: 23 juni 2008 Delen Geplaatst: 23 juni 2008 Als het naftkraantje dicht staat,mag er geen benzine meer doorstromen. Zo'n kraantje kan je vinden bij bv: www.scootermarket.be in Lier of- www.classicscooter.be in Nieuwrode. Aan de batterij ligt het zeker niet,deze heb je bij deze PX niet nodig om te starten De batterij zit in het reservewiel,onder de linker bil. Link naar reactie
staun Geplaatst: 23 juni 2008 Delen Geplaatst: 23 juni 2008 Misschien ook eens je vlotternaaldje van de carbu vervangen... Naftkraan kan ook verkeerd aangesloten zijn, misschien eens controleren of hij ook naft geeft als je je kraan in reserve zet. mvg staun Link naar reactie
designo Geplaatst: 23 juni 2008 Delen Geplaatst: 23 juni 2008 Koop zo'n carb revisie setje en vervang je vlotter ook maar tegelijk. Dan zou het in orde moeten komen. Alleen uitspuiten kan je geen mirakels van verwachten, he? Link naar reactie
Vespaesano83² Geplaatst: 23 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2008 @ Vespolia : bedankt voor de info. Ik zou me ergens een handleiding van de vespa moeten zien vast te krijgen... met wat speurwerk moet het wel lukken. @ Staun en Designo : heel hartelijk bedankt , ik ga vandaag nog rondkijken voor de carb revisie set en eventueel die vlotter. Overlaatst zei iemand tegen mij; met de vespa heb je evenveel plezier als miserie... misschien ga ik die nog gelijk moeten geven ook ;-) Link naar reactie
EriX Geplaatst: 23 juni 2008 Delen Geplaatst: 23 juni 2008 Ik zou me ergens een handleiding van de vespa moeten zien vast te krijgen... Ik heb een handleiding van alle PX-modellen op CD-rom in Pdf-formaat. Anders kan ik wel een kopietje voor je maken en ergens bezorgen (op een rit ofzo) of opsturen maar stuur me dan wel een e-mail met je gegevens (zie mijn profiel voor e-mail). De handleiding per e-mail doorsturen zal niet lukken want het is een redelijk groot bestand. Link naar reactie
tanskai Geplaatst: 23 juni 2008 Delen Geplaatst: 23 juni 2008 Waar vind je zo'n setje? Wil ik ook wel. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 23 juni 2008 Delen Geplaatst: 23 juni 2008 Waar vind je zo'n setje? Wil ik ook wel. Bij de betere dealer (zie bij links bij shops). Link naar reactie
vespolia Geplaatst: 23 juni 2008 Delen Geplaatst: 23 juni 2008 Erik, Is het mogelijk om voor mij ook zo'n kopietje van een PX handleiding te maken? Dit tegen een vergoeding natuurlijk. Kan U het eventueel met de post versturen? Alvast bedankt. mijn e-mail adres: solia.eddy@telenet.be Link naar reactie
-Kristof- Geplaatst: 23 juni 2008 Delen Geplaatst: 23 juni 2008 ey , kzou ook wel zon handleiding op cd rom kunnen gebruiken , mybe kan je topic openen en deze kleine vergoeding verspreiden ??? grtz kristof Link naar reactie
Vespaesano83² Geplaatst: 24 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2008 sinds gisterenavond heb ik de vespa terug in orde gekregen. Het lag aan de benzine dichtingen...ik ga deze moeten vervangen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.