Ga naar inhoud
Vespaforum.be

cilinder 75CC


seabike

Aanbevolen berichten

Top ligt ergens rond de 65-70. Kan je al zeggen dat je dit niet wil rijden met 9 inch bandjes en remmen die niet genoeg capaciteit hebben om je optijd tot stilstand te brengen. Dus vanaf volgende week heb ik 10 inch trommels en velgen... Betere remmen en banden dus!

Wil je nou echt nog antwoord op die vraag? Volgens mij is die al tien keer beantwoord in die topics die je gestart hebt!

Link naar reactie

Die top komt ook mede door de 9 inch wieltjes he, niet vergeten;) Met tien inch maak je evenveel toeren, maar je wiel hoeft minder omwentelingen te maken voor eenzelfde afstand.

Als je gaat dremelen, andere overbrenging etc etc, dan is er veel meer uit te halen. Dus het kan wel, ik vond het niet nodig en veel werk. Wellicht een volgend projectje!

Link naar reactie

Ok, dat gaan we misschien nog eens proberen. Enige is dat je daarmee het echt Vespa geluid enigszins verliest.

Dus arti, als je sneller wil, ook je vertanding aanpassen.

Link naar reactie

Soms eens logisch nadenken, stijn.

De opening aan de luchtfilter is 16 mm (ipv 10 mm bij 16/10), er kan dus meer lucht naar binnen gezogen worden.

Meer lucht betekend een grotere verbranding, maar je hebt ook iets meer brandstof nodig. Je zal dus een grotere sproeier moeten plaatsen bij een 16/16 carburator. Samengevat: je gaat dus iets sneller optrekken.

Maar ik heb het al gezegd, verwacht niet te veel, het blijven kleine motortjes.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...