seabike Geplaatst: 13 april 2008 Delen Geplaatst: 13 april 2008 Ik van plan mijn 50CC er af te gooien en er een 75CC erop te plaatsen. Kan er me iemand zeggen met wat ik rekening moet mee houden Carburator(de welke type voor een 75cc) menging benzine... Thanks Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 13 april 2008 Delen Geplaatst: 13 april 2008 een 16/16mm dellorto is genoeg voor een 75CC als je een dr neemt mag je de krukas ook standaard laten. greetz Link naar reactie
seabike Geplaatst: 14 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2008 Bedankt voor de tip blijft de menging dezelfde kwestie olie? Link naar reactie
stanman Geplaatst: 14 april 2008 Delen Geplaatst: 14 april 2008 De DR is een goede keuze, je gaat mooi het verschil voelen, en de motor blijft lekker betrouwbaar Link naar reactie
JJP Geplaatst: 14 april 2008 Delen Geplaatst: 14 april 2008 Ik heb ook net een blok gebouwd met een 75 DR en een 16-16 carb. Kan je helaas nog niet zeggen hoe het rijdt, aangezien ik het blok er nog onder moet hangen... Link naar reactie
seabike Geplaatst: 14 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2008 Hou me op de hoogte want ik wil zeker zijn voor ik ene bestel Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 16 april 2008 Delen Geplaatst: 16 april 2008 Ben heel benieuwt naar De 75 Dr met 16/16 carbu . Heb eens op een site gelezen dat een persoon met deze set up een 85 per uur haalde wat mij veel lijkt . greetz stijn Link naar reactie
JJP Geplaatst: 17 april 2008 Delen Geplaatst: 17 april 2008 Nog een klein momentje. Heb wat problemen met het vervangen van de achterveer... Oude bouten zitten zo vast dat de stang van de demper maar mee blijft draaien. Morgen eens langs een garage om er een luchttol op los te laten. Werkt vast beter. Verder heb ik ook electronische ontsteking gemonteerd(dus PK krukas, ontsteking en vliegwiel). Vanavond de electronica in orde maken en dat hoop ik zaterdag het blok eronder te kunnen plaatsen. Heb deze set-up overgens niet voor snelheid gekozen, maar meer omdat ik meer power onderin heb... Al die bruggen hier in de stad (Amsterdam) en het regelmatig rijden met 2 personen hebben mij dit doen besluiten. Als je het goed wil doen kan je nog je poorten polijsten, dremelen, flowen etc etc. Heb ik niet gedaan omdat het ik het voor deze Vespa niet zo nodig vond. Het is gewoon de standaard 75 DR met 3 spoelpoorten. Het is volgens mij een redelijk veelvoorkomende en beproefde set-up. Dus je kan wachten op mijn bevindingen of gewoon lekker bestellen Succes! Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 17 april 2008 Delen Geplaatst: 17 april 2008 vergeet een racekrukas niet of je slijpt je standaard kruk bij zodat de krukasinlaat vroeger opengaat. Als je motor goed is afgesteld kan een maloss, polinii of pinasco even betrouwbaar zijn als een dr of standaard. greetz Link naar reactie
EriX Geplaatst: 17 april 2008 Delen Geplaatst: 17 april 2008 Heb wat problemen met het vervangen van de achterveer... Oude bouten zitten zo vast dat de stang van de demper maar mee blijft draaien. Morgen eens langs een garage om er een luchttol op los te laten. Werkt vast beter.V Probeer eens met wat WD40 op de oude bouten te spuiten en te laten inwerken. Kan zijn dat je de bouten dan wel gaat los krijgen. Ik heb dit ook al veel gebruikt om iets los te krijgen dat 'pot'vast zat. WD40 kan je krijgen in elke doe het zelfzaak of in autospeciaalzaken en soms ook in tankstations. Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 17 april 2008 Delen Geplaatst: 17 april 2008 gewoon de bout even heetstoken met de bunzenbrander. greetz Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 19 april 2008 Delen Geplaatst: 19 april 2008 Met die 75Dr en 16/16 heb je dus geen moeite om 2 personen te vervoeren , over welke snelheid spreken we dan ? Want als ik met mijn 50DR moet vervoeren dan rijden fietsers mij voorbij . Ik weet het zwaarder is beter Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 19 april 2008 Delen Geplaatst: 19 april 2008 Want als ik met mijn 50DR moet vervoeren dan rijden fietsers mij voorbij . Ik weet het zwaarder is beter En dat na 3000 euro Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 19 april 2008 Delen Geplaatst: 19 april 2008 Alles in totaal ja , maar nu rijd hij wel perfect Link naar reactie
