Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Foutief gestraft door politieagent!


looneycooney

Aanbevolen berichten

Hey iedereen !

Een tijdje terug ben ik in het stad tegengehouden geweest door een politie agent .

Maar deze agent ging feitelijk zwaar in de fout ! Hij sprong bijna letterlijk voor me in net op het moment dat ik in eerste versnelling vertrok bovenaan een aflopende straat in het centrum. Hij beweerde samen met 2 getuigen dat ik overdreven optrok . Doch dit was helemaal niet waar , of ik was op ze minst op 1 wiel aan het rijden wat dus niet was!Ikzelf had ook gezien dat ik niet boven de 20km/h ben geweest op die 10 meter! Wel heb ik kunnen aantonen dat mede dankzij de stukken die ik had , de vespa idd overdreven lawaai maakte , daar had hem wel gelijk.

Wat mij toen vooral dwars zat was dat hij 2 getuigen had , waarlangs hij aan het wandelen was avorens mij te hebben tegengehouden. Deze mensen waren zelf vd Vespaclub X . Ik was al op mijn tenen getrapt omdat ik zo bruut moest stoppen en tevens kon ik mijn voetrem niet gebruiken omdat er in de smalle straat een auto achter me reed die ik nog moest doorlaten en moest mijn rechter voet op de grond zetten hiervoor. Deze agent begint herhaaldelijk te zeggen : geef u papieren! geef u papieren! jaag u niet op! geef u papieren! ( hier heb ik ook getuigen van trouwens!)waarop ik vroeg of ik iets mis had gedaan en hij niet wilde antwoorden , buiten : geef uw papieren! Dat terwijl ik de papieren in de topkoffer had zitten en ik niet mocht afstappen vd agent, hij hield namelijk mijn arm vast. Ook vroeg hij niet aan de kant te gaan en motor stil te leggen . Ik werd zo razend van zijn 'spartaans' gedrag dat ik gewoon domweg ben vertrokken met de helm af(zzer stom!) en hem heb nageroepen en een gebaren maakte(nog stommer natuurlijk!) . Ik ben me hierna zelf gaan aanmelden bij hem op het bureau.

Maar nu komt het strafste!

Op het bureau zei ik hem onmiddelijk hem voor de rechter te dagen en hij lachtte me vierkantig uit! (zeer tactvol van hem!) Daarna mocht ik niet in de normale verhoorkamers die leeg waren , maar moest met hem mee naar zijn bureau , waar hij weeral mij begon uit te lachen , zelfs na mijn excuses! Ik ben op het bureau altijd vriendelijk gebleven . Eens op zijn bureau , wat zie ik?! heel die kamer vol met 'vlaams blok' promotie-materiaal! Van posters , notieboekjes tot pennen en pamfletten! Dit schoot me letterlijk in het verkeerde keelgat en heb dan ook een heel magere verklaring afgelegd! Hij bleef me uit lachen, zelfs nadat ik hem zei dat hem zijn politieke overtuiging voor hem zelf moest houden , zeker als staatsambtenaar! Waarop hij grofweg zegt , maar gij zijt niet bij de vespa-club! ..ja sry hoor , wat heeft dat er nu mee te maken , was mijn antwoord. Achteraf werd me duidelijk dat hem goed bevriend was met enkelen in die club. Ondanks ik ook vrij veel mensen ken in de club en zelfs al verschillende malen was uitgenodigd om eens mee te rijden! , heb ik eerlijk gezegd mij twijfels na dit verhaal .

Eens op de rechtbank heb ik toegegeven in fout te zijn geweest ivm vluchtmisdrijf, maar de procureur gaf me wel gelijk ivm zijn manier van doen op het bureel.

Ik ben dan ook onmiddelijk naar de krant ermee gestapt (belang van limburg) en overweeg nu zelfs verdere stappen tegen deze politie-agent wegens provocatie en het uiten van een extreme politieke overtuiging tov burgers tijdens het uitoefenen van zijn staatsambt ! (zeker zo stom als mijn uitingen!)

Kan je nu zoiets geloven?! ongeloofelijk heh! , ik voel me er enorm slecht bij , vooral omdat ik van zins was in de komende maanden mij effectief bij de genoemde club te voegen !

