Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vakantie met de vespa


roadrunner

Aanbevolen berichten

Wij willen deze zomer met de vespa op vakantie gaan naar Normandië en Bretagne. Zijn er vespisten die dit reeds gedaan hebben?

Wat is jullie ervaring met zo'n vakanties? Hoeveel km doe je zo per dag of op 14dagen? Zouden we best elke dag een stukje rijden (we willen overnachten in chambres d'hôtes.) of rijden we best om de paar dagen een langer stuk en slapen we enkele dagen op dezelfde plaats om dan toertjes in de buurt te maken.

Dus ... we weten het eigenlijk niet goed hoe we dit best aanpakken. Graag even jullie ervaring.

Rij ze nog en tot ...?

Ann

Link naar reactie

roadrunner, ikzelf ben reeds meermaals met de vespa op vakantie geweest varierende van 1 weekend tot 1.5 maanden. Ik zal volgende kroegavond antwoorden op al uw vragen ;-)

Link naar reactie

wij vertrekken morgen nar daar het is de bedoeling om de eerste dag 350 km te doen en dan overnachten en dag 2 terug 350km,en dan gaan we een dag of 4 terplaatse blijven. ik zal vermelden hoe het is geweest, maar ik heb er al zin in .

Link naar reactie

Have fun!

Je moet zeker de wandeling in de baai van Mont St Michel doen. Tussen de tijen door en het water komt daar echt met een onwaarschijnlijke snelheid op. Wel absoluut mét gids, want het is gevaarlijk en jaarlijks moeten ze een hoop mensen uit het water plukken.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
wij vertrekken morgen nar daar het is de bedoeling om de eerste dag 350 km te doen en dan overnachten en dag 2 terug 350km,en dan gaan we een dag of 4 terplaatse blijven. ik zal vermelden hoe het is geweest, maar ik heb er al zin in .

@ Tubeke, heel veel plezier ginder. We hebben het inderdaad al met de auto gedaan en het is echt aan te raden. We horen het graag hoe het geweest is. Drive safe!!

@ Geert, kan je op één van je nachtelijke gesprekken met mijne Fox het hier eens verder over hebben. Kroegenavond is nog zooo ver weg en dan hebben we al een idee.

@ Ves'pazzi, wanneer gaan jullie? De oesters en zeevruchtenschotels is één van de redenen waarom we terug gaan. En het landschap natuurlijk! Gewoon indrukwekkend!

Thanks voor reacties

Ann

Link naar reactie

Cancale is inderdaar zeer de moeite. Gezellige restaurantjes aan de baai, heerlijke oesters, goeie sfeer... Maar dat geldt eigenlijk voor heel Normandie he. Honfleur, Trouville, Deauville, Mont St Michel, enz..

Tis er gewoonweg prachtig!

Alleen al voor de heerlijke zeevruchten, de Calvados én de Pommeau zou ik al terug gaan.

Geniet van jullie trip!

Link naar reactie

@ Roadrunner & TheFox

Ik zal jullie vant weekend op de dutchlionsmeeting volledig verslag uitbrengen waar je allemaal rekening mee moet houden als je op reis vertrekt met de vespa. Ik heb hier zelf al wat ervaring mee en het is best te doen hoor! Cu soon

Ciao

Link naar reactie

IK en Kristel gaan van de zomer ook die richting uit en komen dan terug langs de kust om dan zo in Thollen op de meeting te eindigen

Link naar reactie

@Quick: dan vermoed ik dat wij in dezelfde periode zitten, ons laatste weekend is ook Tholen...

Alleen passeren wij nog langs thuis om tent en toestanden op te halen. Normandië en Bretagne doen we in chambres d'hotes en af en toe, indien nodig, een hotelletje. Kwestie van toch nog een beetje luxe te hebben. Jaja, kweetet, salon-vespisten! :-D

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

PX125 te mager

Wij zijn net terug van een weekendje in de Eifel streek (Duitsland)

De bedoeling is dat we regelmatig de wespjes eens een nieuwe streek laten verkennen, maar helaas hebben we moeten ondervinden dat tijdens de ritten in de nogal bergachtige streek de wespjes het nogal zwaar te verduren krijgen.

Maw er moet regelmatig teruggeschakeld worden, niet tegenstaandje dat het genieten blijft.

(De kids rijden ook wel mee maar we hadden msschn toch beter voor de 150 gegaan ipv de PX125)

Wat is jullie ondervinding en welke streken zijn zeker de moeite om eens te verkennen met de Vespa ?

aanhangwagen2.jpg

Link naar reactie

Ik ga deze zomer met mijn beste vriend 3 weken op reis in italië & kroatie, met de vespa. We vertrekken vanuit de Franse alpen, en naargelang we goed of slecht vorderen passen we ons traject aan. We nemen een tentje mee, en een hoop werkgrief :-)

Voor de rest is een grote verassing :-)

We proberen ons uiteraard zo goed mogelijk voor te bereiden. Het wordt in elk geval genieten!

Link naar reactie

Ik zou ook eerder zoals BNW de vespa meenemen op reis maar heb nog enkele vragen ivm het transport:

- beschadig je de vespa niet dmv die spanriemen?

- waar vastmaken?

- waar aanhangwagen gekocht of zelf op maat gemaakt?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...