Ga naar inhoud
Vespaforum.be

zaterdag 3/11, raduno classico & notte Italiana van VCA


geertvespa

Aanbevolen berichten

@fajes: natuurlijk datte, én dit is zeker niet tegen u (alleen) gericht!! maar ben een beke allergisch voor mensen die nog rijden als ze teveel op hebben, 1 of max 2 pinten bier of glazen wijn kan nog net door de beugel, maar beter niets natuurlijk!

misschien even verduidelijken waarom ik er zo allergisch voor ben:

ik was ongeveer 14 jaar toen we na de nationale défilé in Parijs onderweg waren naar ons Ibis-hotel aan de buitenrand van Parijs, we reden dus op de autostrade toen een rode Peugeot 205 die voor ons reed eerst rechts voorbij reed, daarna links, waarbij hij de middenberm raakt en we hem voor onze ogen overkop zagen gaan ... grote stofwolk ... daarna chaos

de mensen hadden 1 geluk, door de défilé was er onmiddellijk na ons een bus politiemensen (ook van de défilé) om het verkeer te regelen, ambulance te bellen etc

wat was er nu precies gebeurd? ne kerel, tussen 20 à 30 jaar kruipt met z'n zatte botten nog in de auto, waar zijn 3 nichtjes/neefjes in meereden (kinderen van broer/zus, weet het niet meer precies), dus onschuldige slachtoffers, nog 't ergst van al: kinderen!!!

1 baby'tje was niet goed vastgezet in de auto, uit de auto gekatapulteerd, hoofdje half onder de motorkap (details bespaar ik jullie): onmiddellijk dood, 2e kindje 15m verder gekatapulteerd, gestorven ter plaatse, 3e kindje zwaargewond

wat me vooral is bijgebleven: die kerel stond met zijn hoofd tegen een verlichtingspaal te bonken op de pechstrook en al wat er uit kwam was: 'Mais qu'est-ce que j'ai fait, qu'est-ce que j'ai fait!

Moet ik nog het nog benadrukken? ... Spelen met het leven van anderen, in dit geval dan nog familie, kinderen, ... beter vermijden toch ?!

Dit hele verhaal, om te verduidelijken, dat ik altijd mijn gordel draag (ok, in sommige gevallen is het niet dragen mensen hun redding geweest), nooit meer dan 2 glazen of pinten zal drinken en NOOIT zal meerijden met iemand die gedronken heeft of bij wie ik me niet veilig voel in de auto!

Sorry voor mijn epistel, maar het staat in mijn geheugen gegrift, jammer genoeg!

Link naar reactie

Nu is me dat ook wel opgevallen dat er bij zo'n evenementen wel wat wordt gedronken.En zoals ge zegt hebt ge niet veel nodig.Ik zelf heb nog zo geen ritten meegedaan daar ik (nog) geen Vespa heb.Moest ik dit toch doen zou ik mezelf wel opleggen voor deze dag toch geen alcohol te drinken.Want na een tussenstop moet men toch terug op de Vespa voor de rit te vervolgen en zoals ik toch op de foto's kan zien is er altijd wel veel volk.En in groep rijden is niet zo gemakkelijk denk ik en zeker uw kopke erbij houden.Voor dat iemand commentaar geeft dat ik ne droogstoppel ben en dergelijke er is een tijd voor te drinken en een tijd voor uw kopke erbij te houden kwestie van verantwoordelijk te zijn.Ben weeral blij dat ik dat heb kunnen zeggen.

Link naar reactie

En, je moet je daar ook weer niet te veel van voorstellen. Mijn ervaring is dat ik steeds aangenaam verrast ben te zien dat het geen dronkgelagen zijn. Integendeel, heel wat Vespisten zitten aan de niet alcoholische drank en de meeste anderen drinken matig. Uiteraard zijn er ook steeds een aantal anderen, maar, zoals Geert reeds vermeldde, is dat hun verantwoordelijkheid.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
alcohol drinken, voor, tijdens of na een rondrit doet iedereen op eigen verantwoordelijkheid, zo simpel is dat

Volledig mee akkoord.Maar het moet maar eens gebeuren dat er een ongeluk gebeurd in groep met gewonden.Politie erbij en dan in het zakje blazen en dan positief uitkomen.Ge zult dan maar een paar pintjes gedronken hebben want dat kan geen kwaad.Dat doet dan ook niet goed voor vrienden ondereen en zeker niet voor de slachtoffer(s).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...