Vergis u niet heh, ik heb geen slechte bedoelingen en wil zeker de club niet zwart maken , maar om nu te beseffen dat ik in de club die mensen zal tegenkomen...! Ik hoop wel dat die 2 getuigen begrijpen dat ik niets tegen hun heb , zij deden wellicht wat zij juist vonden en ik moet ook toegeven dat ik overdreven lastig reageerde en zelfs serieus geirriteerd was . Maar regel nr 1 bij een aanhouding is wel dat de agent mij moet vragen om de motor stil te leggen, zo kon ik bv al niet wegrijden , dat zei de procureur althans tegen mij. Nuja genoeg gezeverd ,het kwaad is al geschied en opgelost, ik wilde dit kwijt omdat ik het voorval een spijtige zaak vind tov de club en ook wel die 2 getuigen .Zeker , mocht dit meermaals gebeuren , is het geen goede zaak heh. Ik kan enkel maar zeggen dat door dit voorval toch een 4-tal fijne vespisten geen lid zullen worden van de club gewoonweg omdat wij daar niet tegenkunnen , tegen zo'n overtuigingen. Wij zullen dan onder ons maar zelf wat gaan cruisen heh.

Mocht men toch iets erop tegen hebben dat ik dit hier geschreven heb , is jullie goed recht , wil ik me gerust weren van dit fijne forum . Ieder is vrij te geloven etc wat hem wil en tevens overtuigingen op nahouden wat hem wil , maar houd het dan wel voor uzelf aub , want daar geraken we nergens mee.

Ik zou graag gewoon eens zien wat jullie hiervan vinden , tevens had ik ook graag eens de getuigen hun versie willen horen (ander oogpunt), mits ik nooit een copie heb verkregen van de agent! Misschien dat mij dat helpt in de vele vragen die ik me stel hierrond. Ik ben niet kwaad hoor en kan ook gerust kritiek verdragen . Zo vraag ik me bv af of dan ook het merendeel vd politie-hasseltcentrum ook effectief rechtste overtuigingen erop nahouden en of zij ermee akkoord gaan dat men zomaar reclame ervoor maakt op het bureel?! En ik bern zeker niet alleen , mijn vele kennissen stellen zich hier ook enorme vragen bij hoor en valt zeker niet in goede aarde!

edited : vermelding club was een fout van mij ...mijn excuses hiervoor!

Mvg

Link naar reactie

hallo,

even iets heel anders, ik las op het forum een reactie van u op de handleiding voor vespa's. Je zei dat jij die koopt in het nederlands in de standaart boekhandel.

Is dat van een px 125? zo ja heb je de tittel van het boek, uitgever en ev.isbn nr?

MvG d

Link naar reactie

Het is toch een publiek geheim dat een vespa het uitgangbord is van uiterst rechts. Yes! Weer een hoop vespa's die op de markt gaan komen... (GRAPJE!!!!!!!!)

Het is wel een feit dat 20% van de Vlamingen voor het blok stemmen. Als je bij een club gaat kun je er van uit gaan dat bij elke 5 personen die daar samen komen er 1 vlaams blok-gezinde zit. Dit komt grotendeels omdat vespaclubs geen politieke strekking (zouden mogen) hebben. Ook is het zo (volgens mij dan toch) dat de vlaamse partijen een flinke ruk naar rechts hebben gemaakt, ondermeer door de kartelvorming van de tjeven met de nva, en dit onder het mom om vlaanderen meer onafhankelijk te maken.

Waar is den tijd van den Amada?:) Ma swat, dit heeft weinig of niets met vespa te maken en VESPA RULES... Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hey !

Ik zal tegen morgen u pm'en hierrond, want er zijn ook nieuwe versies uitgekomen, ik ga nog eens langs de boekenhndel dus :)

De gene die ik nu heb is eentje van haynes :

http://www.haynes.com/products/sfID1/8/sfID2/9/sfID3/95/productID/501

bestelnr enzo heb ik feitelijk niet meer, maar hier in hasselt wisten ze al genoeg toen ik zei een 'haynes manual voor de vespa' toen gaven ze me een lijst om te zien welke ik wilde hebben.

Haynes manuals heb je voor praktisch alle voertuigen , zij halen de voertuigen uit mekaar en maken daar een manual van , heel tof met foto's en alles .

