Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ongeval Gehad


CarlosVespino

Aanbevolen berichten

Hej iedereen, ik heb gisterenmiddag (zaterdag dus) een ongeluk gehad met mijn Vespa. Ik kwam net terug van scootermarket, hij was namelijk binnen geweest voor reparatie en ik vertrok daar, na te betalen.

- "Seg, Danny, merci hé man!"

- "Graag gedaan jonge, dada!"

Dus, ik vertrek, rustig. Ik moest het terug even gewoon worden om te rijden, want mijn 2 eerste koppelingen stonden korter afgesteld, soit, na 100 meter ging het terug perfect. Ik begon te rijden op de aarschotsesteenweg en aan het kruispunt stopte ik om een sigaretje te roken.

Na vijf minuten kroop ik terug op de Vespa en stak de baan over, op het fietspad, want ik mag daar niet op de weg rijden (70 baan).

Ik begon rustig te rijden op de ring van Lier, richting Carrefour en ik voelde een beetje trillingen onder mijn respectievelijk gat, ik dacht nog,

"baaaah, dat zal wel normaal zijn zekers?!"!

Voor ik het wist zwierde de achterkant van de wesp heen en weer, ik remde af om te stoppen (nu had ik dus wél door dat dit niet de normale gang van zaken was), maar de wesp ging onheroepelijk op zijn zijkant, daarna ben ik nog op een of andere manier overkop gegaan en iets van een 10 meter blijven schuiven. Het eerste wat ik echt nog weet van tijdens de val is dat ik dacht:

"alle chance hebkik nen helm op gast!"

Ik kwam dus tot stilstand, na een paar seconden en ettelijke meters te hebben geschoven en door een onverklaarbare zware adrenalinekick direct rechtgestaan en beginnen vloeken. Daarna heb ik direct mijn Vespa rechtgezet (omdat de naft er anders zou uitlopen?!, vreemde gedachten op zo'n moment...) en 20 meter verder mijn motorklepje zien liggen en gaan halen.

Toen ik terugkwam bij de Vespa zag ik dat er niet echt iets mankeerde aan mij en de wesp. Ik had enkel ENORM veel pijn aan m'n hoofd en pols, en de ACHTERBAND VAN MIJN WESP WAS VERDWENEN, voor de rest wat blikschade! Ondertussen was er al een vrouw gestopt, die ik eeuwig dankbaar zal zijn, en die heeft mijn vader dan voor mij gebeld. Ik kon even niet meer volgen en werd misselijk, kreeg het gevoel of ik ging flauwvallen en moest dringend gaan zitten.

Na een tijdje kwam m'n vader dan aan, die de assistance gebeld heeft. De hulpzame vrouw die dringend wegmoest (dat had ik gevraagd) is dan ook vertrokken. De mens van de assistance is dan gekomen, heeft de Vespa opgeladen en is met mijn vader naar m'n achterwiel gaan zoeken, tevergeefs... Ze hebben wel een paar rondellen en een bout gevonden, waaraan niets, ik herhaal NIETS mankeerde.

Ik ben er zelf nog zéér goed van afgekomen, ben naar het Elisabethgasthuis gebracht door mijn vader en daar een pinstiller gekregen en dan doorverwezen naar het Middelheim om platen te gaan pakken van mijn nek, hoofd en pols. Het was wel een heel leuk ritje in de ambulance, op 3 minuten van Antwerpen centrum naar Wilrijk :D!

Daar ben ik dan geholpen door, tot mijn verbazing, 2 bloedmooie dokteressen, die het voor mij echt wel gemakkelijker maakten!

Conclusie was dat ik een hersenschudding heb en een zwaar verzwikte pols, mijn vespa is nu bij de verzekeringen en er zal een expert langskomen. Het lijkt er op dat Danny, of zijn mechanieker een beetje teveel aan zijn hoofd had en mijn wiel is vergeten VAST te vijzen. Hij en ik hebben veel geluk dat ik er zo goed vanaf ben gekomen, voor hetzelfde geld lag ik onder een auto of camion, morsdood. Of was ik voor de rest van m'n leven verlamd.

Ik weet niet hoe het van hier uit zal gaan maar ik denk niet dat het hierbij zal blijven... Danny zal in elk geval mijn Vespa terug tip top in orde mogen maken!

Hoe tof en sympathiek hij ook is, dit kan echt niet door de beugel...

Ik heb foto's genomen, die zal ik straks of morgen posten.

Groeten,

Carlos.

Link naar reactie

Gelukkig kom je er redelijk goed van af ! Sterkte jongen.

Ik zou heel voorzichtig die danny van scootermarket inlichten over wat jou is overkomen. Losse wielmoeren ? Dit is wel heeeeel erg slordig. Het zou mij niet verbazen dat er meerdere personen bij scootermarket aan jouw vespa hebben gewerkt. Bij overnemen van elkaars werkzaamheden krijg je vaak dat het een en ander wordt vergeten. Wanneer ik zelf aan vitale onderdelen zoals wielmoeren stuurbouten en dat soort dingen werk zet ik wel eens een stip op de bout of moer waarmee de boel vast zit. Dit als teken dat alles is aangedraaid. Dat doen ze fabriek af ook. Vooral wanneeer je over langere periode aan een vespa werkt weet je soms niet meer wat nog moet worden aangedraaid.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Behoorlijk vies.

Heb ook nog gehad dat mijn achterwiel los zat (die grote moer op je eerste foto zat los).

Gelukkig had een van mijn vrienden die mee reed met zijn vespa dat opgemerkt.

