Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Vandaag een tweedehands vespa 50cc et2 bij vespaparadijs gekocht waarmee ik kan rijden in afwachting dat onze pk50xl afgewerkt is. Hij was compleet met Italiaanse papieren erbij. Wat gebeurt er? Tijdens het naar huis rijden vliegt het koffertje van de vespa (die achter de auto op de aanhangwagen stond) open. Had ik daar toch wel niet stomweg die papieren in gestoken. Papieren dus kwijt... Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen?

Alvast nen dikke merci!

Link naar reactie

Noeggie,

Daar ik vermoed dat het Italiaanse document waarover jij het hebt het gelijkvormigheidsattest is hieronder informatie m.b.t. wat te doen bij het verlies van dit document.

Bij verlies van het gelijkvormigheidsattest, dient u via bemiddeling van de verkoper (=dealer) een duplicaat aan te vragen bij de fabrikant, Piaggio in dit geval. U kan dit doen d.m.v. een welbepaald attest van klacht/aangifte. Voor het bekomen van dit attest dient u voorzien te zijn van een document (zoals inschrijvingsbewijs en verzekeringsdocumenten) waaruit blijkt dat u reeds vroeger gebruiker was van het desbetreffende voertuig.

Dus best een Vespadealer aanspreken die bereid is je uit de nood te helpen door je een duplicata van het gelijkvormigheidsattest te bezorgen.

Wat betreft de andere documenten: zoals Nero reeds zei kan je een duplicaat van de factuur (of zelfs een nieuwe factuur) gewoon aan Slegers.

Hetzelfde geldt voor verzekeringspapieren, moesten deze ook verloren geraakt zijn. Duplicata hiervan kan je bekomen via jouw makelaar.

Link naar reactie

Verzekeringspapieren hadden we nog niet aangezien we hem net gekocht hadden. We hebben wel bij de politie aangifte gedaan dat we de papieren kwijtgespeeld zijn. Ik vermoed dat we met dat document wel naar een Vespadealer kunnen gaan om een Belgisch gelijkvormigheidsattest te bekomen?

In elk geval bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Doet me denken aan Nic. Had een lambretta s of sx gaan afhalen en op de snelweg vloog er een zijkas af en een vrachtwagen reed erover ;-)

Bedankt Joost, ik had het bijna verwerkt ... .

Dus nog tseeds gezocht rechterzijpaneel van Lambretta SX150 (idem Special)

Mille grazie,

N

Link naar reactie
Dus nog tseeds gezocht rechterzijpaneel van Lambretta SX150 (idem Special)

Mille grazie,

N

ScootRS, LTH...

Kweeget Mike, maar die Viets durven al eens niet goed passen enzo ;o)

N

Link naar reactie

Ondertussen contact opgenomen met mijn garagist, die toevallig ook nog eens vespa-dealer is. Hij denkt dat hij, aan de hand van het attest van de politie, wel aan een gelijkvormigheidsattest kan geraken. Laat ons hopen dat het zo eenvoudig is! 't Gaat ons wel 60 euro kosten, maar als daarmee alles in orde is, hebben we dat er met plezier voor over!

In elk geval bedankt voor alle hulp!

En Nic: veel succes met de zoektocht!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Helaas pindakaas, het zal niet in orde komen. Blijkbaar hebben wij een et2 met injectie of zoiets gekocht die nooit in België ingevoerd is geweest en bijgevolg kan er dan ook geen gelijkvormigheidsattest afgeleverd worden.

Maar we mogen hem wel terugbrengen, dus scheuren we er gelukkig onze broek niet aan.

Wel jammer, die ET2 reed toch wel enorm plezant!

Link naar reactie

Waarschijnlijk wil/kan hij hem dan aan een Nederlander of Duitser verkopen.

Overigens is dat gelijkvormigheidsattest weer zo'n typisch voorbeeld van nationale regelgeving waar ik het laatst al over had.

In principe zou het zo moeten zijn dat als één land binnen de EU een voertuig toelaat, de andere landen dit ook zouden moeten doen. Voor zover ik weet iig alle brommers na '99. Dat België en Nederland(tegenwoordig een technische keuring nodig) dat altijd tegen hebben gehouden komt waarschijnlijk door het feit dat de Italiaanse, Duitse etc brommers standaard 60-65km/u rijden en in Nl en B 45km/u de max is.

Iemand die hier iets meer van af weet?

Link naar reactie
hij neemt hem gewoon voor dezelfde prijs terug ? Lijkt me raar, niet ?

Tja, 't gaat hier niet over ne gewone particuliere verkoper hè. We hebben hem gekocht bij het vespaparadijs en ik vermoed dat hij het zich niet echt kan veroorloven om te zeggen dat we dan maar onze plan moeten trekken.

En inderdaad, onze ET2 rijd vlotjes 60km/u en is van bouwjaar 1999, dus ik vermoed dat het daar ook mee te maken zal hebben.

Link naar reactie

Buitenlandse papieren kan je enkel valideren by het ministerie

De meeste merken (peugeot , honda , ... ...) hebben het chassisnummer als onbekend staan

Dus je moet eigenlyk met je buitenlandse papieren naar de douane en die dan opsturen

Dan kryg je een "eenmalige goedkeuring van een buitenlands gva"

Kost een 52euro ongeveer

Maar officiele papieren lukken haast nooit

De meeste buitenlandse papieren worden "gedoogd" door de politie , bv Duitse ofzo , maar echt compleet legaal mag het niet

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...