Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vakantie met de vespa


roadrunner

Aanbevolen berichten

Om onze eerste vakantie naar frankrijk met de wesp voor te bereiden had ik eigenlijk nog een aantal vragen:

1.Wat is eigenlijk het standaard materiaal & onderdelen dat je moet meenemen op vakantie? Dit voor een px125...

2.Stel we hebben pech, wat doen we: bellen we de lokale vespa-boer en lossen we dit zo op? Of is het beter om een reisverzekering of touring wegenhulp te hebben...

3.Ikzelf ben geen fan van bagagedragers: is een bagagedrager voor vooraan makkelijk te monteren & demonteren? Welke modellen zijn hier van toepassing...

thx. B

Link naar reactie

@B-MAN: Ik heb binnenkort een "beginners inleiding weekend" in "the fine art of travelling with a Vespa".

Achteraf zet ik een lijstje van de belangrijkste punten die mij verteld worden in deze thread.

Wat ik nu al kan zeggen is dat wij gaan proberen bij TW om onze Vespa's mee onder die verzekering te krijgen. Als ik mij niet vergis kan ik bij onze verzekering een tweede wagen bijzetten, dus waarom geen Vespa. Keep you posted!

Een bagagedrager vooraan is absolute luxe en is ge(de)monteerd in enkele luttele minuten.

Ik ben ook nog bezig om een bagagekarretje te ontwikkelen en te maken. Hopelijk komt dat in orde voor ons verlof. Dat maakt het allemaal net iets handiger als je twee weken onderweg bent. Ook daar, keep you posted!

Ik dacht dat er ergens al ooit een topic was over een basis lijstje van gereedschap en onderdelen om bij te hebben, even zoekfunctie gebruiken.

Ondertussen kan je hier ook al eens kijken, er staat een mooi lijstje in van Speedracer: http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=88817

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

@Jelle

> beschadig je de vespa niet dmv die spanriemen?

Neen geen enkel probleem (goed in zijn veren trekken, dan beweegt hij geen millimeter)

> waar vastmaken?

zie foto's

front.jpg

back.jpg

back2.jpg

site.jpg

> waar aanhangwagen gekocht of zelf op maat gemaakt?

aanhangwagen in Genk gekocht en laten aanpassen voor de Vespa's (zie foto)

(is een aanhangwagen voor moto's maar niet voorzien op de kleine wielen van de vespa)

wiel.jpg

Dit was onze eerste rit en de aanhangwagen heeft ze goed doorstaan ;-)

Naar de toekomst toe zullen we zeker nog verdere reisjes plannen.

@ alle vespisten : Hebben jullie eventueel uitgestippelde route's met roadbook ofzo ?

(btw onze eerste trip was in de Eifelstreek en zo'n 165km vanuit Genk)

Link naar reactie

@fox: thx 4 de info. Laat zeker je bevindingen hier weten na je "beginners inleiding weekend". Ik ben ook zeker geïnterresseerd in enkele tips over het "hoe-geraak-ik-smorgens-uit-mijn-tent-en-fris-de-vespa-op-na-een-ontzettend-zware-nacht" syndroom. Daar ga ik zeker last van hebben...

Ook zal ik eens informeren bij touring wat dat allemaal kost...

Dan over het bagerekje. Als ik het goed voor heb "hangt" hij aan 't schild en word vastgemaakt opzij?

Zoals op deze foto?

media%5Ceditori%5Ctemp%5CSte%5CImmagini%5CFoto%20vespa%20DOC%20Selezione%5CPX%20200%201983%20B.jpg

Ik wou deze bestellen : linkje. Zitten hier dan alle stukken bij zoals die lange bouten en de plastiek doppen om 't schild te beschermen?

Dit is trouwens de site waar ik die foto vond. Er staan een paar yummie-scooters op.

linkje

Link naar reactie
Ik ben ook zeker geïnterresseerd in enkele tips over het "hoe-geraak-ik-smorgens-uit-mijn-tent-en-fris-de-vespa-op-na-een-ontzettend-zware-nacht" syndroom. Daar ga ik zeker last van hebben...

Tip: gewoon blijven liggen en room-service bellen voor een pintje!

Link naar reactie

Wel, Erix gaat ons alles vertellen op het Dutchlions weekend en ik heb met Geertvespa al een paar sessies gepland op de kroegavond. Verder zal ik ook de tips van Speedracer verwerken. Ik denk dat we daarmee al een heel mooie check- en worklist kunnen maken. Verder, wat betreft het goeie leven, zal ik een paar van mijn favorieten wereldkundig maken. Come and see next time!

Groeten,

Peter.

PS: Carlos, volgens mij moet je je vrienden beter kiezen als ik dat lijstje zie, denk ik... :-D

Link naar reactie
@B-MAN: Wat ik nu al kan zeggen is dat wij gaan proberen bij TW om onze Vespa's mee onder die verzekering te krijgen.

Groeten,

Peter.

Ik heb mijn LX 125 gekocht bij Smout in Boechout, daarbij een % reductie gekregen en bovenop een jaar lidmaatschap TW. Of dit lidmaatschap ook in het buitenland geldig is weet ik niet, voorlopig blijf ik in eigen streek.

Link naar reactie

Een voorbagagerek ziet er mij inderdaad wel noodzakelijk uit, als je met de vespa wilt rondtrekken.

Maar hier zie ik me toch niet dagelijks met rondrijden.

