Ga naar inhoud
Vespaforum.be

technisch plan Rally 200 voorwiel


josse

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand een duidelijke tekening liggen van de swing-arm vooraan van een Rally200 ?

Weeral hetzelfde als altijd : in augustus uit elkaar gevezen en onderdelen besteld en nu probeer ik de boel weer in elkaar te zetten en weet niet meer waar eerst begonnen ;-)

Weet iemand nr van de lager vooraan vann zo'n Rally200 ?

Link naar reactie
Ik heb wel zo'n plan in mijne kop zitten. als jij de juiste apperatuur hebt kunnen we het misschien afprinten...

als het zelfs in uwe kop past, dan zal het toch zo moeilijk niet zijn, zal er nog eens op mijn gemak naar kijken, kinderspel ;-)

Link naar reactie

om uit cutdowner zijn kop iets uit te krijgen helpt het meestal met uw bullen naar hem te rijden en hem gedurende enkele uren te voeden met een suxpack jupiler, zo heb ik dat tenminste de laatste keer gedaan

Link naar reactie

Ik heb hier toevallig ene tijdje geleden een Sprint-voorvork gedemonteerd en die zijn grotendeels gelijk dus:

Eerst het grootste lager monteren in het lagerhuis aan de kant van het voorwiel en borgen met de circlips, dan aan de andere kant van het lagerhuis de boring 'goed voorzien van smeervet, en het tweede lager erin monteren tot tegen de kraag, de grote rondel ertegen plaatsen en de grote 'afschermingsdop' eropschroeven.

Nu kan je de as er van de kant van het wiel doorsteken (uiteraard eerst de bourage monteren aan de kant van het wiel), maar er zit aan de kant van de schommelarm eerst een dikte-rondel over de as die erop moet voor je de as erdoor steekt, deze zit op dezelfde diameter als het kleine lager naast het einde van de wormvertanding en komt aan de binnenzijde van het lager. Als je deze vergeet zal de vooras stroef draaien of zelfs blokkeren en zal de trommel bij montage tegen de remplaat schuren!

Eens de as tot tegen het lager zit de 'afschermingsdop er terug afschroeven en de overgebleven moer met de conische kant naar het wiel gericht op de as schroeven. Om deze aan te spannen best de spie en de remtrommel losjes op de as monteren zodat je iets hebt om te klemmen of tegen te houden. Dan deze kant goed volsmeren met vet en de afschermingsdop definitief monteren, de kilometertelleraansluiting monteren en het lagerhuis met de smeerpomp alles goed volspuiten met vet!

SprintVoorvork0.jpg

Dan de as monteren met het scharnierpunt voor de vering zelf, met de smeernippel naar buiten gericht (van het wiel weg dus) met aan beide zijden een dikterondel om de speling op te vangen EN aan beide zijden een rubber O-ring errond om de afdichting te voorzien zodat het scharnierpunt niet meer vast kan roesten op de as.

SprintVoorvork2.jpg

SprintVoorvork3.jpg

Rest dan nog de lagers te monteren in de voorvork en ook deze as door de ophanging te monteren, met de nodige dikteplaatjes(bij mij zat er bij de originele lagers enkel aan de kant van de schommelarm een grote dikte-rondsel, zie foto) en aan beide zijden van de voorvorkbuis een rubber O-ring voor de afdichting.

SprintVoorvork4.jpg

Allée, zo doe ik het é...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...