Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Voorbeeld van top-restauratie uit curry-land


josse

Aanbevolen berichten

@ anton...

Nu we de kans krijgen, zijn het curryscooters of niet ?

Of zoals ik ook denk een mix van beiden ?

Je heb een kans om eerlijk te zijn he =D, hoe dan ook we komen er toch eens achter hoor ...

PS als je me bedankt zie ik dat als een invitatie om die primavera aan een prijsje te kopen

Groeten dries

Link naar reactie

Dus als ik het goed heb... Het is dus goedkoper om italiaanse vespa's te importeren naar holland , vervolgens met originele onderderdelen op te sturen naar ginder. Dan laten maken op professionele "europese werkwijze". met alle professioneel materiaal natuurlijk. En vervolgens terug naar nederland te verzenden en er nog iets aan over houden. Dan ben je volgens mij wel echt liefhebber.

Greetz Ju

Link naar reactie

Dat denk ik niet. Ik denk dat de vriendelijke man bedoelt dat hij weldegelijk ginder gerestaureerde scooters importeert en ze hier verkoopt, maar dat hij kwaliteit kan leveren. Tuurlijk, dat kan ook. Het is niet al shit wat van ginder komt. En als ze 'en plus' verkocht worden door een liefhebber die weet waarover hij spreekt (in tegenstelling tot vele andere handelaren die met moeite een vnb van een gs kunnen onderscheiden), dan zie ik er niks verkeerd in. Kijk maar naar ScootRS... naar wat ik al allemaal gelezen heb, leveren die kerels best wel aardige scooters...

Link naar reactie

Voordeel van de twijfel hé ;o) Soit, ik geloof in de goeie bedoelingen van de man, omdat hij op z'n minst weet waarover hij spreekt. Laatst heb ik per email nog even geconverseerd met een handelaar die een vietnamese VBB of VBA aanbiedt als een GS, omdat er op de papieren GS vermeld stond !! Ik kreeg een snak en een beet terug... en ik moest maar op een ander gaan als ik het allemaal beter wist. Tjah... ;o)

Link naar reactie

Heren,

Ik vind het prettig dat er op een gerespecteerde manier over mij gepraat word.

Jurgen heeft het bij het rechte eind, het is niet allemaal shit wat van ver komt.

De rode en blauwe VBB's komen inderdaad uit Vietnam en zijn "mijn mening" heel mooi gerestaureerd volgens mijn norm.

Kijk eens op mijn website (www.classicscooters.nl)hoeveel werk ik verzet heb met de restauratie van de blauwe P200e uit 1981.

Om het zelf te doen kost zeer veel tijd en aangezien ik overtuigd ben van de techniek en kwaliteit verkoop ik deze erbij.

Het volgende project is nu de Vespa 160 GS serie 1 uit 1962 ( op de foto's de zwarte met rode billen)

En Dries over de Primavera kunnen we altijd praten onder het genot van een pintje (of wat anders)

Link naar reactie
OK , my bad ;-)

toch heb ik mijn bedenkingen over de werkwijze , ahoewel het goed bedoeld kan zijn .

Ik ben dezelfde mening toegedaan.

Ik blijf erbij dat je niet weet wat je geleverd krijgt. We hebben hier ondertussen genoeg zien passeren.

Ik kreeg www.classicscooters.nl overigens door van een Nederlander die al jaren meeloopt in het circuit.

Maar soit, iedereen doet wat hij niet laten kan.

Link naar reactie

Wil toch even reageren nu ScootRS ter sprake is gekomen:

Onlangs heb ik en een vriend een bestelling gedaan bij ScootRS. We waren opgetogen dat de prijzen laag waren, de leveringskost te doen en het aanbod leek kwalitatief goed, vooral na de goede commentaren die men levert. Niets bleek minder waar.

Van alle accessoires die we kochten was er uiteindelijk geen een waarop niks aan te merken was.

-zadelpin: scheef

-sierdop voorvork: te groot

-spiegels: klem afgebroken bij montage, legering te broos.

-vloermat: past niet

-Piaggio-badge: past niet en ziet er TE nep uit

-uitlaat: rammelde, slecht afgewerkt en vermogenverlies

-en zo kan ik wel even doorgaan.

AFBLIJVEN IS DE BOODSCHAP

misschien waren ze in het begin goed, nu is het vet van de soep.

De Groeten!

