Ga naar inhoud
Vespaforum.be

px 125 opdrijven


Jeremy

Aanbevolen berichten

Beste Gerrit uit Hoegaarden

Door hier op het forum komen vertellen dat ge van uw 125 een 177cm³ zult maken bewijst dat gij niet de snuggerste bent.

Als ge vermoedt dat dit een serieus forum is waarom stelt ge dan zulke domme vraag?

Als ge wilt foefelen doe het in stilte maar zet het niet op het internet. Iedereen kan het lezen. Dit is ook de reden waarom verstandige mensen geen echt helpend antwoord geven.

Rene

Als die Gerrit zich van geen kwaad bewust is van wat hij eventueel verkeerd zou doen..dan is dit duidelijk de beste manier om hem het duidelijk te maken!

Illegale toestanden op het internet zijn absoluut verboden voor rene. Maar respectloos iemand terechtwijzen -> geen probleem voor rene

Er bestaan andere en betere manieren!

Greetz

sam

Link naar reactie

God weet alles, René weet alles beter ( grapje) .Maar toch heeft hij een puntje , ge weet nooit wie er zit mee te lezen op dit forum .En René dat eerste niet te persoonlijk nemen hé .

Link naar reactie

Beste Sam en consorten

Mo gauw zeg! Zijn jullie werkelijk zo naïef om te denken dat Gerrit niet weet dat hij van zijn 125 cm³ geen 177 mag maken? Wel als ge dat denkt is het uw luizige plicht om aan Gerrit uit te leggen dat hij zaken vraagt die illegaal zijn. In plaats van op de kap te zitten van iemand die hem aan het verstand probeert te brengen dat hij stafbaar en gevaarlijk bezig is.

Tegenwind, bergop, een aanhangwagen trekken of een vrouw vervoeren wettigen geen gefoefel.

Ben ik verkeerd te denken dat dit forum een bindmiddel is tussen Vespisten die elkaar proberen te helpen?

Iemand verwittigen dat hij iets doet waarmee hij risico’s loopt is ook een vorm van helpen.

Ik zal niet heilig verkaard worden maar zal zeker niet aan heel de wereld vertellen wat ik mispeuterde.

Een prettige dag toegewenst uit zonnig Oostende

René

Link naar reactie

Beste René,

Arré lap! Ge hebt gelijk en tis daar nog goe weer op de koop toe.

Misschien ligt het aan je bijwoordjes, of heet dat bijvoegelijke naamwoorden?

"plicht" is misschien beter dan "luizige plicht" enz...enz...

En, René, no hard feelings, dit is een vorm van helpen!

Ook aan u oprecht een prettige dag, weliswaar vanuit het regenachtige Antwerpen

Peter.

Link naar reactie

@René: We weten allemaal dat opdrijven niet mag maar dit is geen reden om iemand af te breken en te zeggen dat hij niet de snuggerste is en domme vragen stelt. Dit zijn niet echt constructieve woorden om iemand te helpen. Heb ook al wat cynische reacties gehad door mensen die nog maar een paar jaar met de scooterscene bezig zijn en dan opeens denken dat ze het warm water hebben uitgevonden. Het is ni plezant als je een vraag stelt en de mensen pakken u voor nen domme kloot. Je kan niet alles weten.

Zonder wrok, groeten, Mike.

Link naar reactie
We weten allemaal dat opdrijven niet mag.

Zeg het dan! Wacht niet tot ik met mijn kanon schiet.

Bedankt voor alle reacties dit is voor mij het teken dat mijn bericht aangekomen is.

Door de antwoorden die Gerrit kreeg zou hij in de waan komen dat opdrijven toegelaten is. Eigenlijk klopt dat, maar het is wel verboden om er mee op de openbare weg te komen.

Zonder wrok, groetjes, Rene

Link naar reactie

Het is wettelijk toegelaten om uw voertuig motorisch en optisch te verbeteren (ja opdrijven) met gehomolgeerde onderdelen. En ik neem aan dat Gerrit een 125cc rijbewijs heeft of valt onder de huidige wet van het autorijbewijs en daarmee mag hij tot 11KW +-15pk gaan of 125cc. Als hij een 177cc steekt zal hij wsl nog onder de 11kw blijven.

K begin een klein vermoeden te krijgen dat u een heilige afkeer hebt van opdrijven of tunen :D. Nooit zelf met een opgedreven vesp of moto gereden??

