Ga naar inhoud
Vespaforum.be

omringd door onwetendheid


15 en onwetend

Aanbevolen berichten

LOL terug :)

Ik bedoel dus de oneindig mooie,iron horse ,oldskool,perfecte-lijnen Vespa??

Of de plastic,sissy rip-off's?

Link naar reactie
LOL terug :)

Ik bedoel dus de oneindig mooie,iron horse ,oldskool,perfecte-lijnen Vespa??

Of de plastic,sissy rip-off's?

Die oneindig mooie, iron horse, oldskool, perfecte-lijnen Vespa DUUH

Ik weet heus ook wel dat je 15 jaar en 9 maanden moet zijn, maar aangezien ik in september verjaar ben ik lichtjes aan op zoek aan het gaan.

Wat is dan het voordeel van een handgeschakelde en een automaat: liefst de belangrijkste verschillen zoals benzineverbruik enzo.

grts 15 en al iets minder onwetend

Link naar reactie
Is het ook niet zoals bij auto's?? Een automaat verbruikt meer, ik weet niet waarom, maar volgens ik heb gehoord wel

Vroeger was da zo, omdat de automaten toen meestal minder versnellingen hadden dan handgeschakelde bakken, en minder optimaal schakelden. Ook werden automaten meestal op zwaardere motoren geïnstalleerd (zoals mijne ouwe Peugeot 604, 3 vitessen automaat, tegen 4 vitessen handgeschakeld, wel vlot rijden wegens 2.7 V6).

Tegenwoordig is de technologie zo verbeterd dat automaten op auto's meestal zuiniger zijn dan handgeschakeld.

Op die nieuwe Vespa's zit echter een 'variomatic'. dit is iets heel anders dan een automaat op een auto. Volgens wat ik hier al gelezen heb lijken die ook zuiniger te zijn dan handgeschakelde bakken, maar da kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat het tegenwoordig 4takten zijn.

Op het gevoel zou ik zeggen dat de Vespa-automaat zuiniger is, gezien die 'altijd' in het ideale toerental t.o.v. de 'versnelling' zit.

Link naar reactie

zo'n model gaat ge ni in 50cc vinden. hetgeen daar het meest in de buurt komt is een vespa 50 special of een 50n of iets dergelijks. Nooit in automaat gemaakt, enkel handgeschakeld. 3 of 4 versnellingen

kijk eens op scooterhelp.com voor alle verschillende 50cc modellen met fotootje en technische gegevens.

Henri slegers in hamont Achel heeft vaak een reeks 50cc'tjes staan. Ga er wel van uit dat er nog een aantal kosten bijkomen. De meeste van deze motortjes hebben reed 1 a 2 levens in Italie achter de rug

Link naar reactie

Zoals ik al eerder zei, of niet zei, heb ik een oom die nogal verwant is met brommers, op z'n 14e had hij 4 verschillende kapotte brommers en zette hij er 1 goeie in elkaar die ook wel deftig sjeesde, helaas is deze oom vaak in het buitenland en zal ik dus nog wat geduld moeten oefenen alleszins bedankt jongens

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...