Jovo Geplaatst: 1 maart 2005 Delen Geplaatst: 1 maart 2005 Yo vespagisten, vespenaren, vespisten of hoe ge het wilt noemen... Het lijkt er stillaan op dat we 'misschien' de oorzaak van het niet willen starten van pk50 gevonden hebben... Om e.e.a. te kunnen verhelpen hebben we wel een aantal kleine onderdelen nodig, nl. keerring (bourage) en lagers voor op de krukas. Omdat we met veel interesse op dit forum hebben kunne vaststellen dat zondag a.s. de scooterbeurs plaatsvindt, graag even volgend vraagje... Zijn ook deze onderdelen daar verkrijgbaar ?? Of moeten we ons wenden tot de scootershops met de daarbijhorende verzendingskosten... greetz. Jovo. PS. Joost, binnenkort bezorg ik uw testcarbu's terug... Probleem lag dus blijkbaar niet daaraan... niettemin thanx !!!! Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 1 maart 2005 Delen Geplaatst: 1 maart 2005 Scootermarket van Antwerpen (Koningshooikt bij Lier eigenlijk) zal daar staan met een stand, waarschijnlijk zullen zij je wel kunnen helpen, maar voor de zekerheid zou ik ze bellen en vragen of ze de onderdelen die je nodig hebt willen meenemen en voor jou aan de kant houden. Link naar reactie
josse Geplaatst: 1 maart 2005 Delen Geplaatst: 1 maart 2005 Waarom denk je dat het aan de borages ligt ? Is de blok al open ? Die carbu's mag je anders ook afgeven op de stand van de Speedboys of Vespa Club Antwerpen. Ikzelf kan helaas niet komen, maar als je daar afgeeft, komen ze wel terecht. Joost Link naar reactie
Jovo Geplaatst: 1 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2005 Joost, Als ge 3 keer uw versnellingsboite-olie vervangt en telkens opnieuw ruikt deze naar benzine nadat ge een paar keer hebt getracht om via kickstart op te starten dan moogt ge volgens m'n mekanieker er al bijna zeker van zijn dat de keerring lekt. Hij zou niet weten waar dat anders aan kan liggen. Trouwens als ge u nog herinnert heeft men na vervanging van de segmenten er ongeveer 5 minuten mee kunnen rijden. Doordat deze keerringen bijna 20 jaar droog hebben gestaan (door stilstand) zullen deze hoogstwaarschijnlijk tijdens dit ritje stuk gegaan zijn; Vervolgens wordt door deze lek valse lucht in de cilinder aangezogen...en krijg je hem dus niet opgestart. Allée 'k zeg moar wa menne mekanieker me verteld hé... Ikzelf weet ondertussen al dat er 2 wielen onder m'n vespaake staan...dus... Blokje gaat deze week nog open... greetz Jovo Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 1 maart 2005 Delen Geplaatst: 1 maart 2005 Als 't Uw mechanieker het zegt... .. begint eerst eens met de oliekering aan je vliegwielkant te vernieuwen.Daarvoor moet je blok nie open je motor moet er zelfs nie uit! Deze oliekeringen zijn overal verkrijgbaar! Bericht bewerkt (01.03.2005 | 17:58) Link naar reactie
Jovo Geplaatst: 2 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2005 Ga het zeker tegen m'n mekanieker zeggen, scooterboy. Niettemin wil hij van de gelegenheid gebruik maken om heel het blokje eronderuit te halen en open te maken. Wil immers alle keerringen, lagers en andere kleine onderdelen vervangen... Hij zegt dat ik ondertussen de buitenzijde van het motortje mag opkuisen. Daarom volgende vraag... heeft iemand daar goeie adviezen/ideeen over ? Heb immers gehoord dat er tegenwoordig vloeibare reinigingsproducten bestaan die geoxideerde aluminium oppervlakken heel eenvoudig reinigen en als nieuw laten blinken... Een gehoord product is Shell bikecleaner. Ook sterke aluminium velgenreiniger zou perfecte resultaten opleveren. Zoals gewoonlijk worden alle adviezen van vespa-specialisten zoals jullie steeds uitermate geappricieerd. greetz Jovo Link naar reactie
