Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px125 1979


Vespaesano83²

Aanbevolen berichten

Beste Vespisti,

Ik heb mijn PX eindelijk in orde gekregen met de papieren en het GVA. Vrijdag de plaat gekregen en natuurlijk meteen opgeveist. Ik ben zaterdag fijn gaan toeren en natuurlijk wou ik zondag wou hetzelfde gaan doen.

Probleem zondagmiddag : vespa weigert te starten.

Ik dus beginnen zoeken naar oorzaken:

Naftkraantje staat open : Ok

Choc is uitgetrokken : Ok

Beveiliging staat af: Ok

hmmm...nog eens proberen , aantal malen kick starten met en zonder gas geven, resultaat : niets. Dan maar lopend in 2de... hier was het raar dat hij wel wou starten maar precies niet kon, dus resultaat: niets.

Mogelijke problemen nagegaan ; bougie poetsen en kijken of die nog stroom krijgt. Ja dat was ok, voldoende stroom maar er zat wel veel benzine op.

deze voormiddag dan maar de carburateur gepoetst en met perslucht uitgeblazen.

Deze zag er tip top in orde uit...maar wat ons opviel was dat de benzine aanvoer continu naft kreeg doorgepompt terwijl het kraantje dicht stond, m.a.w. de carburateur liep vol met benzine.

Zou het probleem aan de naftkabel of het kraantje kunnen liggen.Zo ja, waar vind ik dat en hoe kom ik daar het beste aan?

of kan het zijn dat ik platte baterij heb? zo ja, waar vind ik de batterij bij de PX?

Een voorlopig teleurgestelde vespaesano.

Link naar reactie

@ Vespolia : bedankt voor de info. Ik zou me ergens een handleiding van de vespa moeten zien vast te krijgen... met wat speurwerk moet het wel lukken.

@ Staun en Designo : heel hartelijk bedankt , ik ga vandaag nog rondkijken voor de carb revisie set en eventueel die vlotter.

Overlaatst zei iemand tegen mij; met de vespa heb je evenveel plezier als miserie... misschien ga ik die nog gelijk moeten geven ook ;-)

Link naar reactie
Ik zou me ergens een handleiding van de vespa moeten zien vast te krijgen...

Ik heb een handleiding van alle PX-modellen op CD-rom in Pdf-formaat. Anders kan ik wel een kopietje voor je maken en ergens bezorgen (op een rit ofzo) of opsturen maar stuur me dan wel een e-mail met je gegevens (zie mijn profiel voor e-mail). De handleiding per e-mail doorsturen zal niet lukken want het is een redelijk groot bestand.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...