Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ons Keithtje "Primavera ET3"


fooraapje

Aanbevolen berichten

Vorig jaar in Nederland 2 ET3 gevonden en gekocht bij de uitverkoop van www.motoplanet.nl heb er ééntje van gehouden en de andere aan woekerprijzen verkocht hahaha neeneen, gewoon doorverkocht aan dezelfde prijs die ik betaald heb. Ondertussen aan de restauratie begonnen, de motor is al onderhanden genomen door Frank bij Scootermarket. Die heeft er een 133cc DR met Reed Valve en een bananepijpje opgestoken. Het frame is nu volledig gespoten (3 laklagen en 4 vernislagen!). Mijn pa heeft dit volledig gespoten en de tekeneningen( van Keith Haring, daarom de naam Keithje), de kleuren gespoten (met een gewoon verfpistool, geen airbrush) en afgelijnt met de hand. In April als ik 3 weken stil sta met de kermis ga ik da proberen in elkaar te steken. Het is mijn allereerste projectje dat ik doe. Heb die wel uit elkaar gekregen, maar in elkaar :-s Maar heb geduld, als het niet lukt in April? dan zal het wat later zijn. We hebben tenslotte 2 Vespa's die al enorm goed rijden.

Hier de eerste fotokes.

primaveraet3001largeud3.jpgprimaveraet3003largeig7.jpgprimaveraet3004largevb0.jpgprimaveraet3103largejq7.jpgprimaveraet3104largemo8.jpgprimaveraet3122largetj2.jpgfoorgent2008002largezc2.jpgfoorgent2008008largemz3.jpgfoorgent2008013largemw8.jpg10032008001largevn2.jpg10032008003largehf2.jpg10032008004largekk8.jpg10032008007largeex4.jpg10032008010largeax7.jpgfoorgent2008019largezl4.jpgprimaveraet3127largecq5.jpgprimaveraet3128largeub0.jpgprimaveraet3129largejw4.jpgprimaveraet3176largecq7.jpgprimaveraet3177largeti4.jpgprimaveraet3180largeux3.jpgprimaveraet3184largewz9.jpgprimaveraet3185largeck7.jpgprimaveraet3188largepy3.jpgprimaveraet3189largeuc6.jpgprimaveraet3192largepn1.jpgprimaveraet3194largebx5.jpg

Als die volledig gemonteerd is en rijd!!! Zal ik nog een fotoke posten, maar het kan nog wel wa even duren :-s

Groetjes Michel

Link naar reactie

Dank u allemaal. Bij deze wil ik wel even melden dat al wie maar probeerd een replica te maken, al is het met andere tekeningen van een andere kunstenaar, zal aan ons AUTEURSRECHTEN moeten betalen hahahahahahahahahahaha

Link naar reactie

heb nog een klein vraagske.

ik zie dat je ent dezelfde "krik" hebt als ik, nu men probleem is da men vespje altijd achterover kantelt als ik dit doe. ik zie dat je het hebt vast gemaakt maar da werkt ni echt goed bij me, is dit de enigste manier waarop je hem hebt vast gemaakt?

greets lars

Link naar reactie

@larscobbaut

Je moet gewoon zien dat u wespje mooi in evenwicht staat, zo heb ik het gedaan en geen probleem gehad. Enkel voor de zekerheid heb ik er nog spanriemen rond gedaan die rond de krik zaten.

Grtz Michel

Link naar reactie

Wat die brave vaders toch allemaal niet doen voor hun lieve kroost !!

Ik heb er ook zo één, die altijd klaar staat voor alles en nog wat.

En een ritje met mijn wesp slaat hij ook nooit af.

En Fooraap, aan je vaders ogen te zien ziet hij dat nieuwe wespje ook

wel zitten ... Hahahahahaha, dat terug ineensteken zal hij ook wel doen man !

Die vaders, die leveren niet graag half werk !!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Voila, eindelijk helemaal klaar en rijd echt zaaaaaaaaaaaaaaalig ;-) mijn allereerste restauratie. Nu nog 1000km roderen en dan volle gaaaaaaaaas. Hier wat foto's, ondertussen heb ik ons Keithtje al eens flink in bad gestoken en mijn pa heeft nog wat getoucheerd hier en daar.

Het enige nadeel voor mij is, dat mijn Foorteefje ons Keithje al in beslag genomen heeft :-( maar als zij gaan werken is, kan ik er ook mee door den bocht sleuren ;-)

restauratieet3019br7.jpgrestauratieet3020iy0.jpgrestauratieet3021ez0.jpgrestauratieet3022rk7.jpgrestauratieet3023io2.jpgrestauratieet3024qk8.jpg

Grtz Michel

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...