Ga naar inhoud
Vespaforum.be

muziek tijdens de rit?


Mod1964

Aanbevolen berichten

Zijn er onder jullie die tijdens het rijden muziek luisteren via ipod, mp3, etc...?

Op een 50cc lijkt het me geen probleem, aangezien het verkeer dan een stuk minder ingewikkeld is, maar kan je nog normaal rijden als je op een 150cc naar muziek luistert?

Is dit trouwens toegelaten door de politie? En hoor je nog iets van de muziek boven het lawaai van de motor?

Vroeger toen ik nog alles met de fiets deed was mijn ipod onmisbaar voor mij, maar de laatste tijd gebruik ik hem enkel nog op de trein. Ook zit ik vaak te zingen op de vespa :) dus vroeg me af of het de aandacht niet te zeer van het verkeer afleidt.

Jef

Link naar reactie

Soms wel, soms niet (soms gps begeleiding)

Geen probleem met volume, en ik hoor nog wel een auto claxoneren, of een ambulance langsrijden ;)

Als je een boomcar van je auto mag maken, vermoed ik wel dat je met een koptelefoontje op je scooter mag rondrijden...

Link naar reactie

Zingen op de Vespa vind ik ook geweldig. Nog leuker is dat mijn vriendin er mee opzit, dan zingen we soms "schitterende" duetten.

De rare blikken van andere mensen op de baan moet je er dan natuurlijk wel bij nemen...

Een I-Pod vind ik precies toch niet zo veilig.

Link naar reactie

probleem is dat de meeste koptelefoons niet echt passen of aangenaam zijn in de helm, en bij mij vallen die gewone 'oortjes' van een MP3-speler/discman/iPod meestal uit mijn oren.

En mijn ervaring leert mij dat ik op Drum 'n Bass muziek merkbaar harder rijd dan anders, dus voor mij is de muziekkeuze belangrijk...

Link naar reactie
ik heb ook al van die 80's foto's gezien met boxen in handschoenkastje..

Dit lijkt me wel iets...

Ik heb dat in begin jaren '90 op mijn PK50Xl gehad.

Het nadeel was dat de muziek knalhard moest staan (lees volume 10) wilde je iets horen terwijl je aan het rijden was en als je stopte aan een rood licht (or whatever) je muziek zo loeihard stond dat iedereen je wel aangaapte. Niet dat ik daar van wakker lag hoor. Je zou zo'n systeem moeten hebben zoals bij Goldwings dat het geluid mee op en neer gaat naarmate je meer of minder gas geeft.

Ik had toen in mijn handschoenbakje een radio/casettespeler (van een auto) aangesloten op een kleine batterij (in gereedschapsbakje onder mijn zadel) en 2 autoboxen in het klepje gemonteerd van het handschoenbakje (2 stukken uitgezaagd en vast gemaakt met silicone).

Wat toen wel zalig was op treffens was dat je steeds muziek bij de hand had (aan de tent, bij een stop, etc...). Maar tegenwoordig kan dit al veel simpeler want alles is zoveel kleiner geworden. ;-)

En nu zou ik persoonlijk niet meer met muziek in mijn oren rondrijden want ten eerste hoor ik dan niets meer (randgeluiden op de baan) en ten tweede heb ik de neiging, zoals zovelen hier blijkbaar, om mijn rijgedrag aan te pasen aan het genre van muziek (hoe sneller of opdwepender de muziek hoe zotter ik ga rijden). En ik luister dus niet naar rustige muziek en ik rijd al zot genoeg zonder muziek dus ik denk dat het beter en veiliger is voor iedereen op de baan dat ik geen muziek beluister tijdens het rijden. ;-)

Voor de rest zing ik ook wel eens tijdens het rijden of ik vloek, roep of tier als een gek op de automobilisten die weer voor de zoveelste keer geen rekening houden met motorrijders...

Link naar reactie
Ik heb deze oordopjes, echt fantastische sound, werken zelfs zo goed dat ik mijn ducati amper hoor draaien. Gewoon super om rond te rijden met het volume op laag en toch een goeie sound te hebben.

http://www.mp3shop.be/product/16408/creative-ep630-black.html

Ik heb dze ook en beaam wat je daar zegt! Schitterend geluid voor die prijs! Geen last van in m'n helm..

thomas

Link naar reactie
Ik heb deze oordopjes, echt fantastische sound, werken zelfs zo goed dat ik mijn ducati amper hoor draaien. Gewoon super om rond te rijden met het volume op laag en toch een goeie sound te hebben.

http://www.mp3shop.be/product/16408/creative-ep630-black.html

Die ga ik ook wel eens proberen denk ik dan, als je een Ducati nie hoort, dan mijn brommer waarschijnlijk ook nie meer...

