Ga naar inhoud
Vespaforum.be

The Who


Pewe

Aanbevolen berichten

Dag vespisten,

Het optreden van THE WHO was legendarisch goed. Ongeloofelijke ambiance met de beste nummers. Ik kreeg kippenvel van de projectie van de fragmenten van Quadrophenia en de targets. Ongeloofelijk dat zij nog steeds een perfecte set neerzetten (wat niet te zeggen is van The Rolling Stones). Voor het geval dat Roger en Pete zouden meekijken (wat niet te verwachten is) proficiat, ik teken voor zo'n uitsraling op hun leeftijd. Ik voelde mij terug 16 jaar. Klasse.

Jammer voor diegene die het spektakel gemist hebben! Het lijkt wel dat zij met de jaren beter worden !!

Groeten

Pewe

Link naar reactie

Ben eigenlijk van een andere mening ivm dit concert. Het begon veelbelovend maar iedere keer dat het publiek in de swinging mood kwam werd het strakke ritme gebroken met een veel kalmer nummer of een ellenlange solo. The Who heeft genoeg hits om anderhalf uur door te gaan zonder omkijken en het publiek stapel te krijgen !

Wel een bonus voor hun "sympathiek" zijn. Het publiek werd meer maals bedankt voor hun komst en het doet deugd dat mannen die al zoveel hebben meegemaakt dat nog apprecieren. Leuke conversaties van Pete met het publiek, iets wat men bij Roger wel mist, hij is toch de voorman.

Spijtig dat de projecties veelal niets met The Who te maken hadden. Van degene uit Quadrophenia krijg je als scooterist en MOD-fanaat inderdaad kippevel maar die hiphopfragmenten en dergelijke deden mij meermaals de wenkbrauwen fronsen.

Misschien ben ik te kritisch en niet gewoon om naar zulke megaconcerten te gaan maar

ik blijf ontgoocheld van wat ik voorgeschoteld kreeg !

Mijn bescheiden mening natuurlijk !

Bart

Link naar reactie

Ja, Prince Coxson heeft ergens wel een punt. Na iedere nummer is het voor hen opnieuw op adem komen. Deze keer viel dit nog best mee. In Werchter was het veel erger, dan duurde het veel te lang voor het volgende nummer ingezet werd. Maar ja, ze hebben ook die energie niet meer als Arctic Monkeys om zonder om zien meteen naar de volgende versnelling te grijpen. Dit mag je ook niet meer van hen verwachten.

Inderdaad, kippevel van in 't begin, toen ze beelden van The Who in hun mod-periode toonden. Zeker toen al die Mod-scooters passeerden in het tweede nummer (Substitute). Maar voor de rest tijdens My Generation compleet verkeerde beelden. Tenzij ik het niet gesnapt heb. Die hiphoppers kwamen er niet bij te pas. Had liever beelden uit 60's gezien, dat is het misschien. Dat was inderdaad iets minder.

Wat wel opvalt: Paladino is een hele goeie bass-speler. Maar de solo van The Ox tijdens My Generation kan hij dus helemaal niet spelen. Nog steeds niet. Wat betekent dat The Ox toch wel een ferm onderschatte bass-speler geweest is.

Toch enorm genoten. Helemaal niet ontgoocheld, in tegendeel. Had minder verwacht omdat Werchter iets minder was. Toen ging ik gewoon voor hun juke-box, ene hit na de andere, niet om de prestatie op zich. Nu 10 keer sterker dan in Werchter. En wat hun energie betreft: ik wil er voor tekenen om op mijn pensioenleeftijd nog zo een prestatie te kunnen neerzetten. Hoedje af voor Pete en Roger. Het was gewoon mega en puur jeugdsentiment gisterenavond. Verdiende staande ovatie, een paar keer trouwens.

P.S. Van wie waren de GP200 en de SS180 die door een kettingslot in de echt verbonden waren?

