Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie kent deze Vespa PX200GS


Gette

Aanbevolen berichten

Kan er iemand me meer vertellen over deze Vespa,

Het is een PX 200 GS van 1988

Alle tips en informatie is welkom!

nog een vraagje, details heb ik voorlopig nog niet nodig.

Is het mogelijk om op dit T5 chasis, een PX stuur en koplamp te monteren ?(ik vind het vierkant niet zo mooi)

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=28275&g2_serialNumber=1&g2_GALLERYSID=75cea377b0432b490088bf8bc5ab414b

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=28279&g2_serialNumber=1&g2_GALLERYSID=75cea377b0432b490088bf8bc5ab414b

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=28281&g2_serialNumber=1&g2_GALLERYSID=75cea377b0432b490088bf8bc5ab414b

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=28283&g2_serialNumber=1&g2_GALLERYSID=75cea377b0432b490088bf8bc5ab414b

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=28285&g2_serialNumber=1&g2_GALLERYSID=75cea377b0432b490088bf8bc5ab414b

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=28287&g2_serialNumber=1&g2_GALLERYSID=75cea377b0432b490088bf8bc5ab414b

Link naar reactie

Ik denk dat meerdere mensen een mailtje hebben gehad van steffi Uytterhoeven.

"Hallo beste,

Ik heb een vespa gs200(blauw) , motor in prima staat, enkel werk aan de carroserie, Ik doe hem weg omdat ik op reis vertrek en nog eens met een verhuis zit.IK heb een kopie van de originele papieren en een kopie van mijn roze kaart ( orginele verloren). Deze vespa mag weg voor een spotprijs. Prijs overeen te komen"

En ja ben stik jaloers!

ALs ik me niet vergis is het mogelijk om naar een ronde lamp te gaan mits vervanging van de stuurkolom naar PX model.

Link naar reactie

Inderdaad, heb dit mailtje ook gekregen. Onze adressen heeft ze volgens mij dan toch via het forum verkregen...(wat voor mij geen probleem is, ma geen papieren: dan begin ik er nie aan)

Misschien kan zij zelf nog wat meer info geven??

Link naar reactie

Het gaat hier inderdaad over dat bewuste mailtje, en ik heb hem inderdaad met enkel copies gekocht. Ik weet dat dit miserie is. Maar heb toch ook al eerst naar de politie gaan navragen of hij geseind stond. En dit was al negatief. Mischien dat papieren nog wel volgen, maar daar ben ik niet zeker van.

Ik heb de prijs nog sterk kunnen laten zakken, dus ik kon hem hiervoor echt niet laten staan, al is het maar voor enkele onderdelen voor mijn PX.

Voorlopig blijft hij dus even op stal staan. De komende weken eens nakijken, hoe het juist met de papieren zit, en dan zal ik wel zien.

Greets Gette

Link naar reactie

"Hallo,

Ik heb een vespa gs200 kleur blauw te koop.

Ik heb enkel een kopie van het gelijksvormigheidattest.

Motor is perfect in orde , wel een beetje werk aan de carroserie.

Mag weg voor een spotprijs 200 euro

Heb je intresse ? laat maar iets weten, ik vertrek morgen op reis, en had hem graag de deur uitgehad.Ideaal voor opmaak of stukken.

Teveneens een nieuwe achterveer, en onderhoud gehad.

mvg nick"

-----------

Blijkbaar zijn er verschillende versies. Let op de prijs !

Een GS is een GS, die moet je niet gaan ombouwen naar een PX. Naast de voorvork, stuur etc is er wel meer anders aan een GS. Vermoedelijk vind je de rechte achterkant ook niet mooi. Kun je veranderen, maar het zadel is ook weer anders.

Ik zou daar niet aan beginnen, je gaat veel kosten maken en er zal altijd wel iets niet kloppen, wat later de verkoopprijs niet ten goede komt.

Verkoop dat boeltje gewoon, zeker als je in een vorige post zet dat je minder dan de vraagprijs betaald hebt.

Link naar reactie

Ik had ook een GS frame en voorvork, om mijn per-totale PX terug te laten rijden. In de voorvork een stuk uitfrezen en de rest past perfect.

En ik heb er mijn PX zadel ook op gezet, het frame van de GS is in principe identiek als het frame van de PX. Alleen hebben ze er vanachter een recht stuk op gezet.

Het mooiste bewijs is het zadel, op de plaats waar het PX zadel een contactpunt nodig heeft, zit de moer er zelfs nog onder het gelaste deel. Gewoon een gat boren en het zadel kan erop.

Link naar reactie

RUSTIG, rustig. niet schieten.

Ik ben helemaal nog niets aan het veranderen.

Ik ben nog volop aan het brainstormen, wat er mogelijk is. (want er moet iets met gebeuren)

En mischien kan ik hem zoals sommige zeggen wel best origineel houden.

Maar eerst en vooral moet ik zien of ik de papieren nog te pakken krijg of niet.

@Josse. Blijven proberen, misschien verkoop ik hem ooit nog wel ;-)

Link naar reactie

Ik heb daarnet met de persoon, wie er op de papieren staat gebeld. (volgens verkoper was dit een vriend).