Link naar reactie

Ik heb een Scala Rider Q2 gekocht, da's een Bluetooth intercom met maximum 2 andere toestellen, kan ook de GSM op gezet worden en zelfs de GPS die bleutooth ondersteund, en heeft een ingebouwde radio. Heel het systeem monteer je in de helm, met 2 oortjes en een micro.

En ik luister bijna altijd naar muziek als ik rij, meestal zelfs in groep.

En dit is zo een systeem dat harder en stiller gaat, maar toch niet storend het geluid van de motor afsluit.

Muziekkwaliteit is iets anders, natuurlijk. Omdat de speakertjes zover van je hoofd afstaan, heb je geen BASS, maar dan ook geen enkele. Die moet je er dan maar bijdenken. 't is voor mij toch meer voor achtergrondmuziek dan effectief aangenaam luisteren.

Meer info:

http://www.cardowireless.com/Q2

Link naar reactie
Zingen op de Vespa vind ik ook geweldig. Nog leuker is dat mijn vriendin er mee opzit, dan zingen we soms "schitterende" duetten.

De rare blikken van andere mensen op de baan moet je er dan natuurlijk wel bij nemen...

geen goesting om een quartet te vormen - uiteraard alleen maar om te zingen hoor !

wij zingen soms ook samen op de vespa en krijgen net als jullie soms heel bedenkelijke blikken - vermoedelijk eerder door mijn "onzuivere" stijl van vertolken ...

grts frutsab

Link naar reactie

in de ski/snowboard helmen heb je tegenwoordig ook boxjes ingebouwd. heel handig. en klinken naar eigen mening zeer goed. je zit natuurlijk niet met het geluid van de motor, maar het zou toch wel redelijk goed werken in een motorhelm denk ik.

helmet.jpg

Link naar reactie
Ik heb deze oordopjes, echt fantastische sound, werken zelfs zo goed dat ik mijn ducati amper hoor draaien. Gewoon super om rond te rijden met het volume op laag en toch een goeie sound te hebben.

http://www.mp3shop.be/product/16408/creative-ep630-black.html

Ik heb dze ook en beaam wat je daar zegt! Schitterend geluid voor die prijs! Geen last van in m'n helm..

thomas

Idem. Gezien mijn helm niet perfect aansluit heb ik serieus last van turbulentie als ik ze niet inheb (al "piepoorkes" gehad). Met deze geen last, en ik hoor mijn muziek nog duidelijk op laag volume.

Link naar reactie
Ik heb deze oordopjes, echt fantastische sound, werken zelfs zo goed dat ik mijn ducati amper hoor draaien. Gewoon super om rond te rijden met het volume op laag en toch een goeie sound te hebben.

http://www.mp3shop.be/product/16408/creative-ep630-black.html

Mij lijkt dit nogal gevaarlijk als je eens ergens blijft achter hangen met de kabel...

kwestie van geen gescheurd oor te hebben of dergelijke :S

Link naar reactie
Mij lijkt dit nogal gevaarlijk als je eens ergens blijft achter hangen met de kabel...

kwestie van geen gescheurd oor te hebben of dergelijke :S

Die kabelkes zijn dun hoor.

Moest da nu echt gebeuren da ge ergens achter zou blijven hangen (ge wint nog eerder de lotto denk ik), dan denk ik da ge véél rapper de kabel overtrekt dan da ge iets aan uw oor voorkrijgt.

Link naar reactie
Ik heb deze oordopjes, echt fantastische sound, werken zelfs zo goed dat ik mijn ducati amper hoor draaien. Gewoon super om rond te rijden met het volume op laag en toch een goeie sound te hebben.

http://www.mp3shop.be/product/16408/creative-ep630-black.html

idd..ik heb die oortjes ook..ze verkopen die bij media markt..ze zitten echt vast in je oor zonder last te hebben als je je helm op hebt..

Link naar reactie

ben niet van plan boxen te installeren op de vespa :) heb nu een aantal ritten gemaakt met muziek, en vormt inderdaad geen probleem.. Alleen doen de oortjes na pakweg een half uur wel pijn door de druk van de helm, maar dat valt wel op te lossen door andere oortjes te zoeken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...