JJP Geplaatst: 19 april 2008 Delen Geplaatst: 19 april 2008 Achterveer is vervangen en wordt morgen gemonteerd. Net als de rest:D Dus dan is het nog een kwestie van kabels aansluiten en ontsteking (laten) afstellen... Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 5 mei 2008 Delen Geplaatst: 5 mei 2008 En al nieuws hoe deze nu rijd groetjes arti . Link naar reactie
JJP Geplaatst: 5 mei 2008 Delen Geplaatst: 5 mei 2008 Ja zeker. Als een trein! Nog rustig aan het inrijden, maar veel power. Loopt een beetje onrustig in de lage toeren, maar rond een kilometer of 40-45 begint ie het echt naar zn zin te krijgen. Harder ben ik nog niet gegaan. Zit nu op zo'n 250 km, dus nog even door met inrijden. Zonde om na zoveel werk een blok meteen in de soep te draaien. Set up nu is: 75 DR Standaard overbrenging 16-16 carb 74 hoofdsproeier sito banaan Ben aan het twijfelen of ik een grote hoofdspoeier moet plaatsten. Iemand een suggestie? Ben net van 72 naar 74 gegaan. En loopt al beter. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 5 mei 2008 Delen Geplaatst: 5 mei 2008 Zou de leovinc uitlaat even goed presteren als de banaan ? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 5 mei 2008 Delen Geplaatst: 5 mei 2008 Ja zeker. Als een trein!Nog rustig aan het inrijden, maar veel power. Loopt een beetje onrustig in de lage toeren, maar rond een kilometer of 40-45 begint ie het echt naar zn zin te krijgen. Harder ben ik nog niet gegaan. Zit nu op zo'n 250 km, dus nog even door met inrijden. Zonde om na zoveel werk een blok meteen in de soep te draaien. Set up nu is: 75 DR Standaard overbrenging 16-16 carb 74 hoofdsproeier sito banaan Ben aan het twijfelen of ik een grote hoofdspoeier moet plaatsten. Iemand een suggestie? Ben net van 72 naar 74 gegaan. En loopt al beter. Btw blij te horen dat je tevreden bent , klinkt het een beetje normaal daarmee bedoel ik valt het niet te hard op bij de politie ? groetjes arti Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 5 mei 2008 Delen Geplaatst: 5 mei 2008 op een 3 poorts DR is een banaan meer dan genoeg zo'n polini snake/ leovinci is eerder voor hoge toeren. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 5 mei 2008 Delen Geplaatst: 5 mei 2008 Dus eerder voor een polini 75cc R gaat deze beter renderen ...Dan gaat die ook meer kracht hebben dan een DR 75cc maar kan je met een 16/16 polini race 75cc ook rijden of moet je bij deze de 19/19 mm hebben ? arti Link naar reactie
JJP Geplaatst: 5 mei 2008 Delen Geplaatst: 5 mei 2008 Kan. Maar zoals eerder gezegd, wil je die polini 75 maximaal benutten zal je wat meer moeten doen dan plug and play... Banaan maakt een beschaafd geluid. Het is een 125 versie, dus prima. Je haalt er inderdaad niet meer uit met een race uitlaat. Maar wat is je overweging om polini te gaan rijden? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 6 mei 2008 Delen Geplaatst: 6 mei 2008 Standaard laten staan denk ik ? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 6 mei 2008 Delen Geplaatst: 6 mei 2008 Maar ik zou met de zelfde setup maar met een leovinc uitlaat even goed rijden als met de banaan ? Btw zeg mij eens wat de topsnelheid is als je uit rodage bent .En hoe verteert hij de bergopjes? Zeg me als ge je cilinderjte hebt ingereden hoeveel je er maximum uithaalt grtz arti Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Dus moest ik een 75 polini R steken met een 19/19 carbu wat zou ik dan nog allemaal moeten doen ? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.