Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kasseien


duciel

Aanbevolen berichten

Hey, mijn vraag is de volgende:

Telkens als ik te snel over een slechte kassei-baan rijd heeft mijn motor erna de neiging om stil te vallen. Mijn motor zakt dan heel snel in toeren als ik mijn gas loslaat en valt stil. Meestal gaat het weg na een goeie 5min stil te staan, of een tijdje goed te kunnen doorrijden.

Waarschijnlijk is dit motor-technisch makkelijk te verklaren...?

Alvast bedankt :-)

Link naar reactie

Josse kan gelijk hebben. Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad (viel altijd stil aan een rood licht), en uiteindelijk bleek dit de aansluiting te zijn van de ontsteking op de bougiekop. Als dit bij jou ook nog een vorkje is (zoals hieronder) kan het zijn dat de twee uiteinden wat te ver uit elkaar staan, en dus slecht contact geven, zeker bij hobbelig wegdek. Als je deze even dichtknijpt met een tangetje is het misschien beter.

320349408_a52f566bae_m.jpg

Een meer definitieve oplossing is dit:

320349409_39ab896a34_m.jpg

Misschien heeft het er niets mee te maken, maar 't is zeker de moeite om eens na te kijken.

Link naar reactie

Hehe René, er is geen haast bij, maar ik wil jullie maar aan het denken zetten he ;-)

Het probleem heeft duidelijk te maken met schokken. En het probleem komt enkel voor na een kasseistrook. Voor de rest doet de motor het altijd perfect. Ik dacht dat er zich door het schokken misschien lucht onder de benzine mengt ofzo... Omdat het probleem vanzelf terug weggaat.

Link naar reactie

wat josse zegd kan kloppen

wat ik weleens heb voor gehad is dat de rubbers waar het bobijn van de ontsteking mee vast (de bevestegings bouten gaan er door) zit verduurd waren waardoor er een kortsluiting ontstond en de ontstekking weg viel

grtz sidvespa

Link naar reactie

Zou het mogelijk zijn dat door het schokken de vlotternaald onvoldoende afsluit en er een teveel aan brandstof in de carbu belandt, waardoor de bougie verzuipt. Als je stilvalt en nadien weer kan starten, krijg je meer rookontwikkeling aan de uilaat dan normaal? Je kan ook de kasseibanen vermijden en de macadam opzoeken (lol). Ik zou ook maar oppassen met ons teveel aan het denken te zetten, wiet weet welke theoriën hier geboren worden!

Link naar reactie
Zou het mogelijk zijn dat door het schokken de vlotternaald onvoldoende afsluit en er een teveel aan brandstof in de carbu belandt, waardoor de bougie verzuipt. Als je stilvalt en nadien weer kan starten, krijg je meer rookontwikkeling aan de uilaat dan normaal? Je kan ook de kasseibanen vermijden en de macadam opzoeken (lol). Ik zou ook maar oppassen met ons teveel aan het denken te zetten, wiet weet welke theoriën hier geboren worden!

Hier dacht ik ook al aan ;)

Link naar reactie

ik ook,lol

bougiekop kan het zeker ook zijn.

ik denk dan ook meer dat het probleem kan zitten bij de carbu.

als hij uit toeren gaat,wil dat zeggen dat hij plots minder naft krijg of zelfs geen meer waardoor hij dan stilvalt.

Mestal krijg je daarvoor een extra toerental te horen,indien niet dan is het niet uw carbu.

Probeer eens uw sproeiers uit te blazen,niet met uw mond maar met hogedruk.lol

ook uw relantie sproeier.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ciel,

Ik wil de mogelijkheid van een fout in de ontsteking niet uitsluiten. Maar omdat na enkele minuten het fenomeen opgelost is, heb ik ook het vermoeden dat het aan de kant brandstof kan zitten.

Ik zou de carburator onderzoeken. Vlotternaald, voor die luttele euro’s, een nieuwe steken.

De sproeiers doorblazen en daarna goed vastzetten!

Als de motor dan nog stilvalt onmiddellijk de bougie eens bekijken.

Laat het ons weten dat we verder kunnen denken.

René

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...