Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa 180SS met ronde koplamp?


jeansprint

Aanbevolen berichten

bij het surfen kwam ik een 180SS tegen met ronde koplamp, volgens de website speciaal geproduceerd voor de US, ik had geen weet van dit model, boerenbedrog of waarheid? jeanke

leftfrontside800iy2.jpg

Shot at 2008-01-01

ristickeronrearfender80ut2.jpg

Shot at 2008-01-01

speedoclose800uj4.jpg

Shot at 2008-01-01

en de link naar meer moois: http://vesparestoration.blogspot.com/index.html

Link naar reactie

1968 was het overgangsjaar naar de rally 180. Het lijkt me raar dat men in origine een stuur van het volgende model zou monteren. Het (tractor)achterlicht lijkt me ook alles behalve origineel (en toch in dezelfde kleur gespoten?). Mijn vermoeden is dat deze ss kort na zijn in gebruikname een ongeval heeft gehad en men de onderdelen die defect waren heeft herspoten en/of vervangen. Misschien heeft men de fout gemaakt om bij het bestellen van een nieuw stuur een "ss" stuur te leveren (voor de 90ss).

Een paar jaar terug was er hier een topic over een ss 180 met een gs160-stuur. De eerste ss-en zouden gebouwd zijn met een gs160 stuur... Hier heb ik ook mijn twijfels over. Men gaat geen nieuw (hoekiger) model van vespa lanceren met een oud (rond) stuur. Meer dan waarschijnlijk is het stuur in de loop der tijd hier ook vervangen geweest.

Niettegenstaande heeft deze ss180 een zeer leuke geschiedenis en zou ik ook twijfelen om het stuur weer origineel te maken. Het zijn de "details" die je vespa maken tot een "enig en gepersonaliseerd" voertuig.

@jeansprint: bedankt voor de link. Als de rook in men hoofd is verdwenen ga ik hem eens zorgvuldiger overlopen. Groetjes, nero.

Link naar reactie

wat ik wel weet is dat vespa PXen voor de USA een gelijksoortig achterlicht hadden, ook het stuur was anders, hier monteerde ze een rechthoekige koplamp i.p.v. een ronde, dus zou het verhaal wel eens kunnen kloppen?

vespausagg0.png

Shot at 2008-01-01

px15002800cv1.jpg

Shot at 2008-01-01

groeten janneman

Link naar reactie
  • 3 weken later...

dit staat te lezen op http://vintagescooters.free.fr/english/vespa.htm

180 - 1966 Hurricane

Year(s) of production 1964 / 68

VIN VSC1T

Number 001001 / 0036700

Production 35700

This vespa was an existing version of 180 SS models. It's the "Grimstead Hurricane". A different paint scheme from other versions of the 180 SS. The two colors were the "Vespa White" and the "Vauxhall cavern Green". 180 SS model was the last vespa designed with a Piston-ported type motor. Rally models will replaced the 180 SS after that.

It was in 1964 that the 180 SS will be designed.

On the evolution of the motorisation, 180 SS will replaced the older GS model. The look will be also modified for the first time with this model. Improvements included a trapezoidal headlight. The drawing will be more square after this date and for every models to come. This new look is still controversial for today. 180 SS will also be the first vespa after the GS, fitted with a spare wheel and a glove box as standard features. Unfortunately, it was also the last model to have been fitted with this special kind of fork and motor design.

Last versions of the 180 SS were produced with a rond headlight and a speedometer cluster from "Rally" models.

Dus ik denk dat deze wel kunnen bestaan met een rond licht

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

vorige week een kilometerteller van de grimstead hurricane en de badge (allebei origineel en in nieuwstaat)kunnen kopen in Engeland,geen seconde over nagedacht,'s avonds kreeg ik al een mail uit engeland (hoe die aan mijn mail adres kwam weet ik ook niet ,maar ik vermoed van de verkoper)om die badge welke schijnbaar kwasie onvindbaar is aan hem te verkopen (prijs speelde geen rol)maar wijselijk ga ik dat niet doen en deze lekker voor mijzelf houden,misschien dat ik volgend jaar mijn ss ombouw,maar ga eerst een reserve cylinder en piston op de kop proberen te tikken,we zien wel

Link naar reactie
vorige week een kilometerteller van de grimstead hurricane en de badge (allebei origineel en in nieuwstaat)kunnen kopen in Engeland,geen seconde over nagedacht,'s avonds kreeg ik al een mail uit engeland (hoe die aan mijn mail adres kwam weet ik ook niet ,maar ik vermoed van de verkoper)om die badge welke schijnbaar kwasie onvindbaar is aan hem te verkopen (prijs speelde geen rol)maar wijselijk ga ik dat niet doen en deze lekker voor mijzelf houden,misschien dat ik volgend jaar mijn ss ombouw,maar ga eerst een reserve cylinder en piston op de kop proberen te tikken,we zien wel

hier een foto van de badge

http://scoot.net/gallery/bbs/hurricanebadge.jpg

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

thx nero, typisch US model mijn inziens, het traktorlicht hebben ze eveneens op de PXen gemonteerd voor de uitvoer naar de US, zal wel iets met de verkeersreglementen ginder te zien hebben! groeten Jeanke

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...