En er klopt toch iets niet...

Vespa is niet echt gestolen, maar verkoper had hem in bruikleen of dergelijke...

Verkoop zal dus hoogstwaarschijnlijk geannuleerd worden.

Volledige verhaal volgt nog.

Link naar reactie

eerst even goed het volledige verhaal op een rijtje zetten. Heb je een verkoopdocument dat getekend is door de verkoper ? Indien dat zo is en je niet kon vermoeden dat de scooter niet van hem was (had hij daar iets van bewijzen voor ? verzekeringsdocument of zo op zijn naam), dan heb je in goed vertrouwen gekocht en kan het zijn dat je de Vespa kan houden. En dan moet de eigenaar zijn geld claimen bij de verkoper.

Er is daar reeds ergens een topic over geweest.

Maar ja, als jij iets koopt zonder papieren, dan kun je gaan vermoeden dat er iets aan de hand is. Zaten er overigens wel gewoon sleutels bij van het originele slot, niet van dat slot met die ketting ?

Je zal je scooter maar eens uitlenen aan een kennis...

Link naar reactie

Verkoopsdocument heb ik inderdaad opgemaakt.

en de originele sleutels zijn er inderdaad bij.

en uiteraard heb ik in goed vertrouwen gekocht (heb zoals gezegd zelfs eerst navraag bij politie gedaan).

Papieren op zijn eigen naam kon hij niet voorleggen (uitleg was voor goedkopere verzekering).

Zou het niet het eerlijkste zijn dat de Vespa terug naar de feitelijke eigenaar gaat, in plaats van met mijn aankoopbewijs te gaan zwaaien? (eigenaar wilt mijn kosten vergoeden)

Link naar reactie

Ik zou toch het fijne willen weten achter dit verhaal, de verkoper misschien ook nog eens contacteren,en horen wat die te zeggen heeft,misschien had de oorspronkelijke eigenaar geld geleend en de vespa in onderpand gegeven ofzoiets enz. enz ge kunt er wel bijvertellen dat ge contact hebt gehad met de oorspronkelijke eigenaar.

Efkes afwachten, dat zou ik toch doen, moest blijken dat de oorspronkelijke eigenaar volledig recht in zijn schoenen staat kunt ge hem de vespa nog altijd terugbezorgen.

Wat dan ook het meest eerlijke is natuurlijk.

R...

Link naar reactie

Burgerlijk Wetboek:

Artikel 1599

De verkoop van eens anders zaak is nietig; hij kan grond tot schadevergoeding opleveren, wanneer de koper niet geweten heeft dat de zaak aan een ander toebehoorde.

Artikel 2279

Met betrekking tot roerende goederen geldt het bezit als titel.

Niettemin kan hij die een zaak verloren heeft of aan wie een zaak ontstolen is, gedurende drie jaren, te rekenen van de dag waarop het verlies of de diefstal heeft plaatsgehad, de zaak terugvorderen van degene in wiens handen hij ze vindt; behoudens het verhaal van de laatstgenoemde op degene van wie hij ze bekomen heeft.

Dit recht van terugvordering geldt evenwel niet voor biljetten van de Nationale Bank van België, noch voor biljetten uitgegeven krachtens de wet van 12 juni 1930, wanneer de bezitter te goeder trouw is.

Ik kan het niet laten hé!

Een Vespa is een roerend goed. Dus, als je te goeder trouw gekocht hebt ( is hier zeker het geval vermits je zelfs navraag deed bij de politie of de Vespa niet gestolen was), moet je het ding teruggeven aan de rechtmatige eigenaar, mits die je de prijs die je ervoor gegeven hebt terugbetaald en mits hij dat vraagt binnen de drie jaar vanaf het ogenblik dat hij buiten bezit gesteld werd (aan hem dat te bewijzen), op welke wijze dan ook. Na drie jaar is het ding gewoon echt wettelijk eigendom van de koper te goeder trouw, doch niets belet een eerlijk mens van dan toch nog het ding terug te verkopen aan de oorspronkelijke eigenaar mits vergoeding van al zijn kosten voor de aankoop.

Link naar reactie

ik heb vandaag een vehaal gehoord van iemand die voor jou gaan kijken is en die het boeltje om tal van redenen niet vertrouwde en hem gewoon, hoe goedkoop ook, heeft laten staan.

Ben je trouwens bij de verkoper geweest ? of ergens op een parking of zo ?

Link naar reactie

De verkoper is bij mij thuis langs geweest...

Ik heb wel zijn adres, maar ik denk niet dat dit klopt. wel heb ik zijn paspoortnummer.

En nee ik vertrouwde het zaakje ook niet helemaal. Ik denk in ieder geval dat de eigenaar gelukkig mag zijn dat ik hem gekocht heb, en ik contact met hem heb opgenomen, en hem niet direct gedemonteerd heb of dergelijke.

Gisteren is de eigenaar langs geweest, en we hebben alvast afgesproken dat we dit eerlijk gaan oplossen, zonder al te veel zever tussen ons.

Ik ga voor de minste problemen nog enkele dagen wachten, om het hele verhaal te posten. (totdat alles terug bij de juiste persoon is)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...