JJP Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Top ligt ergens rond de 65-70. Kan je al zeggen dat je dit niet wil rijden met 9 inch bandjes en remmen die niet genoeg capaciteit hebben om je optijd tot stilstand te brengen. Dus vanaf volgende week heb ik 10 inch trommels en velgen... Betere remmen en banden dus! Wil je nou echt nog antwoord op die vraag? Volgens mij is die al tien keer beantwoord in die topics die je gestart hebt! Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Je hebt gelijk stomme vraag van me 65-70 is toch een beetje teleurstellend had toch meer verwacht van een 75cc maar goed , veel genot nog verder , ik ga het bij mijn 9 inch bandjes houden . Link naar reactie
JJP Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Die top komt ook mede door de 9 inch wieltjes he, niet vergeten;) Met tien inch maak je evenveel toeren, maar je wiel hoeft minder omwentelingen te maken voor eenzelfde afstand. Als je gaat dremelen, andere overbrenging etc etc, dan is er veel meer uit te halen. Dus het kan wel, ik vond het niet nodig en veel werk. Wellicht een volgend projectje! Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 De top is sowieso beperkt door de standaard vertanding!! Hierdoor zal die nooit harder dan 65-70 gaan maar gewoon in de overtoeren belanden. Zo'n pinasco wieltje is dan een uitkomst. Link naar reactie
JJP Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Ok, dat gaan we misschien nog eens proberen. Enige is dat je daarmee het echt Vespa geluid enigszins verliest. Dus arti, als je sneller wil, ook je vertanding aanpassen. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 19 mei 2008 Delen Geplaatst: 19 mei 2008 Inderdaad maar ik ga eens kijken wat een 16/16 carburator geeft op een gewone 50 Dr nu vraag ik mij af wat een 19/19 carbu van een primavera zou geven , zou je deze ook kunnen afstellen voor een 50cc en gaat dit veel verschil maken ? Link naar reactie
Costes Geplaatst: 20 mei 2008 Delen Geplaatst: 20 mei 2008 19/19 is echt niet nodig wanneer je met 50cc rijdt. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 20 mei 2008 Delen Geplaatst: 20 mei 2008 Zou het iets uitmaken eigenlijk ? Is er eigenlijk groot verschil als ik het zo mag noemen , tussen een 16/10 en 16/16 in rijden ? Ik heb gehoord dat je motor sneller zakt in toeren als je geen gas geeft maar gaat hij bevoorbeeld beter optrekken of niet ? Link naar reactie
Costes Geplaatst: 20 mei 2008 Delen Geplaatst: 20 mei 2008 Soms eens logisch nadenken, stijn. De opening aan de luchtfilter is 16 mm (ipv 10 mm bij 16/10), er kan dus meer lucht naar binnen gezogen worden. Meer lucht betekend een grotere verbranding, maar je hebt ook iets meer brandstof nodig. Je zal dus een grotere sproeier moeten plaatsen bij een 16/16 carburator. Samengevat: je gaat dus iets sneller optrekken. Maar ik heb het al gezegd, verwacht niet te veel, het blijven kleine motortjes. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 21 mei 2008 Delen Geplaatst: 21 mei 2008 Ahzo en qua topsnelheid maakt da niets uit ? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.