Kris013 Geplaatst: 17 april 2008 Delen Geplaatst: 17 april 2008 Momenteel heb ik op een PX200 blok een Pinasco 215 geplaatst. Wanneer ik de piston in de hoogste stand breng, blijft er nog een 2-tal mm over tot aan de bovenste rand van de cylinder. Is het nodig dat er nog een dikkere koppakking geplaatst wordt? Welke bougie kan men best gebruiken voor deze cylinder? Blijkbaar is een "gewone" bougie iets te kort! Kan ik de hoofdsproeier (120) best vervangen door een grotere? (Er zit een 24/24G carbu op) (Deze krukas (nieuw) zit er momenteel in : SIP artikel 45110000) Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 19 april 2008 Delen Geplaatst: 19 april 2008 Ik ben geen kenner maar dit heb ik er al over gelezen. http://www.pinasco.com/english/vespa-ci ... 0PX-PE.htm Pinasco geeft hier zelf op welke bougie je moet gebruiken. Je kan ook een Bosh W4CC gebruiken. Ik zou best ook een grotere sproeier steken, begin met een 125, eventueel kan je afzakken, dit met een standaard uitlaat. Met een standaard krukas kan je de bijgeleverde kop gebruiken mits pakking. Wanneer je een beetje technisch Duits verstaat is dit ook de moeite om te lezen. http://www.germanscooterforum.de/index. ... korrekturdüse Link naar reactie
josse Geplaatst: 20 april 2008 Delen Geplaatst: 20 april 2008 Wat ik gelezen heb, is dat er in de loop der tijd verschillende Pinasco-215-kits gemaakt zijn. De eersten voorzien om met 60mm te werken, dan weer andere pistons, dan weer andere cylinderkop, al dan niet met pakking te gebruiken. Als je hem nu nieuw gekocht heb, mag je heel de bovenstaande uitleg vergeten. Dit ter info. Link naar reactie
the Cocktail God Geplaatst: 20 april 2008 Delen Geplaatst: 20 april 2008 Heb ook een pinasco en had last van pingelen. Had te maken met de cilinderkop (te veel squish, ofzo). Heb er dan een aangepaste opgezet van Worb5 en probleem was opgelost. Andere settings: racekrukas, 30mm carb 128 sproeier, sip performance Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 20 april 2008 Delen Geplaatst: 20 april 2008 Wsl heb je een nieuwe kit gekocht. Als je een lange slag krukas van mazzuchelli hebt moet je op sip gewoon een extra cilindervoetpakking bestellen die 1,5mm dit is en speciaal gemaakt is voor de 215 pinasco. Gewoon op sip bij pinasco zoeken en je vind m wel. Sproeier moet zeker groter tenzij je na 5km een vastloper wil. Greetz Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 20 april 2008 Delen Geplaatst: 20 april 2008 Kris heeft blijkbaar een standaard 57mm krukas zitten. volgens de discussies op GSF kan je met de nieuwe Pinasco kit enkel een langeslag krukas gebruiken wanneer de cilinderkop bewerkt is. Ze verkopen die kop ook kant en klaar bij Worb5. Met een lange slag los je het niet op met enkel een pakking. http://www.worb5.com/shop_de_7/d_33732.php Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 21 april 2008 Delen Geplaatst: 21 april 2008 Als hij met de standaard krukas 2mm over heeft, + daarbij nog eens het volume in zijn cilinderkop, zal zijn kopspeling tegen de 3 à 4mm zijn bij montage. Dit is teveel, normaal gezien wil je de kopspeling tussen de 1,2 en 1,5mm houden, maar dit kan enkel als het volume van de verbrandingskamer groot genoeg is want anders zit je met veel te veel compressie en heb je veel kans op zelfontbranding omdat de druk te groot word. Welke dichting zit er momenteel onder de cilinder? Misschein per ongeluk een 1,5mm voetdichting gestoken voor een 60mm-krukas ipv een gewone van 0.5mm? Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 21 april 2008 Delen Geplaatst: 21 april 2008 Moet je bij een standaard slag krukas de cilinderkop niet afdraaien? greetz Link naar reactie
Kris013 Geplaatst: 21 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2008 De voetdichting is de dichting die standaard meegeleverd wordt met de Pinasco kit (0,5 mm)en deze zit er momenteel in. De Mazzucchelli krukas is blijkbaar een 57mm (gemeten aan de hand van de afstand tussen de laagste en hoogste stand van de piston) en niet een 60mm zoals ik besteld had. Ik veronderstel dat de meegeleverde cylinderkop kan gebruikt worden met een standaard krukas? @Marnix_Vespito en Josse, de kit werd eind vorig jaar nieuw gekocht maar ze kan natuurlijk al een paar jaar in de winkel liggen. Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 21 april 2008 Delen Geplaatst: 21 april 2008 Volgens de onderwerpen op het GSF kan je de kop bij een 57mm krukas gebruiken mits de 0,5mm pakking. Je gebruikt echter best standaard of Sito+ uitlaat, geen expansie uitlaat want anders gaat je motor pingelen met de bijgeleverde kop. Wanneer je de kit er gewoon opzet zonder aan je carter te werken geeft dit 2 pk winst t.o.v. een standaard cilinder. Als je een beetje Duits verstaat moet je maar eens op het GSF zoeken, daar is er al enorm veel over geschreven. Link naar reactie