pascal Geplaatst: 2 maart 2005 Delen Geplaatst: 2 maart 2005 je kan hiervoor carbutor-reiniger gebruiken (ik gebruik die van Castrol), werkt ook prima als vuil-verwijderaar. wordt verkocht in spuitbussen, gewoon op motorblok spuiten, even laten inwerken en aflopen, afwrijven, en opnieuw tot de boel proper is. je motorblok stomen is nog beter (scooterboy weet hier meer over), maar iets omslachtiger. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 2 maart 2005 Delen Geplaatst: 2 maart 2005 En als je wa geld over hebt in je budget, laat de boel parelstralen (NIET zandstralen) en je motor is zoals nieuw... Link naar reactie
René Geplaatst: 2 maart 2005 Delen Geplaatst: 2 maart 2005 Geef toe beste vriend dat die blokjes er een beetje ziekelijk klinisch rein uitzien. Zo proper dat ik er niet zonder handschoenen aan durf te beginnen Tot zondag René Bericht bewerkt (02.03.2005 | 16:08) Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 2 maart 2005 Delen Geplaatst: 2 maart 2005 Of na het reinigen en ontvetten een laagje zilverkleurige verf... Een 125cc Een 200cc Link naar reactie
Jovo Geplaatst: 3 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2005 Wa is da? Oe doe de da? Als ik ze nog maar den helft zo proper krijg dan ben ik ik al dik tevreden. Echt knap werk guys!!! René, je verteld er wel niet bij hoe jij ze in deze staat hebt gebracht... Ben daarin ook wel geïnteresseerd. Of valt dit onder beroepsgeheim. Trouwens vooral de cilinder is ziet er prachtig uit... Bij mij is dat één hoopje roest... Jovo Link naar reactie
René Geplaatst: 3 maart 2005 Delen Geplaatst: 3 maart 2005 Op mijn foto twee 150 ccm motoren die nog in de groeifase zitten, een GL en een PX. Het oog wil ook wat daarom mag parelstralen aan 25€ per blok geen probleem zijn. Nog een nieuwe cilinder, lagers en dichtingen en zij zullen hun weg wel vinden. Het is de eerste keer dat ik iets liet parelstralen. Het resultaat mag gerust op tafel staan om uit te eten. Alex, ik wist niet dat jouw laagje zilververf zulk mooi resultaat gaf. Tot zondag. Ik ga op zoek naar een bagagedrager voor de Rally. René Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 3 maart 2005 Delen Geplaatst: 3 maart 2005 Die cilinder is gewoon een nieuwe alu Pinasco cilinder. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 3 maart 2005 Delen Geplaatst: 3 maart 2005 Ik zal em meebrengen, René... Link naar reactie
René Geplaatst: 3 maart 2005 Delen Geplaatst: 3 maart 2005 Tom, als je dat bagagerekje meebrengt voor mij ben je aardig op weg om mijn alllllllerbeste vriend te worden. René Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 3 maart 2005 Delen Geplaatst: 3 maart 2005 Is em nie vriendelijk als em iet nodig eeft... ;-) Link naar reactie
Jovo Geplaatst: 4 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2005 'k heb zojuist ook eens geprobeerd om vriendelijk m'n vrouw te overtuigen om de motorblok van m'n vespa in mij plaats te reinigen... Sjonge... 'k had beter gezwegen... Misschien dat er hier wel kandidaten zijn ? Jovo Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 4 maart 2005 Delen Geplaatst: 4 maart 2005 als je hem gaat opengooien gewoon met de hogedruk erop of anders eerst open gooien en dan in de vaatwasser (niet mijn tip maar wel van iemand anders hier in een van zijn vorige posts ) grts sidvespa Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.