Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Uitboren van een originele cilinder?


fabriz

Aanbevolen berichten

De overmaten van pistons gaan idd per 0,2mm. Het aantal overmaten hangt af van welke maten van piston er beschikbaar zijn. Zo heb ik al overmaten gevonden voor een gs150-cilinder tot 59,5mm. Als je weet dat de originele maat 57mm is. Ik heb mij eentje aangeschaft van 58,5mm met 3 segmenten (origineel van piaggio!)om in een ovaaluitgeboorde cilinder te steken. Als ik nog eens tijd krijg (zucht) ga ik dat zeker eens uitproberen.

Het beste neem je altijd de eerstmogelijke overmaat van piston. Als je dan nog eens brokken hebt, kun je deze zonder problemen weer laten boren. Greotjes, nero.

Link naar reactie

De vraag is nu ook wel, waar ga je deze cilinder laten honen en wat kost dat.

Ik heb een tijdje aan't zoeken geweest naar een betaalbare prijs. Maar het lag over het algemeen rond de 30eur. En dan kan je al beginne denken om een nieuwe cilinder te kopen.

Maar nu heb ik een vakman met pensioen gevonden die dit nog wil doen voor een prijsje.

Nu de vraag, waar laten jullie honen en wat kost dat?

Link naar reactie

40 euro bij motorrevisie Hermans in Hasselt.

Wat hier niet duidelijk uit blijkt, Fabriz:

Je koopt eerst een overmaat piston en geeft die samen met je cilinder af. Ook vermeld je welke tolerantie voorgeschreven staat want die is per type Vespa anders.

bv 0.12mm voor een GS150 :) met dank aan Renoretro & Nero.

Link naar reactie
Nee, nu de vraag: kan jij nog aan nieuwe cilinders voor een gs150 geraken, mag ietsje meer kosten dan 30€. Groetjes, nero.

Cilinders voor een gs150 zijn niet zomaar voor handen. Maar gaat het hier over een gs? Van ander modellen zijn ze nog wel te vinden.

Het blijft ook niet bij deze 30euro (andere plaatsen blijkbaar 40euro).

Een zuiger kost ook al snel iets van een 40 a 55euro

Ok, dan zit er nog een redelijk groot prijsverschil tussen boren en een nieuwe cilinder. Maar het zou niet de eerste cilinder zijn die na het boren gewoon terug vastslaagt. (heb ik enkel gehad bij meteor zuigers, 'tkan daar ook aan liggen)

Daarmee de twijfel.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...