Link naar reactie

Dit citaat dekt volgens mij de hele discussie :

"... je koopt met die Loempia ook een voertuig waar handen aan gezeten hebben die nog nooit garagezeep gevoeld hebben, en dus ook is er ook geen geld voor nieuwe lagers, juiste lasdraad, staalplamuur en andere zaken die geld kosten. Het enige wat ze hebben is goedkope arbeid, en dus kloppen ze desnoods zelf een nieuw lager, in plaats van even een nieuwe te kopen.

Tenzij je enkele andere klanten van die winkel in het cafe om de hoek (hier in NL!) bent tegengekomen, die allemaal erg tevreden zijn na 15.000 probleemloze kilometers, dan zou het het overwegen waard zijn. Maar waar zijn die 'ervaringsdeskundiggen' ???? Ik ken ze niet!

Volg de Skodarijder!

Wie heeft hier op dit board een Loempia?

Ik ken er een die er een had, maar daar brak bij 95 km/u de achteras in tweeen... "

nog topics voor Jurgen :

http://juliet.messageboard.nl/4853/view ... ht=scootrs

http://scoot.net/faq/Asian_Restorations

http://rovers-usa.com/node/

Link naar reactie

Ik denk niet dat hier iemand een scooter heeft van anton . Wat ik maar wil zeggen anton is dat wat jij gedaan heb wss wel volgens de regels van de kunst is met het juiste materiaal en op de juiste werkwijze. Ge weet zelf wat ge doet en welke wisselstukken gebruikt maar eentje van ginder achter is nooit gedaan zoals gij het doet en zeker niet met de juist wisselstukken of zonder de nodige "reparaties" .

Link naar reactie

Het antwoord van ScootRS was simpelweg ontwijkend en heeft nergens toe geleid.

Bovendien vergaten ze op de factuur nog een code "CIF" (Cost Insurance Freight) te vermelden, wat ons nog een flinke duit invoerrechten kostte.

Gewoonweg nalatigheid.

Kortom vonden we dat de kwaliteit gewoonweg slecht was, om nog maar te zwijgen over pasvorm.

Link naar reactie

Ik kon het ook niet laten om een beetje opzoekwerk te doen...

Bij powderscooter kost een VBB 2350 USD (USD) = 1746.755 EUR (EUR)

verzending tot antwerpen kost 350 USD (USD) = 260.12 EUR (EUR)

Totaal = 2700 USD (USD) = 2006.91 EUR (EUR)

Bij classicscooters.nl kost een VBB 3399€ (eventueel aan huis geleverd maar ik veronderstel dat wij daar buiten vallen)

Winst classicscooter.nl = 1392.09 EUR

Wss krijgt hij ze nog goedkoper omdat hij meerdere besteld en tegelijk laat leveren...

Dus ik raad aan de avonturier die zich na het zorgvuldig lezen van deze curryverhalen zich toch in zijn hoofd haalt om er ééntje te kopen zich hem zelf te bestellen bij powderscooter dan kan je ineens 1392.09 EUR uitsparen die je misschien later nodig heb om een nieuwe motor te steken ofzo ;-) ...

Beste classicscooter.nl ik wil bij deze u niet afbreken of dergelijks , ik baseer mij alleen maar op gepubliceerde feiten en ik zou andere vespaliefhebbers zoals jij en ik niet willen verkeerd inlichten.

Greetz Ju

Ps : citaat www.classicscooter.nl

Waarom zijn andere aanbieders goedkoper?

Heel eenvoudig, bijna overal worden scooters aangeboden die gerestaureerd zijn naar Aziatische normen, de scooters van AVB Classic Scooters worden naar Europese normen gerestaureerd en deze normen liggen vele malen hoger.

Link naar reactie

Hmmmm... Nie om ambetant te doen, maar ik vrees dat je toch ook BTW en invoerrechten moet tellen bovenop het transport. Komt dus nog zo'n 27% bovenop het bedrag van blackdisque ;)

D.

Kijk, dit is nu een duidelijke uiteenzetting van de feiten, proficiat voor het opzoekwerk, en ik sta perplex van ons rekenwonder blackdisque :)
Link naar reactie

Dat is allemaal wel waar. Maar 3500 euro voor een vietnam scooter...

Je kan drijven en je kan overdrijven.

Ik zou dat geld kunnen geven als ik weet dat mijn vespa 200% perfect gerestaureerd is.

Met stukken van een degelijk, erkent merk en niet met een beetje GS150 hier, beetje PX daar en nog een goede smeet plamuur er op. Het is net alsof je een pita eet: het ziet er (behoorlijk) lekker uit, smaakt allemaal wel maar een half uur later zit je wel op de pot.