Mvg

Link naar reactie

@ nero , hehe idd dat word gezegd idd , maar ik heb er niets op tegen hoor, feitelijk vind ik het zelfs belachelijk dat deze partij in een hoekje geduwd word, ieder heeft namelijk recht op zijn eigen mening en overtuiging. Ik vind bv ook dat het vlaams belang eens een kans moet krijgen , wie zegt dat zij zo slecht zijn? Het zou ons landje misschien zelfs eens goed doen!

En ook ik ben meer en meer rechts aan het neigen hoor, denk ook dat het een beetje de tijdsgeest is...

Heb ik echt niets op tegen , ik ga bv jaarlijks naar val di fiemme snowboarden en daar hangen al jaren vlaamse leeuwen en ik heb daar veel vrienden die ervoor uitkomen , waarom ook niet heh . Zeer toffe vakanties hoor! ;)

Maar het feit dat een staatsambtenaar dit zou mogen, dat denk ik eerlijk gezegd niet ! Die mogen toch ook niet op een lijst staan , of zie ik dit verkeerd?

Ik heb gewoon schrik dat als ik bij de club ga , dat ik die agent dan tegenkom en sry dat ik het zeg , maar dan kan ik niet anders als hem vermijden en dat is niet leuk voor de rest vd club.

Ik vind nog altijd dat mensen 'fatsoenlijk' moeten omgaan met mekaar en niet zo neerbuigend hoeven te doen zoals hij met mij deed. Ik zeg nu ook niet dat elke VB'er zo is heh verre van zelfs dat weet ik zelf goed genoeg, maar bij hem lag het er dik en dik op en hij maakte er zelfs precies 'gebruik' van en dat gaat me tever. En dat hem mij begon uit te lachen toen ik mijn excuses aanbood, dat vond ik bv wel heel straf van een agent! Ik dacht dat die wel beter konden omgaan met mensen.

Mijn punt is ook niet de politieke strekking, dan wel zijn toch wel harde aanpak tov mij . Gelukkig ben ik me zonder advocaat gaan verdedigen en had de procureur een goed inzicht in mijn verhaal . Want vergis u niet , ik beging een grote fout en heb hier mijn straf ook voor gehad , geen problemen mee hoor .

Vespa's rules idd! daarom ook dat ik bij een clubje wil gaan, zowel voor de uitstapjes als voor de leerrijke ervaringen met andere vespa-rijders!

Eerlijk gezegd was het ook fout van hem om de vespa-club te vernoemen, mits die helemaal niets ermee te maken heeft. Wat denken de leden vd club ? Kan ik bij de club meegaan en kan dit desnoods uitgepraat met de betrokkenen (ingeval ze dit lezen!?) Je moet er toch inkomen dat ik hier enorm van 'gepakt ' was en ik wil het graag bijpraten met die agent hoor , iedereen maakt wel eens fouten .

ps: ik heb zelfs zo'n vlaamse vlag besteld bij het blok , vond dat bv wel tof , vlamingen blijven vlamingen en mogen dat ook tonen ook!

Vind dat een heel tof initiatief eerlijkgezegd .

Link naar reactie

Vele (vooral hogere) ambtenaren zijn politiek benoemd, alleen mogen zij (zeker als politieagent) hun politieke overtuiging niet kenbaar maken tegenover derden terwijl ze hun ambt uitoefenen.

Ik denk (hoop) dat de gemiddelde vespist anarchistische trekjes heeft, los van elke "gevestigde waarde" die zichzelf tot redder van gelijk wat benoemd.

Hopelijk krijgen we binnenkort geen vendelzwaaiende vespaclub, anders koop ik me direct een daxke en een punthelm. :)

Uw, binnenkort waarschijnlijk uitgeroepen publieke vijand nr1 van het vespaforum, nero.