Kris013 Geplaatst: 21 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2008 Bedankt voor de feedback! Een SIP performance uitlaat (die ik hier al liggen heb) kan ik er dus best niet onder stoppen? Moet de voorontsteking bijgesteld worden indien ik een standaardkrukas gebruik? Link naar reactie
josse Geplaatst: 21 april 2008 Delen Geplaatst: 21 april 2008 Ik zou toch eens goed overwegen om toch de extra kost te maken voor de 60mm krukas. En hoe zeker ben je dat die van u 57mm is, dat verschil meten met de krukas erin lijkt me niet zo eenvoudig. Als je al de rest van de onderdelen al hebt en blijkbaar die kit best werkt met 60mm. Blok terug open zou ik zeggen en verkoop die 57mm krukas en schaf je een 60mm aan. Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 21 april 2008 Delen Geplaatst: 21 april 2008 Volgens Kris zit er een SIP artikel 45110000 krukas in. Even opgezocht en dat is een standaard Mazuchelli 57mm krukas. Als je een standaard uitlaat en krukas gebruikt en niet aan je carter freest moet je de ontsteking niet aanpassen, anders wel. Met 60mm krukas en/of Sip performance ook cilinderkop laten bewerken of W5 kop kopen. Alle info is te vinden op het German Scooter forum onder de rubriek "largeframe". Gebruik de zoekfunctie daar en typ maar eens Pinasco in. Link naar reactie
Kris013 Geplaatst: 22 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2008 Is het verschil qua performance zo groot wanneer men een 60 of 57 mm krukas steekt? Indien ja, dan ga ik wel degelijk overwegen om me een 60 mm krukas aan te schaffen. Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 22 april 2008 Delen Geplaatst: 22 april 2008 Contakteer op het GSF de leden Freakmoped of Gravedigger eens, die kennen alles van Pinasco. Voor 25€ freest Gravedigger je kop zodat je geen problemen meer hebt met die kit. Hij doet dit zowel voor 57 als 60mm. http://www.germanscooterforum.de/ Link naar reactie
Joene Geplaatst: 27 mei 2009 Delen Geplaatst: 27 mei 2009 Kan iemand mij zeggen wat de gemiddelde inrijperiode is voor dergelijke cilinder ? (Ik kreeg hier verschillende info over: 500 km, 1500 km, 0 km ??) Link naar reactie
chocolateman Geplaatst: 27 mei 2009 Delen Geplaatst: 27 mei 2009 heb mijn pinasco-tje eens nagemeten, en ik heb zo ongeveer 3,5mm speling op 't bovenste dode punt, de dunste voetdichting zit eronder, en ik rij met 57mm krukas (lichtjes aangepast) en 26SI, met daarachter een pinasco uitlaatje... de kit zit er nu al 'n 8 tal jaartjes op, dus om eindelijk de juiste pk's eruit te halen zou ik m'n cilinderkop moeten laten afdraaien (waar in vlaanderen?), of een lange slag krukas steken, wat zou de meest logische keuze zijn? @ joene, ik heb een kleine 1000km m'n manieren gehouden, toen pas zei er iemand mij dat dergelijke cilinders in feite niet veel moeten ingereden worden... Link naar reactie
josse Geplaatst: 27 mei 2009 Delen Geplaatst: 27 mei 2009 roderen van een nicasil cylinder is in theorie slechts 60 minuten ;-) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 27 mei 2009 Delen Geplaatst: 27 mei 2009 owkeej want lang roderen is eigenlijk niet mijn ding ;-) zeker niet met al die ritten en treffens en mooi weer in het vooruitzicht :-) @ chocolateman: welke boegie en welke sproeier(s) heb je steken ? Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 28 mei 2009 Delen Geplaatst: 28 mei 2009 Euh, maar Pinasco is helemaal geen Nicasil zoals een Malossi... Pinasco heeft een Chroom loopvlak, en dat vereist 1000 tot 1500km roderen... Gaat nadien wel heel lang mee... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 28 mei 2009 Delen Geplaatst: 28 mei 2009 aha, dan toch maar als een goede huisvader min 1000km roderen ;-( Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 28 mei 2009 Delen Geplaatst: 28 mei 2009 En goeie olie gebruiken, ier in Gent heeft iemand al twee keer voorgehad dat zijn segmenten vastplakten in zijn piston door gewone olie te gebruiken... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 28 mei 2009 Delen Geplaatst: 28 mei 2009 ik rijd met Denicol S2 Competition, kan die bestempeld worden als goeie olie ? Link naar reactie
chocolateman Geplaatst: 29 mei 2009 Delen Geplaatst: 29 mei 2009 bij mij zit er een ngk9 bougie in, en de hoofdsproeier is 1 trapje hoger dan origineel, heb eerst met veel hogere geprobeert, maar dat was geen su6.. Link naar reactie
josse Geplaatst: 29 mei 2009 Delen Geplaatst: 29 mei 2009 oeps, ik was er dus 100% zeker van dat het nicasil was... weer wat bijgeleerd. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.