Ga naar inhoud
Vespaforum.be

maybe...


Jovo

Aanbevolen berichten

Yo vespagisten, vespenaren, vespisten of hoe ge het wilt noemen...

Het lijkt er stillaan op dat we 'misschien' de oorzaak van het niet willen starten van pk50 gevonden hebben...

Om e.e.a. te kunnen verhelpen hebben we wel een aantal kleine onderdelen nodig, nl. keerring (bourage) en lagers voor op de krukas.

Omdat we met veel interesse op dit forum hebben kunne vaststellen dat zondag a.s. de scooterbeurs plaatsvindt, graag even volgend vraagje...

Zijn ook deze onderdelen daar verkrijgbaar ?? Of moeten we ons wenden tot de scootershops met de daarbijhorende verzendingskosten...

greetz.

Jovo.

PS. Joost, binnenkort bezorg ik uw testcarbu's terug... Probleem lag dus blijkbaar niet daaraan... niettemin thanx !!!!

Link naar reactie

Scootermarket van Antwerpen (Koningshooikt bij Lier eigenlijk) zal daar staan met een stand, waarschijnlijk zullen zij je wel kunnen helpen, maar voor de zekerheid zou ik ze bellen en vragen of ze de onderdelen die je nodig hebt willen meenemen en voor jou aan de kant houden.

Link naar reactie

Waarom denk je dat het aan de borages ligt ?

Is de blok al open ?

Die carbu's mag je anders ook afgeven op de stand van de Speedboys of Vespa Club Antwerpen. Ikzelf kan helaas niet komen, maar als je daar afgeeft, komen ze wel terecht.

Joost

Link naar reactie

Joost,

Als ge 3 keer uw versnellingsboite-olie vervangt en telkens opnieuw ruikt deze naar benzine nadat ge een paar keer hebt getracht om via kickstart op te starten dan moogt ge volgens m'n mekanieker er al bijna zeker van zijn dat de keerring lekt. Hij zou niet weten waar dat anders aan kan liggen.

Trouwens als ge u nog herinnert heeft men na vervanging van de segmenten er ongeveer 5 minuten mee kunnen rijden. Doordat deze keerringen bijna 20 jaar droog hebben gestaan (door stilstand) zullen deze hoogstwaarschijnlijk tijdens dit ritje stuk gegaan zijn;

Vervolgens wordt door deze lek valse lucht in de cilinder aangezogen...en krijg je hem dus niet opgestart.

Allée 'k zeg moar wa menne mekanieker me verteld hé...

Ikzelf weet ondertussen al dat er 2 wielen onder m'n vespaake staan...dus...

Blokje gaat deze week nog open...

greetz

Jovo

Link naar reactie

Ga het zeker tegen m'n mekanieker zeggen, scooterboy.

Niettemin wil hij van de gelegenheid gebruik maken om heel het blokje eronderuit te halen en open te maken. Wil immers alle keerringen, lagers en andere kleine onderdelen vervangen...

Hij zegt dat ik ondertussen de buitenzijde van het motortje mag opkuisen. Daarom volgende vraag... heeft iemand daar goeie adviezen/ideeen over ?

Heb immers gehoord dat er tegenwoordig vloeibare reinigingsproducten bestaan die geoxideerde aluminium oppervlakken heel eenvoudig reinigen en als nieuw laten blinken...

Een gehoord product is Shell bikecleaner. Ook sterke aluminium velgenreiniger zou perfecte resultaten opleveren.

Zoals gewoonlijk worden alle adviezen van vespa-specialisten zoals jullie steeds uitermate geappricieerd.

greetz

Jovo

Link naar reactie

je kan hiervoor carbutor-reiniger gebruiken (ik gebruik die van Castrol), werkt ook prima als vuil-verwijderaar.

wordt verkocht in spuitbussen, gewoon op motorblok spuiten, even laten inwerken en aflopen, afwrijven, en opnieuw tot de boel proper is.

je motorblok stomen is nog beter (scooterboy weet hier meer over), maar iets omslachtiger.

Link naar reactie

Geef toe beste vriend dat die blokjes er een beetje ziekelijk klinisch rein uitzien. Zo proper dat ik er niet zonder handschoenen aan durf te beginnen

ziekelijk.JPG

Tot zondag

René

Bericht bewerkt (02.03.2005 | 16:08)

Link naar reactie

Wa is da? Oe doe de da?

Als ik ze nog maar den helft zo proper krijg dan ben ik ik al dik tevreden.

Echt knap werk guys!!!

René, je verteld er wel niet bij hoe jij ze in deze staat hebt gebracht...

Ben daarin ook wel geïnteresseerd.

Of valt dit onder beroepsgeheim.

Trouwens vooral de cilinder is ziet er prachtig uit...

Bij mij is dat één hoopje roest...

Jovo

Link naar reactie

Op mijn foto twee 150 ccm motoren die nog in de groeifase zitten, een GL en een PX. Het oog wil ook wat daarom mag parelstralen aan 25€ per blok geen probleem zijn. Nog een nieuwe cilinder, lagers en dichtingen en zij zullen hun weg wel vinden.

Het is de eerste keer dat ik iets liet parelstralen. Het resultaat mag gerust op tafel staan om uit te eten.

Alex, ik wist niet dat jouw laagje zilververf zulk mooi resultaat gaf.

Tot zondag. Ik ga op zoek naar een bagagedrager voor de Rally.

René

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...