PS Sammie heeft gelijk.

Greetz

Link naar reactie

Marnix,

Ik vrees alleen dat de wetgever dit anders interpreteert, nl. max. 11kw OF 125cc ... je geen van beide dus overschrijden !

Zowel >11kw als >125cc zijn wettelijk NIET toegelaten met een autorijbewijs !

Dus : 10 kw en 177cc = NIET toegelaten

Dus : 15 kw en 120cc = NIET toegelaten

Pascal

Link naar reactie

Via de nieuwe wet van 2007 als je 2 jaar in het bezit bent van een rijbewijs B mag je met zoals pascal zegt 11kw of 125 cc. Heb een klein foutje gemaakt bij het lezen van mijn theorieboek. Sorry daarvoor.

Maar k wil wel eens de agent zien die uwe moto / vespa op een vermogenstestbank gaat zetten of half het blok gaat demonteren om uw cilinderinhoud op te meten.

Natuurlijk weet k niet in heoverre ze dit in acht nemen als je een (dodelijk) ongeluk met of zonder gewonden veroorzaakt. Dit hang waarschijnlijk van de oorzaak of gevolgen af.

Greetz

Link naar reactie

Zelf vind ik dat wie met >125cc wil rijden ook maar de moeite moet doen om een motorrijbewijs te halen. Dan kan je ook gewoon een standaard 200cc kopen wat goedkoper uitkomt dan een 125 VAKKUNDIG te gaan tunen (iedereen kan een kit kopen en die met wat moeite installeren, maar dat is niet tunen).

Als het puur om acceleratievermogen gaat (zonder een hogere topsnelheid) doet een andere uitlaat al wonderen en hoef je dus geen fortuinen uit te geven.

Los daarvan vind ik >100/u rijden met een Vespa met gewone remmen (dus zonder schijfremmen) niet echt verstandig en allesbehalve aangenaam.

Voor iemand die DAGELIJKS met de Vespa tegen de 100/u wil rijden, is een 125cc gewoon geen goede keuze, dan moet je meteen voor een 200 kiezen. Of minstens een 200 blok ergens in monteren.

En het grootste probleem is dat je nooit op voorhand weet wanneer je een ongeval zal hebben en mogelijk de scooter onderzocht zal worden ... dus waarom dat risico lopen ?

Link naar reactie

volldig mee eens met pascal.

het is en blijft een moeilijke zaak.

en het is waar wat je zegt omtrent dat tunen,plug and play is volgens mij ook niet echt tunen.

er moet toch tenminste las en slijpwerk aan te pas komen,en dan spreek ik over het blok hé lol

VGr nico

Link naar reactie

In elk geval ... als je verzekerd bent voor 125 cc, en je voert op tot 177cc en je bent (rechtstreeks of onrechtstreeks) verantwoordelijk voor een dodelijk ongeval, met dus hoge kosten voor de verzekering ... dan zou het wel eens kunnen dat ze je cilinderinhoud meten... da's niet zo moeilijk en kan hen een hoop geld besparen. Toch oppassen dus ...

Link naar reactie

@ Rene

Ik heb deze vraag enkel gesteld omdat ik een leek op dit gebied ben. Als ik had geweten dat er zoveel bemoeizieke mensen op dit forum zouden zijn en ze mij zouden overladen met bakken kritiek, wees gerust dat had ik die "dwaze" vraag nooit gesteld.

Ik heb mij een Vespa PX 125 gekocht omdat ik dit het enige recent model is dat een klassiek uiterlijk heeft.

Ik heb van enkele serieuze mensen een heel duidelijk en te verwachten antwoord gekregen. HIERVOOR WENS IK DEZE MENSEN DAN OOK UITDRUKKELIJK TE DANKEN.

Link naar reactie

@ Jeremy

Trek het U allemaal nie te hard aan , uiteinelijk is het Uwe scooter en doet ge der mee wat ge zelf wilt. Dat somige mensen zich wat laten meeslepen int het heetst van de strijd is niks om u zorgen over te maken , uiteindelijk menen ze het allemaal wel goe en haalt ge er toch uit wat U het meeste aanspreekt. Inde hoop dat ge niet ne degoe hebt overgehouden aant forum tot de volgende vraag of antwoord.

Quick

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...