Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nieuwe px : lawaaierig schakelen,slechte chroom


px-er

Aanbevolen berichten

men px is nu dik 2 maanden oud,1000 en nog wat km's...

wanneer ik hem in zen één zet,harde klak,vespa beweegt beetje naar voren...

niet verder kruipen zoals ik al bij anderen las... koppeling werkt wel goed.

verder opschakelen gaat gepaard met "klak" geluid. :-) maar hij schakelt wel correct. lijkt wel of de mechaniek zwaar belast wordt zo...levensduur??? of is zo'n vespa hiertegen bestand?

bagagedrager vooraan roest (bruine vlekjes) snel. met chroompoets is het zo weer weg,maar vind dat toch wel raar op nieuw materiaal!

verder niets dan lof...

Link naar reactie

De mijne is twee weken oud. Die klak als je in eerste schakelt is dacht ik wel normaal. Bij mij schokt hij zelfs serieus naar voor. De klik bij het schakelen is ook normaal, zo weet je zeker dat je goed in vitesse zit. Ik zeg dat dit normaal is omdat ik dit elders op het forum nog ergens las. Het heeft te maken met de platen van je koppeling. Voor de motor is dit denk ik geen belasting. hoogstens voor koppeling en/of bak.

Het is bij een nieuwe machine naar verluidt ook normaal dat de kabels wat uitrekken. en de versnellingen verder uiteen komen te liggen. Bij het eerste onderhoud wordt dit rechtgezet.

Wat betreft de chroom. Ik heb wel een spikkeltje, maar heb deze ervaring nog niet na twee weken. (Heb bagarek, valbaren en chroombumper van vespa.). Bij gebruik in herfst en winter is het denk ik niet slecht om zo'n spuitbus met zuurvrije vaselinespray te halen om het chroom te beschermen. Die spikkels is wellicht enkel wat vliegroest en dat krijg je weg met een goede chroompoets. en dan beschermen en regelmatig poetsen.

Grs,

M

Link naar reactie

hallo! vergeet niet besten vespisten! niettegenstaande de vespa die jullie aankochten slechts enkele weken oud is, het ontwerp daarentegen heeft er al zestig jaar opzitten, dit zijn juist de charmes van het vespa rijden, het is toch daarvoor dat jullie een vespa kochte of niet soms? janneman

Link naar reactie
hallo! vergeet niet besten vespisten! niettegenstaande de vespa die jullie aankochten slechts enkele weken oud is, het ontwerp daarentegen heeft er al zestig jaar opzitten, dit zijn juist de charmes van het vespa rijden, het is toch daarvoor dat jullie een vespa kochte of niet soms? janneman

Zo is dat. Als ik gewoon superbetrouwbaar snel wilde rijden op een 125cc dan kon ik me even goed, neem een honda CBR125 kopen, maar dan toch liever een echte motorfiets. Speciaal een vespa gekocht omdat het tenminste nog een beetje authentiek is. Al de rest is van dat plastic modern design. Was me eigenlijk niet bewust van een rage mbt de px en tot na mijn (impuls)aankoop, behalve van het feit dat ze binnenkort niet meer te krijgen zijn. Het is in het begin wat wennen, maar het heeft idd veel charme.

Grs,

M

Link naar reactie

@px-er:

Heb de vorige posts rond dit onderwerp nog eens opgezocht:

http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=88942

http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=88087

Ik heb hetzelfde probleem als jij, maar geraak niet echt wijzer uit de topics.

Ik zal zaterdag nog maar eens langs den dealer rijden. :(

Maar zal eerst de kabel zelf eens trachten aan te spannen met de stelschroef. Hopelijk zijn het de platen niet.

Link naar reactie

heb de topics nog eens herlezen.

denk niet dat er probleem is met koppeling.wanneer ik tydens het ryden men koppeling maar beetje intrek,gaat hij in zen toeren.die werkt dus.

vorige week eerste onderhoud gehad en volgens men dealer was hy ok!

vermist ze daar weinig tyd hebben,alles snel moet gaan... wou ik eens horen

wat jullie hiervan denken. moest je naar de dealer gaan,laat zeker zyn

reactie weten.

groeten

Link naar reactie

de olie die er nu in is,komt uit een vuile bus die al ontelbare keren werd bijgevuld met ... (gedaan door officiele dealer!)

Ervoor was het ook wel.

Toch wel raar,volgens sommige is het volledig normaal,andere denken dat er iets mis is.Al blijken vele nieuwe px-en dit te hebben.

misschien ben ik te wantrouwig,...maar alles om zeep rijden zou ook zonde zijn!:-(

Link naar reactie

schok,klak-klak-klak...en rijden maar. :-)

schakelt beter bij hogere buitentemperaturen. bij vriesweer gaat hij zelfs moeilijk in derde de eerste meters. de specificaties van de olie zullen er ook wel mee te maken hebben.blijkt toch veel voor te komen en dus zal het wel normaal zijn.

zon schijnt,dus...rijden maar!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...