mjerome90 Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Via een kennis kreeg ik deze scooter. Een Peugeot Bima... In slechte staat, zoals te zien. Hij staat al jaren buiten te verkommeren. Ik ben niet van plan een 'toprestauratie' uit te voeren. Voor mij is het goed als hij er ietwat deftig uitziet en rijdt. Het is een 49cc. Van in de jaren 50, wanneer weet ik niet precies. Dus, wie kan me helpen: met wat moet ik beginnen? Moet ik hem uit elkaar halen en schuren? (schuren op de plekken met roest?) En hoe weet ik of er nog iets van de cilinder in ok staat is? Ik vrees wel van niet. Hieronder de foto's. (het duurde even eer ik doorhad da de cilinder en de uitlaat helemaal niet juist zaten ) Liefs. Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 cilinder ? Ik zie nergens een cilinder... ik denk dat je een paar onderdelen mankeert... Link naar reactie
Ex-scooterboy Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Ik zie een cilinder, maar mis toch nog een paar dingen. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Hey, ik heb nog zo één staan in rijdende staat. Heel moeilijk om die bandjes te verkrijgen maar 600x50B of 24x1 1/2 x 2 Cilinderkop ontbreekt ook. Je hebt geluk dat deze met een inwendige kettingaandrijving is de later modelen waren met inwendige riem die zeer moeilijk te verkrijgen is en deze beide dienen om de rol aan te drijven. Succes ermee!! gr nico Link naar reactie
mjerome90 Geplaatst: 18 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Ok merciekes zeg is, waar kan ik 't best mee beginnen? Demonteren en schuren? Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Mijn flandria is mooier Tis wel een zalig vondst maar met veel werk aan... Maar ik wil altijd eens langs komen hoor... Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 van een Vespa naar een fiets, grote stap achterwaarts naar mijn mening Link naar reactie
mjerome90 Geplaatst: 18 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2008 hela hela tis ook ne 50 cc ze kwou altijd al iets gelijk dit hebben En dries, je bent steeds welkom!! Link naar reactie
fajes Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 ik zou eerst op zoek gaan naar die ontbrekende stukken? Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 is dat trouwens niet zo iets waarmee Mr. Bean een lift kreeg in "Mr. Beans Holiday"? Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Via een kennis kreeg ik deze scooter. best ja :-) als ge daarvoor betaald had waart ge zot :-) lijkt me een toffe bezighdeid... en hoeveel moet da halen zo een 'scooter' misschien staan de trappers erop omdat het al trappend sneller gaat in de bergop :-) EDIT: zie ik daar op die laatste foto de sportschoenen van dries?;-) Link naar reactie
mjerome90 Geplaatst: 18 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2008 DoubleV, wat ben je lekker droog vandaag En nee, dat zijn oude 'joggerkes' van mij,die vuil mogen worden. Op school zeiden ze vroeger wel is "awel gade sjotte" Niet grappig. Daarbij, je ziet toch duidelijk aan die dunne gespierde kuiten dat het mijn benen zijn zeker? Kzou graag eerst op zoek gaan naar de missende delen, maar eh ik weet niet wat ik feitelijk mankeer.. Cilinderkop ja. En lichten. Goed nieuws! De banden gaan nog! Liefs Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Sorry gaux, kon het niet laten :-) ne keer zien hoe ver ik kon gaan (ver erover en terecht) wel oppassen met oude banden... kan ineens springen door naden die lossen en da wilt ge niet voorhebben;-) misschien zijn net niet courant maar ook niet onmogelijk om te vinden!!! werk je nog steeds in de bakker in merchtem? Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Hier een link naar een bimasite: http://roro83150.boosterblog.com/ . Als je even googled ga je nog wel interessante dingen vinden. Groetjes, nero. Link naar reactie
mjerome90 Geplaatst: 18 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Dankje nero Kga morgen beginnen met de roest af te schuren Denk dat er wel nog bruikbare dinges aan zijn En stukken van andere mobyletten zullen ook wel helpen vantijd denk ik Ik werk nog steeds bij de bakker, maar ook in café 't Genot, en tis niet makkelijk die twee te combineren... Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 19 mei 2008 Delen Geplaatst: 19 mei 2008 misschien ook eens polsen bij de peugeot-club van belgië - ik heb vroeger 2 peugeot's 504 coupé gehad en die laten restaureren bij garage annecour in hoboken - via die man ben ik bij de peugeot-club geraakt - in dergelijke club zijn er altijd mensen die je met raad (en daad) kunnen bijstaan grts frutsab (en proficiat met je aanwinst - is toch gene zwarte ...) Link naar reactie
Quick Geplaatst: 19 mei 2008 Delen Geplaatst: 19 mei 2008 niks aan doen ,gewoon zo op uw kamer zetten als decoratie Link naar reactie
Cult Geplaatst: 19 mei 2008 Delen Geplaatst: 19 mei 2008 of verkopen aan een Peugeot-liefhebber zoals ik Link naar reactie
mjerome90 Geplaatst: 19 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2008 Cult je zal nog fier op me zijn ! Ik ga hem mooi maken hoor Ik heb nu hiernet anderhalf uur geschuurd (met schuurpapier) aan één wiel. Er bestaan zo hard betere en snellere manieren hiervoor. Deze volgen waarschijnlijk hieronder met brulgelach door experts. Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 19 mei 2008 Delen Geplaatst: 19 mei 2008 EDIT: zie ik daar op die laatste foto de sportschoenen van dries?;-) Ik heb geen sportschoenen Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 19 mei 2008 Delen Geplaatst: 19 mei 2008 Dankje neroKga morgen beginnen met de roest af te schuren zijn het geen examens? :-) slechte periode voor zon koopjes (krijgjes) Link naar reactie
mjerome90 Geplaatst: 20 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2008 Inderdaad. Maar ik zie dit als ontspanning, ik vind dit echt tof om te doen! Link naar reactie
mjerome90 Geplaatst: 10 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2008 Updates. Hij is bijna helemaal van elkaar gevezen, en eigenlijk weet ik niet goed waarom, grote kuis zeker? Anyways, http://roro83150.boosterblog.com/, deze kerel hier zegt dat hij indertijd een 15 mm carbu had opezet, ipv de originele... Zo ging hij 50/u. Dat mag ook wel denk ik aangezien de 'motor' 49cc is. Nu vraag ik me af, als ik dus een 15 carbu zoek, mag dan de rest van de onderdelen van de motor hetzelfde blijven, zoals het oorspronkelijk was, of moeten deze dan ook aangepast worden? Ik heb by the way een hele nieuwe motor nodig waarschijnlijk. Vele groetjes, Margaux Link naar reactie
mjerome90 Geplaatst: 12 november 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2008 Toch nog een vraagje over deze scooter. Weet niet of jullie hem kunnen beantwoorden, misschien renoretro wel. Zou ik hier een andere motor kunnen ondersteken? Van een ander bicycletteke? Want een motor van toen vinden is erg moeilijk... Suggesties en ideetjes zijn welkom! Groetjes, margaux Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 12 november 2008 Delen Geplaatst: 12 november 2008 misschien moet je eens informeren op een peugeotforum Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.