Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Uitlaat PX200


fastpx

Aanbevolen berichten

fastpx

dees snap ik weer niet ge verkoopt een sip performance en nu vraag je info over een scootRS uitlaat

waarom heb je dan niet een nieuw aansluitstuk op de sip uitlaat voor een 200 geplaatst dan had deze ook kunnen dienen

grtz sidvespa

Link naar reactie

Gelijk heb je, probeer al 3 maand aansluitstuk te bestellen bij SIP. Ze hebben da nog ni voor dit model. Telkensweer zeggen ze dat ze zich zullen informeren om deze apart te verkrijgen zonder resultaat. Plus uitlaat was voor hoge toeren geschikt niet voor koppel. Alvorens weer 280 euro uit te geven informeer ik me liever want anders gaat dat een kostelijke grap worden als ik elke uitlaat moet kopen om ze te testen en daarna weer met verlies te verkopen. Voor mijn 125 is dat opgelost met er een Sitoplus onder te steken maar voor mijn 200 wil ik iets da sportief is en toch meer gericht is op koppel, ni op toeren.

Greetz..Mike.

Link naar reactie

a zo is de uitleg

nu snap ik er al meer van

voor deze info zoek ik normaal op het GSF daar is er een groter publiek die van zulke zaken op de hoogte zijn en heb je meer kans op antwoorden op uw vragen en ook van verschillende mensen dus meer ervaringen dan 1 enkele

grtz sidvespa

Link naar reactie

aan een cilinder kun je direct zien of deze voor hoge of lage toeren bestemt is.

Natuurlijk kun je deze zelf aanpassen.

een standaard malossi 210 is voor koppel gemaakt.

dezelfde cilinder maak ik anders dmv een techniek (dat ik liever niet hier op het forum plaats) en zal enkel zeer goed werken bij hogere toeren.

ps natuurlijk met telkens dezelfde uitlaat.

ik zou zeggen 2 cilinder

1 op openbare weg (kopppel

1 op racecircuit

en nog iets,als ik een cilinder van malossi eens goed bekijk (210) kun je daar nog veel aan veranderen kwa rinhting van de spoelkanalen.(opwaarst)

Sommige freakys zullen me wel verstaan.

En dat is dan een tuning cilinder.

En zeker renéé,als hij eens kijkt naar de onderkant van zijn boot weet je het direct wat ik bedoel.

een boot heeft toch ook geen rechte kanten die de waterdruk tegenhouden.

Tip : Polieren mag maar je moet weten waar,anders verzuipt uw motor...

Link naar reactie

Renoretro,

we beginnen van het topic af te wijken, maar ik volg je toch niet helemaal als je zegt dat een Malossi voor koppel gemaakt is. Hij mist juist koppel (standaard), zie maar naar de overgang tussen 3-4 vitesse, omdat hij onderin koppel mist.

Zelfs als je een Malossi210 op een standaard (al dan niet aangepaste poorten) zet met een gewone pot en 24mm, dan heeft een standaard 200 meer koppel onderin dan de Malossi. (gevoelsmatig hé, heb hier geen testbank) Het is juist door die expansiepijp, aanpassingen aan de cyl.kop etc dat je in hoge toeren geraakt, waar de Malossi zich lekker voelt.

Link naar reactie

Bedankt gasten voor de reacties. @ SIDVESPA: wil wel gaan zien maar verta geen balle duits. Hoe zit dat nu met mijn Malossi, is die nu voor koppel of voor hoge toeren, of misschien tussen de twee? Weet nu nog steeds ni welke uitlaat te nemen.

@Renoretro: Heb wel een koppel dingen gepolierd aan mijn motor, hopelijk dan ni de verkeerde.

Groeten,...Mike.

Link naar reactie

Zoals Josse zegt, een Malossi is puur getuned op koppel en zonder veel aanpassingswerk ga je uit een Malossi nooit veel koppel krijgen, daarvoor is de uitlaatpoort te hoog. Zelfs met een Sito-Plus, zowat de meest koppelgerichte uitlaat op de markt, heb je al moeite om wind tegen of bergop de standaard 4de versnelling te trekken, en een expansieuitlaat verlegt bijna altijd de vermogensband naar hogere toeren.

Een Polini heeft veel meer koppel, door onder andere een iets lagere uitlaatpoort en grotere transfers. Een Pinasco heeft enkel koppel en doet bijna niets in hoge toeren.

Blijkbaar is de Polini met Grand Sport-piston momenteel de meest all-round cilinder om te monteren, en het is afwachten wat de nieuwe Polini en Malossi kits gaan geven die binnenkort op de markt komen.

Link naar reactie

To answer the original question, the ScootRS uitlaat for the px200 is a copy of the PM tuning uitlaat which makes its power at high RPM.

If its "koppel" that you want then the word on the street is buy a Gransport polini kit that has had the exhaust port widened, match the transfers use a Sito plus and fit a gear kit. If in doubt ask Diablo on this site. http://s4.invisionfree.com/ScooterboyWorld/index.php

Malossi 210 is only for high revving, no torque.

Link naar reactie

OK, thanks for all the reply's. Seems to me I bought the wrong kit (Malossi). I bought it because I heard they were more reliable then the Polini(seizure) but I wasn't aware of the big difference between these two (torque & high rev). I've spent already to much money on this engine so the less expensiv thing to do is probably shortening my gearbox.

Thanks to all, Mike.

Link naar reactie

The malossi in standard form is more reliable than a standard polini. Use a T5/px125 fourth gear and you will have a lot of fun with the malossi.

which fourth gear to use depends on which gearbox your PX has, An early PX type(px125) or late PX type (T5)

John.

Link naar reactie

omdat ik van het onderwerp afwijk heb ik een nieuwe topic geopend.

Gr nico

Link naar reactie

Thank's John. I'm runnin' a stnd px200 gearbox. I've been thinkin' about putting in a T5 4th gear. The olny thing stopping me is that I've to open the complete engine again.

Greets,..Mike.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...