Is er niemand die het zijne verhuurd als ik eens een tocht wil doen :-D

Link naar reactie
  • 3 weken later...
We gaan naar de Mont ST Michel, helemaal gepakt met vrouwen achterop. Het zal soms wel hard zijn, vooral dan aan het zitvlak, but who cares. Ik kijk er zeker naar uit!

See You

En hoe is het geweest? Ben nog altijd benieuwd naar jullie reisverslag.

Ciao

Ann

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Zoals het er ondertussen voorlopig naar uit ziet zal de maand juli alleen maar onstabiel regenweer geven. We hebben nog tijd tot 13 juli of zo om dit aan te zien en te beslissen.

However, in geval het weer zo blijft hebben we geen zin om 2 weken elke dag met de scooter in de regen te rijden. So...

Plan B

Ik ga in elk geval al op zoek naar een trailertje om twee Vespa's op te zetten. Das nooit verloren. Bedoeling, Vespa's op de trailer en Roadrunner en The Fox go South!!! :-D

Wij dachten Provence of Zuid-Italië. Twee keer een ander charmant hotelletje met ontbijt en telkens van daaruit de buurt onveilig maken met de wespen. Mooie omgeving en landschap, 't één en 't ander aan bezienswaardigheden, lekker eten en vooral leuke trips.

Heeft er iemand ervaring in een bepaalde streek die hij/zij ons kan aanraden?

Elke suggestie is welkom. Bedankt op voorhand!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Peter,

Provence is natuurlijk mega-druk (en duur)en Zuid_Italie is redelijk ver. Vorig jaar in de Périgord - Dordogne geweest(niet met vespa helaas) Een aanrader, makkelijk in 1 dag te bereiken, veel kleine authentieke dorpen (Bastides), behoorlijk wat te zien (o.a. grotten van Lascaut)en... veel kleine kronkelbaantjes. Zuiderse sfeer, lekker eten (canard, foie gras enz.). Gelogeerd bij " Belgen in het buitenland" (zie boekje met adressen te koop in iedere boekhandel) Wij logeerden in " Au Marchay" in Noyals et Clottes. Schitterende keuken, aanrader

Walter

Link naar reactie

Voor mij is vakantie met Vesp ==> bergen, bergen en nog eens bergen. Hoe hoger hoe beter. Ik raad het hooggebergte weliswaar niet aan voor 125cc.

Vesp volgepakt volle gaz de bergen op en af ==> de max

a>".

Link naar reactie

Dromen van een trip met de Vespa is prachtig maar met dit weer niet realistisch.

Ik denk als je niet naar de zon vliegt één droge dag hier in de omtrek ook leuk is.

Op 200 km ligt een andere wereld, de baai van de Somme. Saint Valery , Le Crotoy, Cayeux-sur-Mer. Le Hourdel bij vloed en de vissersbootjes door een nauw kanaaltje naar de havens spoelen. Prachtig, de zon moet er wel bij zijn

Wat ver voor de scooter maar met de auto best te doen.

René

En groeien dat dat het gras doet in Oostende!

Link naar reactie

@Dircobilly: je hebt een img en twee haken teveel staan.

dsc01613xi8.th.jpg

@Bialetti: helemaal eens met je! Je bent alleen de truffels nog vergeten. dit zijn plekken waar wij met de wagen ook geregeld naartoe gaan. Ik vrees alleen dat we voor beter weer iets dieper moeten gaan. En het mag ook 2 dagen rijden zijn.

@René: ook weer helemaal eens met je! Je begrijpt dat voor ons de aanwezigheid van de zee inderdaad een belangrijk gegeven is. Weliswaar het liefst zonder strand. We hebben de hele kust vanaf Le Crotoy tot diep in Bretagne over twee jaar met de wagen gedaan. Daarom dat het ons fantastisch leek dit opnieuw met de Vespa te doen. Dit jaar geen boot, maar komen we toch in de leuke haventjes. Alleen het weer ziet er niet uit. Dus leek zuid-italië ons wel een optie als plan B.

Veel plezier met de grasmaaier!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

@ Fox

Moeten wij nu niet nog eens afspreken om één en ander te bespreken over de reis op de vespa en alle benodigdheden? In rotterdam is daar niet veel van gekomen hé? Laat maar weten wanneer je kan (dit weekend is het wel King of the Hill)

Link naar reactie

@THEFOX : Sorry, eerste stapjes op een forum. Foute interpretatie van info gegeven door Kim.

Als ik het goed begrijp [img+link]

Nu we toch bezig zijn en je misschien even tijd wil maken voor nen bleu, hoe zet je foto's in groter formaat op dit forum?

Thnx

Dirk

Link naar reactie

@dircobilly: hier%20de%20link%20naar%20je%20foto

Je moet je foto groter maken in Photoshop of ACDSee enz... Alleen vermoed ik dat dit de originele grootte van je foto is. Gsm of zo? In dat geval moet je in de instellingen van je gsm of fotoapparaat de aanpassing maken. Let wel op, grotere bestanden en minder opslagcapaciteit. Het is geen goed idee om een foto te vergroten groter dan z'n originele grootte, de kwaliteit gaat dan snel achteruit.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
@Erix: Graag! You're welcome wanneer het je past, wij zorgen voor eten en drinken?

Groeten,

Peter.

Nu woensdagavond? Vanaf 17u30 vertrekken in Antwerpen...

Weet waar je aan begint hé als je voor eten gaat zorgen want ik ben ne moeilijke hé ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...