Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe "Groene" 2 takt op komst voor euro 4


Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

TOTAL Bio 2 Takt TC-W3 (aka Neptuna bio jet) ?

Pypro.be, Duran Multi Bio 2T NMMA TC-W3 ?

Maxima bio 2T ?

Motorex Laguna bio 2T ?

Wolf oil, Champion 2 stroke Universal bio ?

...

lijkt alsof de meeste producenten wel weer op de groene kar willen springen met 'een bio alternatief' maar is het veilig om dit aan een oldtimer te voederen ("als 't maar schuift ??")

Link naar reactie
  • 2 weken later...

ik vond da wel straf al die bio-olieën.. maar nog straffer dat die vooral in de watersporten te vinden waren. Twee sleutelwoorden die nogal eens terugkomen in de verschillende produkten waren NMMA en TC-W3. The National Marine Manufacturers Association geeft aan geschikte twee-takt olieën een TC-W3 certificaat als ze voldoen aan wat testen. Maar die testen zijn dus gericht op (watergekoelde) bootmotoren. Toch heb ik al eens gelezen op die productfiches 'and other aircooled two-stroke engines'. Dus stuurde ik een mailke naar NMMA.org en ik kreeg een antwoord :

"These oils were developed specifically for water cooled engines, but I asked the same question (kan deze olie worden gebruikt voor tweetakten die niet kunnen zwemmen) to one of the oil formulators. He said that tests have been done to verify that this oil can be used in oil cooled engines and is even superior to other non-TC-W3 oils."

Dus synthetische biologisch afbreekbare olieën, die niet roken, as-vrij (geen aanzettingen), goede smering bij extreme temperaturen, anti-roest eigenschappen, goede en stabiele menging ... wie durft?

Link naar reactie
Dus synthetische biologisch afbreekbare olieën, die niet roken, as-vrij (geen aanzettingen), goede smering bij extreme temperaturen, anti-roest eigenschappen, goede en stabiele menging ... wie durft?

Valt wel te proberen denk ik. Het lijkt me alleszins een zéér goed alternatief dus waarom brengen ze dat dan niet op de markt voor andere 2 taktmotoren? Waar zit hier het adertje onder het gras?

Ik ga eerst mijn 12 liter olie van SIP er nog doorjagen.

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...