Link naar reactie

Nooit pita gaan eten zonder helm bij de hand dus ;)

D.

Dat is allemaal wel waar. Maar 3500 euro voor een vietnam scooter...

Je kan drijven en je kan overdrijven.

Ik zou dat geld kunnen geven als ik weet dat mijn vespa 200% perfect gerestaureerd is.

Met stukken van een degelijk, erkent merk en niet met een beetje GS150 hier, beetje PX daar en nog een goede smeet plamuur er op. Het is net alsof je een pita eet: het ziet er (behoorlijk) lekker uit, smaakt allemaal wel maar een half uur later zit je wel op de pot.

Link naar reactie

Heren,

Ik word heel rijk zoals u rekent maar... ...

U vergeet te berekenen:

1e: invoerrechten

2e: BTW

3e: verladerskosten in haven, o.a. lossen van container, transport naar douane

4e: inklaringskosten

5e: keuringskosten rijksdienst

6e: kentekenplaat laten maken

7e: naar haven met aanhanger om Vespa's op te halen.

Zoals u ziet is het best eenvoudig om heel veel te verdienen, alleen schrijven mensen erover die niet weten wat voor kosten er werkelijk zijn.

Ik hoop weer een beetje meer duidelijkheid verschaft te hebben in deze kwestie

Dan blijft er van de winst die Dj Blackdisque voorrekend maar weinig over.

Link naar reactie

Het lijkt er dus op dat we geen geld willen betalen voor een gerestaureerde vespa.

Blijkbaar houden we er echter wel een dualistisch systeem op na. Even los van de kwaliteit van een gerestaureerd exemplaar durven we wel een belachelijk bedrag uit te geven aan een zogenaamd uniek restauratieproject zoals die italiaanse GS150 die hier de laatste tijd ergens op dit forum rondspookt. Een GS150 is natuurlijk een schitterende vespa, maar een verrotte GS blijft een verrotte GS. Om zoiets netjes op de weg te krijgen zit je aan het eind van het project op een astronomisch bedrag. Soms lijkt de handel in dergelijke restauratieprojecten op de handel in tulpen zoals Nederland eeuwen geleden deed. Die handel was zo lucratief dat er tulpen werden gekocht en weer verhandeld aan de volgende koper zonder dat deze ze gezien had. Op zijn beurt verkocht hij zijn partij weer door aan de volgende die ze ook weer verder verhandelde. Dit maakte het mogelijk tulpen te verhandelen die niet bestonden. Ergens zat er dus iemand de boel flink te besodemieteren. Ja, de o zo gewaardeerde nederlandse handelsgeest heeft toen zijn eigen markt de das om gedaan. Het lijkt met die zogenaamd unieke restauratieprojecten dezelfde kant op te gaan. De naam GS150 is inmiddels zo heilig dat menig handelaar het al voor elkaar krijgt een dode GS150 als levend te verkopen.

Graag even een pas op de plaats, als de kwaliteit van een reeds gerestaureerde vespa in orde is, is hij die prijs waard die de vespist er voor wil geven. Ik geloof niet dat iedere koper van een gerestaureerde vespa een slecht exemplaar heeft binnengehaald. De waarheid is dat je het kaf van het koren moet kunnen scheiden. Als kenner moet je in staat zijn een goede van een slechte te kunnen onderscheiden. Als leek begeef je jezelf best niet op deze markt.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Het probleem is dat de meeste kenners reeds een vespa (of meerdere) hebben en dat de leken er eentje zoeken om "kenner" te kunnen worden. Ze worden dan overdonderd door lepe verkopers, glimmende carroseriëen en veel chromé terwijl het mechanisch gedeelte volledig over het hoofd wordt gezien en ze in de overtuiging verkeren een spliksplinternieuwe en veilige vespa te hebben gekocht. Als je de foto's bekijkt van "gerestaureerde" curry-vespa's heb ik daar wel enige bedenking bij. Geef mij dan maar een "rotte" gs waar je duidelijk de zwakke plaatsen kan zien.

Laat mij wel duidelijk zijn: ik zeg niet dat alle curry-scooters van bedenkelijke kwaliteit zijn en zeker niet dat Anton een malafiede verkoper is. Ik weet alleen dat de aziaten meesters zijn in het oplappen van scooters en het verbergen van eventuele gebreken.

Dat gs-en zeventiende-eeuwse tulpenbollen zijn is een feit, maar hier speelt de rol van vraag en aanbod en daar kan je spijtig genoeg weinig tegen doen (tenzij je eigen gs-en op de markt smijten aan dumpingprijzen).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...