Link naar reactie

beste pascal

hier raak je voor mij een zeer gevoeliger snaar ik ben namelijk fier een Vlaming te zijn en daar ben ik fierder op dan Belg te zijn

of die vlag nu door X Y of Z verkocht wordt is voor mij om het even maar die vlag staat bij mij wel voor vlaanderen en is geen eigendom van eender welk partij niet van partij A B of C

als ge zo over vlaggen van andere landen of zo zou spreken als over de deze ge zou niet zo lang meer te leven hebben

grtz sidvespa

Link naar reactie

Looney Cooney, vind je dat ze een kans moeten krijgen? Wel, dan krijg je nog veel meer van dit soort flikken, massa's. Nog veel erger nog. Je krijgt de kans niet om deels je gelijk te halen bij een rechter. Nergens heb je verweer.

Je mag gerust je ergernis uiten over die propaganda in het politiebureel, dit hoort daar inderdaad niet thuis en brengt vooral verduidelijking bij die agent zijn gedrag. Maar je moet nu niet je kar 180 graden draaien en ineens zelf hier je (verzachtende positieve) mening over die partij geven. Dit was er te veel aan. Politiek hoort hier niet thuis op het forum. Het is je vergeven! :-)

Nero, don't worry! De Vespas en Lambrettas blijven van diegenen met anarchistische trekjes. :-)

Link naar reactie

@looneycooney

Inderdaad een straf verhaal doch zijn hier volgens mij enkele zaken die door elkaar lopen en daarom niet echt paralellen zijn.

Ik herken die (?) Vespa club +2betrokken leden, Vlaams blok en uiteraard die agent in het betoog.

Eerst en vooral denk ik dat er geen reden is om niet bij die club te gaan gezien de diversiteit van de samenstelling van de leden en het zou me niet verwonderen moesten zij zich van dit gegeven distancieren op dit forum.

Voor die 2 leden idem dito, deze zullen indien het ongelijk uiteindelijk ook opgaan in bovenvernoemde diversiteit van leden.

Het vlaams blok heeft rechtstreeks niets met dat verhaal te maken lijkt me doch het is absoluut onaanvaardbaar zoiets te moeten aanschouwen op een commisariaat van de politie.

Wat die agent betreft lijkt het mij dat die idd zijn boekje te buiten is gegaan, toch zeken wat enkele procedures betreft...

Zaak voor het gerecht zou ik zeggen en blijkbaar is de procureur je ook voor een stuk gevolgd in je betoog.

Na de "zaak?" laten overwaaien zou ik zo zeggen?

Link naar reactie

Zoiets vergeten leek me ook het beste , daarmee feitelijk ook dat ik nooit had gepost dat ik het had meegemaakt . Maar gek genoeg , bleef ik er toch ergens een wrange nasmaak aan overhouden . Net omdat die agent me ook zo provocerend aanging dat ik er zo van was geschrokken. Het heeft me ook even bedenktijd gekost eerdat ik het durfde posten hoor, want zoiets moet je natuurlijk wel juist vertellen zonder zelf provocerend of zo over te komen . Het zat me best diep , maar als ik de reacties hier lees is mijn boodschap vrij goed overgekomen en ben ook best content toch mijn hartje gelucht te hebben .

Dat ik die mensen zou herkennen , eerlijk gezegd zonder twijfel en die agent kende ik al van ziens.

En ivm dat 180° draaien , ik heb me verkeerd verwoord , zal maar niet meer over inwijden .Ik wil ook geen politieke discussie idd en mijn excuses mocht ik iets hebben uitgelokt .

Maar ik denk dat ik er echt gewoon eens wou over praten , vooral met jullie omwille vd clubleden etc

Bedankt voor de reacties tot nu toe .

Ik zou het kunnen laten overwaaien idd , maar ik zou het toch spijtig vinden zou dit nog gebeuren. Principieel vind ik er 1 ding fout aan , ik geef mijn fouten toe en leg me neer bij mijn straf terwijl diegene die het voorbeeld moeten geven wegkomen en gewoon mogen verder doen ... betekend dat dan dat ik 80km/h mocht rijden zolang die agenten mij maar niet zien?! Wie pakt dan hun aan als niemand het meld , that's my point . Nuja het erbij laten is wel het makkelijkste en feitelijk 'de belgische ' manier heh.Wat niet weet niet deerd...

