sven_c Geplaatst: 23 april 2007 Delen Geplaatst: 23 april 2007 Ik ben in het bezit van een Vespa Super Sport 180cc van 1967. Onlangs is die vastgelopen door een verkeerd mengsel. De cilinder en piston zijn omzeep. Na enkele telefoontjes had ik een revisie-bedrijf gevonden die de cilinder opnieuw konden boren maar ik moest wel eerst een nieuwe piston vinden. Nu blijkt dat die piston al de grootste overmaat is, nl: 62.8. Kan iemand me helpen? Heb al raad gevraagd bij classicscooter en villavespa maar nog geen concreet antwoord gekregen. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 23 april 2007 Delen Geplaatst: 23 april 2007 Villavespa zal eerst moeten informeren bij hun Himalaya mecaniekers, dus je zal nog even op je antwoord moeten wachten. :-) Bel eens met scootermarket ofoz... Link naar reactie
sven_c Geplaatst: 23 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2007 Dat was ook inderdaad hun antwoord. 't schijnt zijn al die stukken daar nog verkrijgbaar. Link naar reactie
josse Geplaatst: 23 april 2007 Delen Geplaatst: 23 april 2007 ik vrees dat je best op zoek gaat naar een compleet nieuwe cylinder, al zal dat voor die SS180 niet eenvoudig worden ! Misschien eens bij de grote engelse shops proberen of Rollerladen. Scootermarket kan je ook proberen. Als je wel een kleinere piston op de kop kan tikken, kunnen ze in een gespecialiseerde shop er ook wel een bus in zetten. Kortom, als je geen nieuwe cylinder vindt, zal het een dure grap worden ! (andere optie is de cylinder van een GS160, die zou normaal ook moeten passen, maar ja dan heb je geen 180cc meer) P.S. ik rij al jaren met mijn GS160 met slechts 4% synthetische olie, nooit problemen gehad. Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 april 2007 Delen Geplaatst: 23 april 2007 http://www.cebmotor.it/scripts/dettagli ... ticolo=143 Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 april 2007 Delen Geplaatst: 23 april 2007 In Nederland, dacht ik, is er een firma die hardverchroomd. Een oplossing zou zijn om dit te laten doen (kunnen tot meer als 1 mm dik gaan) en hem nadien te laten uitfresen naar een bepaalde maat. In deze topic vind je één en ander terug over het chromeren of beleggen van cilinders: http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=89060 Het is een vrij duur procedé maar waarschijnlijk nog goedkoper dan de aankoop van een nieuwe (gebruikte) cilinder. Veel succes, pieter. Link naar reactie
josse Geplaatst: 25 april 2007 Delen Geplaatst: 25 april 2007 Was vandaag bij Scootermarket en Frank zei dat de mogelijkheid bestaat om hem verder door te boren tot 205cc, de piston van een PX200 kun je aanpassen en dan zou dat moeten lukken. Neem eens contact met hen op. DIe oplossing gaat pakken goedkoper zijn dan liner of hardverchromen. En je wint wat extra cc. Je krijgt dan eigenlijk een beetje de setup van die bewuste Huricane SS200 uit ebkele Scooterings terug. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.