Link naar reactie

@mod66

Ik deel jou mening en vond tevens dat er meer beelden uit de jaren '60 mochten gebruikt worden. De beelden tijdens "my generation" waren volgens mij een weerspiegeling van de verschillende genenraties en hun verschillende stijlen. Dit is mijn interpretatie ervan. De beelden hadden wel iets beter gekund maar chapeau voor het concert.

Dat Roger moest bijkomen na elk nummer is te verstaan. Hij zong telkens de longen uit zijn lijf. Mick Jagger had naast de set een zuurstofmasker staan om lucht bij te pompen. Dit om maar an te tonen dat dergelijke prestatie niet voor iedereen is weggelegd.

Trouwens Zak Starky , drummer (zoon van Ringo Starr) heeft een prachtige set neergezet ! Het is niet evident het niveau van Keith Moon door te trekken, wat gisteren meer dan gelukt is.

Ik was in elk geval volledig overtuigd en vond dat er weinig tot geen dieptepunten waren in het concert.

Ik ben en blijf een absolute fan (zeker na gisteren) !

Greetings

Link naar reactie

Nog dit : een superpluim voor de drummer. Jeugdige gast maar strak spelend, sec !

Wel grappig om vanop de zijkant meer te zien dan wanneer men in de zaal voor het podium zit. Zoals een roadie die het ganse optreden met een warmwaterkoker thee zette voor Roger en die tijdens de akoestische solo's van Pete Rogers stem probeerde wat "op te lappen" dmv thee, spray, ...

Maar inderdaad, ik hoop op die leeftijd nog dezelfde energie te bezitten als zij !

Bart

Link naar reactie

ik heb in ieder geval genoten, de beelden heb ik gelate voor watze zijn, de muziek komt op de eerste plaats. De mannen stonden duidelijk met plezier op het podium, iets wat van vele nieuwe "sterren" niet gezegd kan worden. Het feit dat ze veel minder perfect zijn dan vroeger (drank maakt meer kapot dan je lief is) beseffen ze maar al te goed. Vandaar waarschijnlijk de nodige dosis zelfrelativering die in Werchter nog meer naar boven kwam dan gisteren. Net die zelfrelativering en enthousiasme maken ze voor mij top.

rock en roll baby

Link naar reactie

hier een Nederlandse web log die ik al een tijdje volg van "THE WHO "

veel plezier er mee

http://whonederland.web-log.nl/whoneder ... 8_jun.html

ik zelf heb 4 of 5 keer het kippenvel moment mogen beleven vooral bij het inzetten van bepaalde nrs

ik ben ook nog eens gaan kijken om de DVD en de CD van gisteren avond te bestellen in amerika de prijzen vallen nogal mee 50US $ met versturen bij voor de twee

ze zijn te vinden op

http://www.themusic.com/search.cfm?enco ... ncore_list

grtz sidvespa

Link naar reactie

ik sluit me aan bij de rest :

- goed concert, drummer uitmuntend.

- De Loto-Arena is trouwens een heel goede zaal geworden, blij dat ze het verzet hebben!

- Ik vond ook Werchter een apartere sfeer hebben, maar dat komt waarschijnlijk vooral door dat je dan niet op een stoel zit, maar met je voeten in het zand tussen een hoop opeen gepakte fans.

Diegenen die dit links lieten liggen, hadden in ieder geval ongelijk. De kans dat je ze nog eens in je achtertuin te zien krijgt is volgens mij zeer klein.

Link naar reactie

Heb mij tijdens het concert veel afgevraagd wie als eerste de rondvliegende micro

van Roger tegen zijn appel ging krijgen. Bijna een volleerde cowboy met lasso !

Heb even de link van Sidvespa (Whonederland) geraadpleegd. Daarop schrijft een concertganger dat hij niet zoveel kon zien op het podium maar het hele gebeuren daarentegen goed kon volgen op de verschillende schermen. Was ik op hetzelfde concert ?

Bart

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...