Bij een boer gestopt en daar om zijn moersleutels gaan bedelen...

Nog een geluk dat er niet teveel schade aan jezelf is.

Link naar reactie

Met alle respect, MAAR: Je kan misschien eerst Danny zelf inlichten alvorens op een forum te schrijven dat Danny waarschijnlijk in gebreke is... Wat moet hij nu wel niet denken als hij dit hier leest ??? Indien je dit reeds deed, excuses voor mijn uitspatting.

Link naar reactie

Jurgen, we hebben reeds gebeld naar Danny, maar het was na 12 uur smiddags en dan pakte hij niet meer op (zaterdag). We hebben wel een voicemailbericht ingesproken en uitgelegd wat er gebeurd is. En het is helemaal niet mijn bedoeling om af te geven op Danny hoor, vergissen is menselijk, maar én dat wil ik nog eens benadrukken, het had evengoed anders met mij kunnen aflopen, en dat was minder leuk geweest vrees ik.

Link naar reactie

straf verhaal, amaai mijn ... hoop dat ik dit niet hoef mee te maken... als de fout idd bij Scootermarket ligt zullen ze dit in 't vervolg niet zo snel meer vergeten denk ik . In ieder geval, veel sterkte en laat je zeker niet ontmoedigen... grtz, Denis

Link naar reactie

@CarlosVespino:

Veel beterschap in elk geval.

Zoals 'Cascadeur' reeds heeft gemeld zijn wij een tijdje geleden dus ook tegen de grond gegaan. Van de val herinner ik me niet zoveel meer. We zijn achteraf nog doorgereden naar Frankrijk, wel met een lichte hersenschudding en een schouderblessure.

Laat je dus zeker niet afschrikken hoor...dat hebben wij ook niet gedaan.

Achterop zitten zal ik zo snel wel niet meer doen...en daarom rij ik nu zelf he...

Greets,

Kate

Link naar reactie

Het zou mij niets verbazen dat het wiel maar met één bout heeft vastgezeten. Ik kan mij niet voorstellen dat in één keer alle vier de bouten loskomen zonder een 'waarschuwing' vooraf. Dat verklaart mogelijk dat je maar één bout hebt gevonden. Die rondellen hebben onder die ene bout gezeten omdat het wiel nog eens los moest misschien voor verdere service bij scootermarket ? Afijn ik mag niet te veel speculeren hierover. Het best even afwachten wat het verhaal is van scootermarket.

Link naar reactie

Echt op gek te worden zo iets! Ik kan het mij al inbeelden, mega blij dat je je vespa terug hebt en dan rustig ritje naar huis en extra rustig genieten en dan *krak*. Hopelijk hou je er zelf niet te veel aan over zodat je niet je hele leven last hebt van bvb een stroeve nek ofzo. Cya

Link naar reactie

Hey Carlos, das nie goe man! In elk geval doe het even rustig aan, genezen en weer de scooter op! Beterschap!

Maandag zeker eerst even bellen met Danny. Voor zover ik hem ken zal hij hier ook niet goed van worden, denk ik!

@Bolderik: normaal werken er bij Scootermarket niet meerdere mensen mechanisch aan een scooter. Er wordt meestal ook eerst een testrit gedaan voor de scooter klaargezet wordt. Uiteraard kan het menselijke fout zijn, maar evengoed een niet te voorspellen materiaalfout.

Voor hier iets of iemand wordt afgeschoten zou ik toch willen pleiten om de informatie van Carlos af te wachten en niet te vervallen in allerhande wilde theorieën die uiteindelijk misschien niet eens ter zake zijn. Dank!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Jawadde, kan tellen... Gelukkig ben je er nog goed van af gekomen !

Zelf gisteren mijn vriendin op de spoed kunnen gaan halen na haar crash met haar scooter, dus ik kan het me voorstellen :(

Maar vanavond zat ze al op een p200 om te zien of dat iets voor haar zou zijn, dus niet opgeven ;)

Dodi

Link naar reactie

Van al dat kabaal enkele 100 meters van mijn deur ben ik zaterdag ochtend wel wakker geworden denk ik...

Nee, veel sterkte, en hopelijk komt alles snel in orde.

Men zegt altijd je hebt nog geluk gehad..., het kon erger; maar het kan altijd minder erg...

Link naar reactie

Iedereen maakt fouten, en sommige hebben al meer gevolgen dan andere.Scootermarket zal zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust zijn, en zijn waarschijnlijk ook wel verzekerd tegen zulke fouten.Uiteraard zal uw hospitlisatie en nazorg ten koste zijn van scootermarket, alsook de herstelling van uw vespa, dat is als zij in fout worden gesteld.Maar van de goede commentaren die scootermarket hier krijgt zullen zij al blij zijn dat hun klant het kan navertellen, en niet moeilijk gaan doen over het wel ongelukkige voorval.

Nog veel beterschap

Link naar reactie

Inderdaad Stany, maar zoals je op de foto kan zien zijn de studs waarop het wiel gemonteerd wordt volledig weg (afgebroken?). Ik zou toch nog even wachten om de conclusie te trekken dat het wiel niet goed vast zat. Het kan nog steeds een materiaal probleem zijn dat niet te voorzien is. Het blijft hoe dan ook een scooter op leeftijd.

Laat ons voorlopig met z'n allen zeer blij zijn dat Carlos er zo goed vanaf is gekomen, nog onder ons is en binnenkort terug samen met alle andere Vespisten kan genieten van z'n scooter. De rest zal zichzelf ter gelegener tijd wel uitwijzen en zonder twijfel, zoals je al zei, in orde komen.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...