Ga naar inhoud
Vespaforum.be

rally 180 of GS 160 Mk2.... welke zou jij verkiezen...


tattooderek

Aanbevolen berichten

Rally 200, is qua uitzicht hetzelfde als de 180 op de kleur na, maar alle motoronderdelen zijn courant te vinden en goedkoper in geval van problemen, en als je ooit beslist om er 'iets' mee te doen, zijn er kits van alle grote merken, alle uitlaten passen (niet onbelangrijk, want 'alle' uitlaten roesten van je scooter na verloop van tijd), ...

Link naar reactie

Ik dacht eerst een rally aan te kopen maar het stuur en de kilometerteller konden mij niet bekoren, heb dan gekozen voor een 180ss en heb er nog geen moment spijt van gehad (ondanks die vastloper). De rally en de ss hebben trouwens bijna hetzelfde uitzicht (buiten het bovengenoemde onderdelen).

Volgens mij moet je de keuze maken volgens je noden (dagelijks werkverkeer, veel korte of grotere afstanden, stadsverkeer,... en voor de rest neem die welke je het mooiste vind. Groetjes, nero

Link naar reactie

@Nero : meestal heb je wel niet de luxe om te kunnen kiezen tss een SS180 en een Rally ;-)

@Tattooderek : ga voor die GS160, rijdt heel leuk en zo storingsgevoelig zijn die nu ook weer niet. Ook jij zit in een luxepositie, want zowel de GS als de Rally zijn gewilde machientjes.

@T5scooterboy : milieuvriendelijker...man man, waar gaat dat naartoe !?

Link naar reactie

Heb zelf een GS... Heb ook getwijfeld om een Rally te kopen (in oranje vind ik hem gewoon fantastisch...).

Meer power, idd nog zeldzamer (maar daar doe je het nie voor), 2% mengsel (mijn redelijk groen geweten), normaal gezien iets minder prijzig, normaal gezien gemakkelijker om aan wisselstukken te geraken(zeker niet onbelangrijk!) en last but not least: ikzelf heb er nog geen zien rijden!!!

Ik voel me echt telkens weer schuldig wanneer ik da 5% mengsel in die tank doe (van de Gs dus)... echt waar... Maar nu ik er één heb, besef ik echt wel waarom het in de sixties DE vespa was die je moest hebben (wat een verschil met m'n VNB!!)

Maar nogmaals, de Rally vind ik SUPER... alleen heb ik er zelf nog geen gezien, laat staan mee gereden...

WACHT EENS EVEN!!! Dat is het!!! Testritten organiseren!!! Dan kom je er wel uit!!! De twee gewoon naasteen zetten en vergelijken...

Groeten

Link naar reactie

aangezien het rijden op dit moment telt (naar meetings) ipv de looks kies ik voor de rally. PX200 blok eronder met malossi kit. Origineel blokje op het schap om hem later terug origineel te maken.

Om bij te houden en af te toe een ritje: de GS

Link naar reactie

Rally 180!!! Rapper, comfortabeler, minstens even zeldzaam en naar mijn gevoel mooier (maarja ik heb er zelf een in opbouw dus mijn mening is misschien niet zooo objectief)

Ik vind een GS persoonlijk toch niet zo speciaal.

Link naar reactie
@T5scooterboy : milieuvriendelijker...man man, waar gaat dat naartoe !?

Het was ook met een knipoog om even duidelijk te maken hoe belachelijk zulke opmerkingen zijn bij de 2-takt Vespa's. En dan komt er nog iemand die het serieus meent ook. Moet niet gekker worden...

Is natuurlijk wel een extra kostenpost voor jezelf als je 2,5 a 3 keer zoveel olie bij je naft moet doen. De olie gaat hard dan. Maarja daar ben ik dan ook Hollander voor ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...