Il Postino Geplaatst: 2 januari 2007 Delen Geplaatst: 2 januari 2007 Collega Vespisten, Ik heb net een PX80 gekocht met 139cc, maar de carb die erop zit is een gewone SI 20/20, wellicht met aangepaste sproeiers. Hij start momenteel niet, komt waarschijnlijk door een slechte carb, daar de bougie niet nat wordt. De vlotterkamer zit vol benzine doch er komt bijna niets uit de sproeiers. Die sproeiers hebben hun beste tijd gehad denk ik want ze zien eruit, net als de rest van de carb, dus koop ik er een nieuwe. Maar is een si 20/20 de juiste keuze, en zo ja met welke sproeiers? Alvast nen dikke merci. Il Postino Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 2 januari 2007 Delen Geplaatst: 2 januari 2007 Check Largeframe-Setup eens. Link naar reactie
Il Postino Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2007 Ziet er heel informatief uit, en dankjewel voor de link, maar ik kan er niet goed aan uit... Als ik de voorgaande entries bekijk, lijken die allemaal hetzelfde en bij Jet sizes staat er niks... Ik doe iets verkeerd zeker? Link naar reactie
Il Postino Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2007 Ahaaa, nu heb ik het wel door (ik zat op kantoor daarnet dus kon niet op 't gemak kijken...) Thanx!!! very useful !!! Nog een vraagje toch : Wat is een atomizer?? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 3 januari 2007 Delen Geplaatst: 3 januari 2007 nice, bestaat dit ook voor smallframe? Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 3 januari 2007 Delen Geplaatst: 3 januari 2007 nice, bestaat dit ook voor smallframe? http://vespa.startpagina.nl/ Zie kopje techniek ong. halverwege Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 3 januari 2007 Delen Geplaatst: 3 januari 2007 zou je niet beter ineens een SI24 mm steken ? grtz sidvespa Link naar reactie
Il Postino Geplaatst: 3 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2007 Hey sidvespa ik dacht hier ook aan na enkele ogenblikken surfen op largeframe setup, en nadat ik op SIP gekeken had. Ik dacht aan een 118 main jet en een 50/140 idle jet... kandakloppen? Greetz Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 3 januari 2007 Delen Geplaatst: 3 januari 2007 dat kan ik niet zeggen heb zelf hier geen ervaring mee ik rij met een 200cc de site die T5scooterboy je gaf daar kan je ze wel vergelijken grtz sidvespa Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 3 januari 2007 Delen Geplaatst: 3 januari 2007 een 118 zal te veel zijn. das meer voor een getunde 177cc,de mijne vraagt dat toch... Link naar reactie
Il Postino Geplaatst: 3 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2007 @renoretro, welke sproeiermaat raad je dan aan? Jij bent aan je posts te zien een van de "autoriteiten" dus kan ik m'n oor wel eens te luister leggen bij jou. Met alle respect natuurlijk voor de andere forumleden en autoriteiten :-) Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 3 januari 2007 Delen Geplaatst: 3 januari 2007 hm,ik ben ook maar een gewoon mens hé,lol hierbij een eigen schema. Malossi 139 cc SI 20.20 sproeier 112 W3AC voorontsteking 19° Malossi 139 cc SI 24.24 sproeier 116 W3AC voorontsteking 19° Voila Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 4 januari 2007 Delen Geplaatst: 4 januari 2007 Niet gewoon sproeiers monteren en 'hopen' dat 't goed is, rustig mee rijden in 't begin en kleur van de bougie controleren en luisteren of de motor niet 'pingelt' in hoge toeren of bij 't afkomen van de gas... Voorontsteking is ook afhankelijk van welke uitlaat je gebruikt, en de instelling opgegeven door de fabrikant geldt enkel voor ene originele uitlaat (of eventueel een Sito-plus), maar dient herzien te worden voor een expansieuitlaat. Niemand kan op voorhand zeggen welke instellingen je moet hebben, we kunnen enkel een indicatie geven, elke motor is anders! Link naar reactie
Il Postino Geplaatst: 4 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2007 Merci speedracer en renoretro, ik zal jullie richtlijnen zeker opvolgen en rustig uitproberen hoe alles reageert... Ik hou je op de hoogte... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.