Mvg

Link naar reactie
Eens op zijn bureau , wat zie ik?! heel die kamer vol met 'vlaams blok' promotie-materiaal! Van posters , notieboekjes tot pennen en pamfletten! Dit schoot me letterlijk in het verkeerde keelgat en heb dan ook een heel magere verklaring afgelegd! Hij bleef me uit lachen, zelfs nadat ik hem zei dat hem zijn politieke overtuiging voor hem zelf moest houden , zeker als staatsambtenaar!

Looneycooney, ik kan dit bijna niet geloven. Maar omdat ik geen enkele reden heb om te twijfelen aan wat je schrijft, kan ik je alleen maar aanraden onmiddellijk klacht in te dienen bij het comité P. Dit is een extern comité dat waakt over de goede werking van de politiediensten.

Als burger kan je via het internet een klacht indienen. Als ik zou meegemaakt hebben wat jij vertelt, dan zou ik dit al lang gedaan hebben.

De link om de klacht in te dienen vind je hier: http://www.comitep.be/Nl/nl.html

Link naar reactie

Ik hoor je ook de hele tijd over die club praten, terwijl ik me afvraag of doe club er echt iets mee te maken heeft. (ik denk helemaal van niet) Had je niet beter eens de club gepraat, zodat je kan zien dat die toch wel anders is dan je dacht. Dat dit je dwars zit begrijp ik, dat je erover wil praten ook maar om dit te vereeuwigen op een forum?????

Je zult altijd een paar "rotte appels" hebben maar daarom de hele mand weggooien vind ik erover...

Greetz...

Link naar reactie
heb niets tegen de Vlaamse vlag of eender welke vlag, maar wel iets tegen de recuperatie van bepaalde symbolen met een bepaalde agenda door fascisten.

maar goed, dit is geen politiek forum dus ik zwijg.

Toch iemand die het begrijpt...de enige vlag waar ik achter sta is de GENTSE vlag deze staat voor tolerantie en verdraagzaamheid .

Link naar reactie
beste pascal

hier raak je voor mij een zeer gevoeliger snaar ik ben namelijk fier een Vlaming te zijn en daar ben ik fierder op dan Belg te zijn

of die vlag nu door X Y of Z verkocht wordt is voor mij om het even maar die vlag staat bij mij wel voor vlaanderen en is geen eigendom van eender welk partij niet van partij A B of C

als ge zo over vlaggen van andere landen of zo zou spreken als over de deze ge zou niet zo lang meer te leven hebben

grtz sidvespa

Vlaming zijn is geen verdienste, dat zijt ge toevallig omdat ge hier geboren zijt...

Over de "vlaamse vrouwen" zijn in de loop der eeuwen alle bezetters van Europa gepasseerd (Italianen -Romeinen, Spanjaarden, Habsburgers, Fransen, enz...en niet te vergeten -Den amerikaan na de bevrijding...)

Dus wat is is Vlaams...een mengelmoesje van uitheemse zaadstortingen ?

And Irish!! ;-)))

Link naar reactie
beste pascal

hier raak je voor mij een zeer gevoeliger snaar ik ben namelijk fier een Vlaming te zijn en daar ben ik fierder op dan Belg te zijn

of die vlag nu door X Y of Z verkocht wordt is voor mij om het even maar die vlag staat bij mij wel voor vlaanderen en is geen eigendom van eender welk partij niet van partij A B of C

als ge zo over vlaggen van andere landen of zo zou spreken als over de deze ge zou niet zo lang meer te leven hebben

grtz sidvespa

Vlaming zijn is geen verdienste, dat zijt ge toevallig omdat ge hier geboren zijt...

Over de "vlaamse vrouwen" zijn in de loop der eeuwen alle bezetters van Europa gepasseerd (Italianen -Romeinen, Spanjaarden, Habsburgers, Fransen, enz...en niet te vergeten -Den amerikaan na de bevrijding...)

Dus wat is is Vlaams...een mengelmoesje van uitheemse zaadstortingen ?

And Irish!! ;-)))

't zijn juist "the Irish" die we buiten willen, Lol

@ SJL Je opmerkink zat er dik op!

Link naar reactie
Ik zou wel even willen vermelden dat de voorzitter van de veloce club te hasselt toevallig bij de rijkswacht is, mischien toch even langs gaan bij de club om uitleg te vragen

Dan zal die voorzitter wel niet veel werk hebben want de rijkswacht bestaat al een tijdje niet meer. ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...