Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kras in carter


Stephan

Aanbevolen berichten

vraag. we zijn bezig aan een moter en nu heb ik toch wel een kras gezien in het carter.

de kras bevindt zich aan de binnenkant van het carter net op het stuk waar het gat van de carbu zit waar dus de krukas op aansluit. de kras (1MM en 0,5mm diep) loop over de hele lengte van ..5cm of zo. over et gat van de carbu

de vraag is nu. zal mijn moter normaal draaien? of zal dat spel volledig vierkant gaan.

ik denk dat het wel zal lukken. omdat de vorige mens zegt er zo mee gereden te hebben. maar toch even jullie mening hierover.

moest er iemand een carter helft van een P200 in de weg liggen hebben. :)

.

Link naar reactie

nja tzal wel niet echt optimaal zijn.

maar of dit kwaad kan,neen

je bedoelt waarschinlijk uw compressieplaat

Link naar reactie
zal mijn moter normaal draaien? .

Als het gat in het 'tunneltje' naar de krukas is, gaat dat niets geven.

Als de kras zit op het gladde vlak in de karter, waar de krukas draait, dan wel :

, als je op die plek een kras hebt, dan kun je het vergeten met een normale inductie carbu.

3 opties :

- laten oplassen, moeilijk om het daarna terug in dezelfde vorm te krijgen

- vloeibaar metaal, lijkt me ook niet echt mogelijk

- Reed-Valve gebruiken. Dat kan perfect. Lees de catalogus van SCK eens door : Membranansaug .

P.S. mocht je niet voor die laatste optie gaan, wil ik gerust je karter/motor overkopen.

Link naar reactie

"moest er iemand een carter helft van een P200 in de weg liggen hebben. :)"

let hier wel mee op! je moet steeds het volledige carter hebben, deze zijn genummerd, zodat je kan zien dat ze bij elkaar horen, succes jan

Link naar reactie

hij zal een beetje naft uitspuwen langs de inlaat das al.

Link naar reactie

Al naar gelang de diepte van de kras zal hij niet of onregelmatig draaien op ralenti en in extreem geval slechte primaire compressie opbouwen en dus niet veel vermogen hebben. hangt af van de ernstigheid van de beschadiging.

Link naar reactie

Goede avond Stephan en vrienden

Omdat de kogeltjes uit de lager gevallen waren had de krukas tegen het carter geschuurd. Aan de opening van de inlaat was het carter merkbaar uitgesleten.

Het starten lukte met moeite en beneden de 1500 toeren viel de motor stil, ook spoot de benzine overvloedig uit de carburator. Met een inlaatspruitstuk met membraan werkte de motor als nooit tevoren.

Maar een kras zal wel niet veel nadelige gevolgen hebben. Gebaar dat je het niet gezien hebt.

Als ge niet te veel cartercompressie verliest zal de motor normaal draaien.

Neem met een draaiende de luchtfilter af, als de benzine uit de carbu in uw ogen spuit ist nie goed.

René

Link naar reactie

zoals ik al zei...

Link naar reactie

plaats eens een foto zodat we tenminste weten waarover we praten, want een groef in dat loopvlak kan echt wel kwaad, ik lig niet uit mijn nek te lullen hoor.

Heb dat ooit voorgehad en je krijgt je motor niet afgesteld, net zoals Speedracer beschrijft.

Link naar reactie

om alle misverstanden te vermijden moet ik zeggen dat ik maar een paar keer met die motor heb gereden en dan nog maar van het pompstation terug naar huis, dus heel uitgebreid heb ik hem nooit kunnen testen dus weet ik de gevolgen ook nie van zo'n kras, voordien heeft die motor een vijftal jaar langs de kant gelegen in een hoek. Ik had die motor gekocht met de volledige scooter een vijftal jaar geleden van iemand die mij had gezegd dat de motor in orde 'zou' zijn. Dus weet ik ook nie echt hoe goed of slecht hij was of is. Aan de prijs voor de scooter moest ik helemaal nie twijfelen..Dusja veel heb ik er ook nie aan te zeggen. Zoals ik al zei tegen Stephan wou ik hem onmiddellijk terugnemen daar ik ook niemand in het zak wil zetten zonder zelf weet te hebben van zulks probleem.

Veel succes dan

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...