Ga naar inhoud
Vespaforum.be

cilinder 75CC


seabike

Aanbevolen berichten

Nog een klein momentje. Heb wat problemen met het vervangen van de achterveer... Oude bouten zitten zo vast dat de stang van de demper maar mee blijft draaien. Morgen eens langs een garage om er een luchttol op los te laten. Werkt vast beter.

Verder heb ik ook electronische ontsteking gemonteerd(dus PK krukas, ontsteking en vliegwiel). Vanavond de electronica in orde maken en dat hoop ik zaterdag het blok eronder te kunnen plaatsen.

Heb deze set-up overgens niet voor snelheid gekozen, maar meer omdat ik meer power onderin heb... Al die bruggen hier in de stad (Amsterdam) en het regelmatig rijden met 2 personen hebben mij dit doen besluiten.

Als je het goed wil doen kan je nog je poorten polijsten, dremelen, flowen etc etc. Heb ik niet gedaan omdat het ik het voor deze Vespa niet zo nodig vond. Het is gewoon de standaard 75 DR met 3 spoelpoorten.

Het is volgens mij een redelijk veelvoorkomende en beproefde set-up. Dus je kan wachten op mijn bevindingen of gewoon lekker bestellen ;)

Succes!

Link naar reactie
Heb wat problemen met het vervangen van de achterveer... Oude bouten zitten zo vast dat de stang van de demper maar mee blijft draaien. Morgen eens langs een garage om er een luchttol op los te laten. Werkt vast beter.

V

Probeer eens met wat WD40 op de oude bouten te spuiten en te laten inwerken. Kan zijn dat je de bouten dan wel gaat los krijgen. Ik heb dit ook al veel gebruikt om iets los te krijgen dat 'pot'vast zat. WD40 kan je krijgen in elke doe het zelfzaak of in autospeciaalzaken en soms ook in tankstations.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ja zeker. Als een trein!

Nog rustig aan het inrijden, maar veel power. Loopt een beetje onrustig in de lage toeren, maar rond een kilometer of 40-45 begint ie het echt naar zn zin te krijgen. Harder ben ik nog niet gegaan. Zit nu op zo'n 250 km, dus nog even door met inrijden.

Zonde om na zoveel werk een blok meteen in de soep te draaien.

Set up nu is:

75 DR

Standaard overbrenging

16-16 carb

74 hoofdsproeier

sito banaan

Ben aan het twijfelen of ik een grote hoofdspoeier moet plaatsten. Iemand een suggestie? Ben net van 72 naar 74 gegaan. En loopt al beter.

Link naar reactie
Ja zeker. Als een trein!

Nog rustig aan het inrijden, maar veel power. Loopt een beetje onrustig in de lage toeren, maar rond een kilometer of 40-45 begint ie het echt naar zn zin te krijgen. Harder ben ik nog niet gegaan. Zit nu op zo'n 250 km, dus nog even door met inrijden.

Zonde om na zoveel werk een blok meteen in de soep te draaien.

Set up nu is:

75 DR

Standaard overbrenging

16-16 carb

74 hoofdsproeier

sito banaan

Ben aan het twijfelen of ik een grote hoofdspoeier moet plaatsten. Iemand een suggestie? Ben net van 72 naar 74 gegaan. En loopt al beter.

Btw blij te horen dat je tevreden bent , klinkt het een beetje normaal daarmee bedoel ik valt het niet te hard op bij de politie ? groetjes arti

Link naar reactie

Kan. Maar zoals eerder gezegd, wil je die polini 75 maximaal benutten zal je wat meer moeten doen dan plug and play...

Banaan maakt een beschaafd geluid. Het is een 125 versie, dus prima. Je haalt er inderdaad niet meer uit met een race uitlaat.

Maar wat is je overweging om polini te gaan rijden?

Link naar reactie

Maar ik zou met de zelfde setup maar met een leovinc uitlaat even goed rijden als met de banaan ? Btw zeg mij eens wat de topsnelheid is als je uit rodage bent :D .En hoe verteert hij de bergopjes? Zeg me als ge je cilinderjte hebt ingereden hoeveel je er maximum uithaalt grtz arti

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...