Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX200-blok in GS150


Kris013

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand foto's of informatie ivm. de frame-aanpassingen die nodig zijn om een PX200-blok in een GS-frame te plaatsen? Volgende link heb ik reeds van Renoretro gekregen (http://www.kaneban.jp/work_vespa.html) maar hier is er een andere carbu opgeplaatst en het nodige slijpwerk kan dus verschillend zijn.

Link naar reactie

je moet eens kijken op ebay daar staat soms het aanpasstuk op om een PX(of andere )motor in een wideframe te steken

verder zou ik eens op het GSF gaan kijken enkel een kleine dosis duits is daar wel vereist

grtz sidvespa

Link naar reactie

Je GS frame moet hiervoor aangepast worden, wat wil zeggen dat je het frame niet meer in de originele toestand kan herstellen.

Dus de waarde van je gs zal mooi gaan zakken.

Ik vraag me af waarom iemand een apx motor in een gs wil zetten, of je moet geen motor met je frame hebben, dat is natuurlijk een ander zaak

Link naar reactie

Bedankt voor de antwoorden! Het aanpassingsstuk heb ik reeds bij Jan (Classicscooter) gekocht.

Mijn GS-blok draait perfect en het werd 2 jaar geleden gereviseerd. Ik vermoed dat een 2OO blok toch wel iets beter zal rijden dan een GS-blok en dat is dan ook de reden waarom ik deze verandering wil doen! Volgens de foto's van designo zal het slijpwerk beperkt blijven tot het minimum en kan het originele blok nadien gemakkelijk terug geplaatst worden.

Wat zijn eigenlijk de nadelen indien men het carbu-huis weglaat?

@Stanman, vermits de GS toch nooit zal verkocht worden hoef ik niet wakker te liggen van een eventuele prijsvermindering maar je hebt natuurlijk gelijk dat een originele GS veel meer waarde heeft!

Link naar reactie

hallo kris, het weglaten van het carbuhuis heeft als grootste nadeel dat je carbu vuil wordt door het opspattend vuil van je achterwiel, een 160GS en 180SS hebben "à fabric" ook weinig of geen bescherming, maar je luchtfilter gaat het hard te verduren krijgen, deze moet in een huis zitten, een ander idee is het gebruiken van een carbu van een T5, deze zijn lager opgebouwd dan een standaard delorto, dit combineren met een standaard luchtfilter en er is een mogelijkheid om je filterhuis te verlagen door montage van een "home-made" carbuhuisdeksel, groeten janneman

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...