Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Margaux' nieuw stuk speelgoed - Peugeot Bima (195...)


mjerome90

Aanbevolen berichten

Via een kennis kreeg ik deze scooter.

Een Peugeot Bima...

In slechte staat, zoals te zien. Hij staat al jaren buiten te verkommeren.

Ik ben niet van plan een 'toprestauratie' uit te voeren. Voor mij is het goed als hij er ietwat deftig uitziet en rijdt. Het is een 49cc. Van in de jaren 50, wanneer weet ik niet precies.

Dus, wie kan me helpen: met wat moet ik beginnen? Moet ik hem uit elkaar halen en schuren? (schuren op de plekken met roest?) En hoe weet ik of er nog iets van de cilinder in ok staat is?

Ik vrees wel van niet.

Hieronder de foto's.

PICT7193.jpg

PICT7194-1.jpg

PICT7195-1.jpg

PICT7198.jpg

PICT7196.jpg

PICT7197.jpg

PICT7199.jpg

PICT7200.jpg

(het duurde even eer ik doorhad da de cilinder en de uitlaat helemaal niet juist zaten :D)

PICT7201.jpg

PICT7202.jpg

PICT7203.jpg

PICT7204-1.jpg

PICT7205.jpg

PICT7206.jpg

PICT7207.jpg

PICT7208-2.jpg

Liefs.

Link naar reactie

Hey,

ik heb nog zo één staan in rijdende staat.

Heel moeilijk om die bandjes te verkrijgen maar 600x50B of 24x1 1/2 x 2

Cilinderkop ontbreekt ook.

Je hebt geluk dat deze met een inwendige kettingaandrijving is de later modelen waren met inwendige riem die zeer moeilijk te verkrijgen is en deze beide dienen om de rol aan te drijven.

Succes ermee!!

gr nico

Link naar reactie
Via een kennis kreeg ik deze scooter.

best ja :-) als ge daarvoor betaald had waart ge zot :-)

lijkt me een toffe bezighdeid... en hoeveel moet da halen zo een 'scooter'

misschien staan de trappers erop omdat het al trappend sneller gaat in de bergop :-)

EDIT: zie ik daar op die laatste foto de sportschoenen van dries?;-)

Link naar reactie

DoubleV, wat ben je lekker droog vandaag

En nee, dat zijn oude 'joggerkes' van mij,die vuil mogen worden. Op school zeiden ze vroeger wel is "awel gade sjotte"

Niet grappig.

Daarbij, je ziet toch duidelijk aan die dunne gespierde kuiten dat het mijn benen zijn zeker?

Kzou graag eerst op zoek gaan naar de missende delen, maar eh ik weet niet wat ik feitelijk mankeer.. Cilinderkop ja. En lichten.

Goed nieuws! De banden gaan nog!

Liefs

Link naar reactie

Sorry gaux, kon het niet laten :-) ne keer zien hoe ver ik kon gaan (ver erover en terecht)

wel oppassen met oude banden... kan ineens springen door naden die lossen en da wilt ge niet voorhebben;-) misschien zijn net niet courant maar ook niet onmogelijk om te vinden!!!

werk je nog steeds in de bakker in merchtem?

Link naar reactie

Dankje nero

Kga morgen beginnen met de roest af te schuren

Denk dat er wel nog bruikbare dinges aan zijn

En stukken van andere mobyletten zullen ook wel helpen vantijd denk ik

Ik werk nog steeds bij de bakker, maar ook in café 't Genot, en tis niet makkelijk die twee te combineren...

Link naar reactie

misschien ook eens polsen bij de peugeot-club van belgië - ik heb vroeger 2 peugeot's 504 coupé gehad en die laten restaureren bij garage annecour in hoboken - via die man ben ik bij de peugeot-club geraakt - in dergelijke club zijn er altijd mensen die je met raad (en daad) kunnen bijstaan

grts frutsab (en proficiat met je aanwinst - is toch gene zwarte ...)

Link naar reactie

Cult je zal nog fier op me zijn !

Ik ga hem mooi maken hoor :)

Ik heb nu hiernet anderhalf uur geschuurd (met schuurpapier) aan één wiel. Er bestaan zo hard betere en snellere manieren hiervoor.

Deze volgen waarschijnlijk hieronder met brulgelach door experts.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Updates.

Hij is bijna helemaal van elkaar gevezen, en eigenlijk weet ik niet goed waarom, grote kuis zeker?

Anyways, http://roro83150.boosterblog.com/, deze kerel hier zegt dat hij indertijd een 15 mm carbu had opezet, ipv de originele... Zo ging hij 50/u.

Dat mag ook wel denk ik aangezien de 'motor' 49cc is.

Nu vraag ik me af, als ik dus een 15 carbu zoek, mag dan de rest van de onderdelen van de motor hetzelfde blijven, zoals het oorspronkelijk was, of moeten deze dan ook aangepast worden?

Ik heb by the way een hele nieuwe motor nodig waarschijnlijk.

Vele groetjes, Margaux

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Toch nog een vraagje over deze scooter. Weet niet of jullie hem kunnen beantwoorden, misschien renoretro wel.

Zou ik hier een andere motor kunnen ondersteken? Van een ander bicycletteke?

Want een motor van toen vinden is erg moeilijk...

Suggesties en ideetjes zijn welkom!

Groetjes, margaux

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...