Ga naar inhoud
Vespaforum.be

px 125 opdrijven


Jeremy

Aanbevolen berichten

hetgeen hij anders wel kan doen is een 150 cc erop laten zetten door een erkend dealer zo blijft hij zijn garantie behouden

maar let wel zelfs met een 150 cc alleen is die 100KM/H volgens mij niet haalbaar

grtz sidvespa

tenzij jeremy een autorijbewijs heeft waarmee hij max. met een 125cc mag rijden ...

Link naar reactie

ja inderdaad sommige rijden er meer mee dan andere.

Maar er zit daar een verschil in en dat is.

De ene werkt bijna een jaar aan zijn oude vespa om die rijdend in een mooie staat te krijgen en andere kopen een vespa om er elke dag mee te rijden,en waar misschien nog nooit een sleutel heeft opgestaan.

Of waar het niet nauw steekt met het uitzicht of the look van de vespa.

Ik zie me toch niet elke dag met bv een faro baso door regen en wind te rijden ze.

Maar ieder zijn goesting plezier en willetje.

Zolang de vesp maar niet staat te rotten...

Link naar reactie

oja een kit heeft meestal : voordeel - sneller of rapper

nadeel - minder betrouwbaar.

Toch in de meeste gevallen,er zijn uitzonderingen natuurlijk die te maken hebben met de afstelling van een kit die de levensduur daarvan bepaalt.

Link naar reactie

kits kan je ook online bestellen hier bv:

http://www.rollerladen.com/en/katalog/ -> tuning -> Cylinder

http://www.sip-scootershop.com/ -> produkte -> Vespa px/T5/cosa -> motor-tuning -> Rennzylinder

best dan nog wel iemand met kennis van zake zoeken om de handel te monteren

Ik heb recentelijk een Vespa px 125 aangekocht (Bouwjaar 2006).

Ik zou graag hebben dat hij iets sneller ging als nu. Ergens hier op het forum spreken ze van een kit plaatsen.

Kan iemand mij helpen met waar ik dat kan vinden, mijn garagist kan mij niet helpen.

Link naar reactie

Ik vrees dat jeremy niet echt door heeft dat veel mensen bedoelen dat het veiliger is defensief te rijden met een vespa dan tegen 100 km/u overal langsdoor te vliegen.Ik heb een p125x van 78 en die rijd standaard ong 110 op de kilometer teller, en soms draai ik de gas ook wel eens open, maar echt veilig voel ik me dan toch niet. Je kan eventueel een kit zetten maar plaats nooit een kit om de verkeerde redenen.

groetjes

Link naar reactie

Stan,

Volgens de officiële gegevens loopt een P125X 95/u max. ...

De mijne (ook een eerste generatie P125X) haalt die 95 net, maar dan zonder tegenwind en de laatste 15-20 km/u gaan zeer traag (tot 75/80 trekt hij snel op maar om dan het max. te halen duurt het wel even). Ik heb ooit eens 105 gehaald in de slipstream van een camion op de autostrade, maar sneller haalt hij echt niet (en plezant is ook anders).

Tenzij jij een uitzonderlijke 125 hebt natuurlijk ?

Maar volledig standaard zou het mij verwonderen dat hij 20/u sneller gaat dan hij uit de fabriek kwam.

Kortom : zelfs met een kit die je toelaat om 120 te halen zou ik het persoonlijk niet doen met een Vespa voor dagelijks gebruik, omdat je gewoon voelt dat een PX daar niet voor gemaakt is. Laat staan als je dagelijks steeds op de limiet van een getunede Vespa zou rijden.

Link naar reactie

Koop u gewoon een nieuwe 200cc motorblok, alles erop en eraan en geen problemen achteraf wat wel kan als je je motor gaat opvoeren. Nieuw motorblokje met carbu en uitlaat kost €1250. Als je een goede tuning wil doen zal je bijna eventveel kwijt zijn (177cc cilinder, 24/24 carbu, primaire en secundaire koppeling aanpassen, krukas verzwaren en dan alle werkuren!) Motorblokje kan je zelf steken... En dan ga je vlot 110km/u en het blijft zéér betrouwbaar. 't si maar wat je wil hé. Je kan nadien nog steeds je 125cc blokje verkopen.

Link naar reactie

Beste Gerrit uit Hoegaarden

Toegeven 85 km per uur is buiten de stad niet ideaal. Ge had u beter moeten informeren toen uw keuze viel op een Vespa PX125. Ge had beter voor een 150cc of voor een moto gekozen. Door hier op het forum komen vertellen dat ge van uw 125 een 177cm³ zult maken bewijst dat gij niet de snuggerste bent. Met een opgevoerde PX op de openbare weg rijden is stafbaar.

Het gelijkvormigheidattest is het bewijs dat uw voertuig 100% conform is met het model dat de fabrikant of invoerder voor technische keuring aanbood.

Voor het voertuig dat beantwoordt aan het gelijkvormigheidattest hebt ge een vergunning en nummerplaat gekregen. Ook de verzekering dekt een originele PX125. Dit alles vervalt van zodra ge iets aan het voertuig verandert

Enkele jaren geleden kocht ik een tweedehands BMW in Duitsland. Voor een gelijkvormigheidattest moest ik de moto in Bornem laten keuren. Bij de controle, waar zelf het gewicht kan nagezien worden, kreeg ik een probleem omdat de vorige eigenaar de wielen met spaken(rayons) had vervangen door sterwielen.

Om reden dat de sterwielen door BMW verkocht werden en bovendien op hun nieuwere moto’s stonden kreeg ik na aanpassing van de papieren toch het attest. Ook een preek want als bij een ongeval blijkt dat het voertuig niet beantwoordt aan het proces van gelijkvormigheid kan de eigenaar wel eens opdraaien voor alle gevolgen.

Als ge vermoedt dat dit een serieus forum is waarom stelt ge dan zulke domme vraag?

Als ge wilt foefelen doe het in stilte maar zet het niet op het internet. Iedereen kan het lezen. Dit is ook de reden waarom verstandige mensen geen echt helpend antwoord geven.

Rene

Link naar reactie

@ René

Ja lap! Het is lang rustig geweest en daar begint het gepreek weer!

Ik ga niet beweren dat je ongelijk hebt maar waarom steeds opnieuw dat vingertje? Voel jij je dan zo geroepen om het vaderfiguur te moeten spelen op dit forum die steeds zegt wat wel en niet mag?

voor de rest hoop ik dat je een fijne reis hebt gehad.

Ciao

Link naar reactie

En waarom rijden die wereldverbeteraars toch altijd met een BMW... ;-)

Tussen haakjes, een paar jaar geleden had ik heftige discussie met een BMW-dealer over de 100 pkgrens die BMW vrijwillig aanhield... volgens hem zou BMW nooit moto's maken met meer dan 100pk omdat het niet veilig is...1 vande laatste modellen van BMW heeft er 164pk, blijkbaar is dat nu wel veilig...

Beetje zelfde verhaal als over 100km/u op Vespa??

Ciao

Link naar reactie

@ sirjohnluke

Het zal u leren! en dat met een niet opgevoerde vespa, pech hé Woehahahahahahahaha, sorry kon het ni laten...

en die €150 das omdat het daar bebouwde kom is hé. Ik heb een periode gehad dat ik maandelijks zo 3 van die boeten in de bus kreeg. dan leer je het wel snel af om te snel te rijden op zo'n plaatsen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...